2013-06-09, 21:15
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hen som pm:ade mig tidigare ang ödehuset och när spaningen började vill gardera sig lite utifrån vad jag skrev tidigare. Skrev tidigare att spaningen började 10/5, men detta datum kan vara i intervallen mellan 8-12/5.

Spaningen och utredandet av manliga bekanta till henne började direkt anmälan om hennes försvinnande togs upp, detta vet jag med allra största säkerhet då en polisbekant till en närstående till mig berättade detta för hen i förbifarten- detta var första dagen hennes försvinnande publicerades i tidningen och innan KJ var känd. De har utrett det brett från första början och anat oråd trots att de utredde det som ett försvinnande först.

Så ja, direkt de hittade KJ så har de spanat och utrett honom.
Citera
2013-06-09, 21:15
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Citat:Ursprungligen postat av OY
Om det handlar om gården vid KJ bostad är det nytt för mig iaf. Klart en omständighet som kan tyda på att ett kropp har fraktats ifrån KJ bostad, men det beror såklart på när den här observationen gjordes.
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
En död kropp i lght i drygt två veckor, isf i frysen.
Jag måste svara mig själv.
Jag hoppas att polisen hade undersökt KJs lght redan på ett tidigt stadium, annars är ju faktiskt frysen ett tänkbart alternativ.
Citera
2013-06-09, 21:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Så här skriver någon på sin facebook.
Vill inte sätta ut namnet.

Stulet från Flashback
Ääääntligen, skrivkramp, frustrerad. Trots kabelätande hund, kalsonger som polisen sket i, bjärvar och småkryp. Nu måste jag bara säga att den rödhåriga tjockisen från MPS kan ta sin känsla och intuition och stoppa upp i röva. Jag gör anspråk på att vara upphovhenen till den eminenta analysen som pekade ut Gammelängsfortet med omgivning som ett "hett" sökområde. Har för mig ...att jag nämnde Gammelängsfortet baserat på analys först av alla här i tråden, kunde läsas av den breda allmänheten inklusive MPS innan söken vid nämnda fort gjordes. Jag misstänker å det skarpaste att denna kritiserade rödtotten hämtat sitt uppslag ur mina inlägg i tråden och står sedan helt oförskämt i tv och försöker framstå som Bodens räddare. Helt okej, men kom inte å snacka om intuition och infall.Gammelängsfortet är aktuellt om man tyckter att KJ är högintressant vilket det stora flertalet tycks tycka, och ur detta kom jag fram till att Gammelängsfortet borde visas större intresse.

Jag har vid upprepade tillfällen dryftat Gammelängsfortet och att KJ kan ha en koppling till området utan respons, sedan kommer en kossa från MPS och gör anspråk på att vara ett tankegeni, det är inte "fair play"

Dessutom gjorde den eller de personer ur MPS som gick in i huset utan tillstånd sig skyldiga till olaga intrång vilket är allvarligt i sig. MPS må vara ett bra komplement till räddningstjänt och polis, dock har organisationen åter visat förakt för lagar och regler. Nej, ändamålen helgar inte medlen och i det här fallet har man visat att man inte skyr några medel.

I övrigt känns det som att en satsad hundring på KJ är en förlorad dito, oddsen är inte höga.

Och det är jag som är upphovsmannen, någon har citerat mig, kan du länka till Facebooksidan, bör vara någon MPS anhängare som inte kan sova som citerat. Kul att man får lite spridning på det man skriver haha.

Om någon från Boden har skvaller eller annan information som ni inte vill eller vågar publicera själva så får ni mer än gärna PM:a mig, tråden behöver nya inputs.

mvh
Citera
2013-06-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Eller pratade med sin medbrottsling
Får ursäkta min dåliga taajjming för stora fingrar för att skicka från mobilen.
Citera
2013-06-09, 21:22
Medlem
ballobass avatar
Om polisen nu haft span på KJ , så lär ju inte han ha flytta några likdelar runt den 19-20 maj.
Bör ju de sett han göra det i så fall
Citera
2013-06-09, 21:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Om polisen nu haft span på KJ , så lär ju inte han ha flytta några likdelar runt den 19-20 maj.
Vem flyttade på dem (åt honom)?
Citera
2013-06-09, 21:23
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Det kanske inte var KJ som flyttade kroppen.
Citera
2013-06-09, 21:24
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
jo.. måste ha kommit antingen sen kväll den 19de eller väldigt tidig morgon den 20de
Hunden hade inte reagerat på kvällsprommen därförbi den 19de, eller öht tidigare, men då morgonen den 20de hade den reagerat starkt på huset.

Och människan som höll i hunden är trovärdig och vettig som person?
Citera
2013-06-09, 21:25
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det kanske inte var KJ som flyttade kroppen.

Precis så kan det vara .
Citera
2013-06-09, 21:25
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Jag grundar dem på sunt förnuft bland annat.

Till min stora chock är människor redan igång med att spekulera i en för dagen annan aktuell GM, KJ verkar inte vara lika het längre om man ska tro många här. Börjar faktiskt ett mynt att trilla ned om att vi söker någon annan?

Framför nog inga spekulationer förrän det är svart på vitt, jag lämnar det till er. På distans kommer jag sedan att ropa vad var det jag sa.

Som när han blev omhäktad på sannolika skäl menar du?
Citera
2013-06-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Och människan som höll i hunden är trovärdig och vettig som person?

min äldsta och närmaste väns mamma som jag känt i 16 år, och jag känner mamman väldigt bra också. vi bodde på samma gata som små och jag var där i princip varje dag, så det är en källa jag verkligen litar på.

dessutom är inte det en kvinna som skulle hitta på en sådan sak
Senast redigerad av BlueChesh 2013-06-09 kl. 21:30.
Citera
2013-06-09, 21:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Har varit lite snack om att MB, AN och KJ kan ha en svart pickup för den har tydligen varit synlig vid någon FP. Om något annat dykt upp och att det spåret har kallnat har jag ingen aning om. Eller om mitt blivande avslöjande är någonting att ha. Men jag ringde iallafall Transportstyrelsen och kollade vilka fordon dessa personer ägde.

MB äger följande fordon:

Volvo 142, Vit
Audi 100, vit
Nissan Terrano, flerfärgad
Volkswagen Caddy Skåp
,
Vit
[/b]

AN äger bara en moped

KJ äger en Hyundai Sonata ljusblå.

Vill någon att jag kollar upp en familjemedlem till någon av dem. Skicka iväg ett PM bara med deras adress och namn.

Är de understrukna fordonen ointressanta nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in