2013-06-09, 22:55
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Om Arsenal har rätt till 50% av intäkterna från övergången är det väl anledning för Barcelona att föredra andra klubbar framför Arsenal vid en eventuell affär?

Hur tänkte du då?

Jag skulle kunna motivera för att motsatsen gäller. Eftersom Arsenal får 50% "rabatt" så är det fullt rimligt att de bjuder över marknadspris, samtidigt som de betalar under. Detta skulle innebära att Barcelonas 50%-iga andel blir högre vid en försäljning till Arsenal.
2013-06-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Om Arsenal har rätt till 50% av intäkterna från övergången är det väl anledning för Barcelona att föredra andra klubbar framför Arsenal vid en eventuell affär?
Som tidigare sagts, Barca måste acceptera ett likvärdigt bud från Arsenal ifall de accepterar ett bud från en annan klubb. Men halva priset.
2013-06-09, 23:09
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Det är ju rätt enkelt; om det stämmer att det finns en sådan klausul så gör det ju att Barcelona högst kan få 50% av försäljningspriset vilket bör göra att ex Arsenal skulle kunna bjuda 100 miljoner för honom och matcha ett bud på 200 miljoner ifrån en annan klubb om vi enbart ser till intäkter för Barcelona. Ett rätt förträffligt bra läge dvs.
Ja precis.
2013-06-09, 23:21
Medlem
Börjar komma upp rykten om Kaka till Monaco. Känns väl som att det skulle kunna hända, han har sannolikt en groteskt hög lön och går han till Monaco tangerar han den säkert i några år till och får garanterad speltid.
2013-06-09, 23:26
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Börjar komma upp rykten om Kaka till Monaco. Känns väl som att det skulle kunna hända, han har sannolikt en groteskt hög lön och går han till Monaco tangerar han den säkert i några år till och får garanterad speltid.

ja det känns som en bra övergång för alla inblandande så det finns nog rätt mycket sanning i de ryktena. Spec då det inte verkar finnas tillräckligt med cash för att få tillbaka honom till Milan.
2013-06-09, 23:27
Medlem
David.s avatar
Vilket ju i slutändan innebär att Barcelona aldrig kommer att sälja under de rådande omständigheterna. Det finns ju inte en chans i helvetet att någon någonsin skulle vilja sälja en mittfältare av Fabregas dignitet för halva marknadsvärdet.

Däremot skulle jag nog inte sätta en cent på att klausulen verkligen är skriven på det sätt som media just nu framställer den.
2013-06-09, 23:37
Medlem
Funderat lite kring Isco. För övrigt helt galet bra de gånger jag sett Málaga spela. Vad tror folket? Ryckte inte Chelsea i honom i vintras/förra sommaren? Han hade väl en utköpsklausul? Har den höjts eller är den lika "låg" (minns att jag tyckte att den var låg för en spelare av hans nuvarande & potentiella kaliber, om det nu är så att han hade denna summa som utköpsklausul) nu? Sägs väl lite om Real va? Vad tror folket?
2013-06-09, 23:38
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallyman
Funderat lite kring Isco. För övrigt helt galet bra de gånger jag sett Málaga spela. Vad tror folket? Ryckte inte Chelsea i honom i vintras/förra sommaren? Han hade väl en utköpsklausul? Har den höjts eller är den lika "låg" (minns att jag tyckte att den var låg för en spelare av hans nuvarande & potentiella kaliber, om det nu är så att han hade denna summa som utköpsklausul) nu? Sägs väl lite om Real va? Vad tror folket?

Man City nämns väl också.
2013-06-10, 00:01
Medlem
ischs avatar
Citat:

Ja City känns som närmast nu när Pellegrini är klar. En helt klart intressant spelare som jag hoppas stannar i Malaga minst ett år till (även om det är hyfsat otroligt tanke på CL missen).
2013-06-10, 00:04
Medlem
Citat:

Utköpsklausul på 35 miljoner euro. Real vill ha honom och Isco är helt klart intresserad av en flytt dit men samtidigt vill han ju ha regelbundet med speltid - då är City ett bättre alternativ, främst för att han kommer jobba med sin gamla tränare igen samt att konkurrensen är mindre. Jag tror Isco går till City.
2013-06-10, 00:10
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Utköpsklausul på 35 miljoner euro. Real vill ha honom och Isco är helt klart intresserad av en flytt dit men samtidigt vill han ju ha regelbundet med speltid - då är City ett bättre alternativ, främst för att han kommer jobba med sin gamla tränare igen samt att konkurrensen är mindre. Jag tror Isco går till City.

Vilka spelare är det som direkt konkurrerar med Isco i RM?
2013-06-10, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Vilka spelare är det som direkt konkurrerar med Isco i RM?

Han spelar som offensiv mittfältare och vänsterytter så Ronaldo och Özil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in