Resultat: .
0%
röster
2013-06-08, 14:43
Medlem
motvalls avatar
Då var det klart att Moritz Leitner går till VfB Stuttgart på lån från Dortmund nästa säsong.

En som det däremot inte är så klart för är Marcus Berg. Nye sportchefen vill tvinga bort honom från klubben;
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article16926409.ab

Någon som däremot ser ut att stanna är Kyriakos Papadopoulos, Schalke kommer inte att sälja enligt sportchefen Heldt. De är även på gång att värva Christian Clemens, som vi kan se i U21-EM just nu och Leon Goretzka. Laget ser intressant ut nästa år.
Citera
2013-06-08, 16:34
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Då var det klart att Moritz Leitner går till VfB Stuttgart på lån från Dortmund nästa säsong.

Källa?

Abdellaoue verkar för övrigt vara väldigt nära Stuttgart, 4 milj euro. Helt ok pris. Men när man ser att Spurs budar 7 milj pund för Gomez så blir man lite smått lack. Har vi inte råd? Vill han inte komma tillbaka? Vill Bayern inte sälja till BL-klubb?
Citera
2013-06-08, 16:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Källa?

Abdellaoue verkar för övrigt vara väldigt nära Stuttgart, 4 milj euro. Helt ok pris. Men när man ser att Spurs budar 7 milj pund för Gomez så blir man lite smått lack. Har vi inte råd? Vill han inte komma tillbaka? Vill Bayern inte sälja till BL-klubb?

Bayern har aldrig haft några problem med att sälja ej ordinarie spelare till andra BL-klubbar så länge dom får det dom vill ha. Jag personligen ser gärna din önskan. Tycker inte att klassspelare ska flytta utomlands, och vad är bättre än att spela i sin hjärtklubb?...Men jag tror tyvärr det är större chans att hamnar i tex Dortmund som ett byte och "plåster på såren" med Lewandowski..Annars känns nog England och kanske Chelsea hetast enl. min känsla..Jag tror inte alls på Italien-spåret.

Men lämnar gör han..Pep vill uppenbarligen ha Lewandowski..och då är det kört för honom. Han behöver spela..och antagligen hade Pep föredragit Mandza dessutom före då han är mer "spelande".
Senast redigerad av Steff83 2013-06-08 kl. 16:46.
Citera
2013-06-08, 17:26
Medlem
Oranginas avatar
Hoppas verkligen.. Hoppas! Tror dock att sannolikheten är lika med 0 att det skulle ske men vi borde ha bra förutsättningar imo.

Det enda som jag ser till att han skulle gå till Tottenham är väl att han vill ha en ny utmaning och prova på en ny liga. Möjligtvis kanske de kan erbjuda högre lön än vad vi kan men Bobic borde kunna fixa fram en lika hög lön.
Citera
2013-06-08, 17:32
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Källa?

Källan är focus.de eller transfermarkt som i sin tur fått detta från derwestern.de, Stuttgarter Zeitung och die WAZ.

€7M för Gomez tror jag inte på, har heller inte läst det i någon Münchenpress. Han kommer att kosta mycket mer, sitter ju dessutom på en rejäl lön.

Läste nyss att Bayern kommer att spela en stödmatch i Passau för de som drabbades av översvämningarna nyss och att BVB ska skänka dem en del av matchintäkterna från årets öppningsmatch. Antagligen kommer fler klubbar att hänga på.

I sådana här frågor är klubbarna från BL verkligen förebilder, speciellt Bayern.
Citera
2013-06-08, 17:56
Medlem
motvalls avatar
Kickers Offenbach har lämnat in en konkursansökan till tingsrätten. Man har tidigare nekats licens för 3.Liga eftersom ekonomin varit i olag, har kring €9M i skulder. Lite tråkigt eftersom det är en klassisk klubb som haft över 6 000 i publiksnitt trots en plats i botten av tredje divisionen. Ärkerival med Eintracht Frankfurt, i varje fall förr i tiden.

Angående Berg och avstängningen från att träna med HSV så gäller samma sak för Tesche och Kacar.
Citera
2013-06-08, 19:21
Medlem
Jag är en väldigt fotbollsintresserad ung man (ser mig väl som en ungdom fortfarande, trots mina 21 somrar), Tyskland är även liga nummer två för mig, efter England. Tycker att spelares löner kan vara väldigt intressanta, och i England har jag bra koll på det området. Tänkte kolla om några här har koll på Bundesligaspelares kontrakt ?

Vad har en spelare som Per Nilsson i lön ? Vad tjänar Dortmundspelarna ?

Skriv gärna om ni vet vad spelare i BL tjänar !
Citera
2013-06-08, 19:56
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburgo
Jag är en väldigt fotbollsintresserad ung man (ser mig väl som en ungdom fortfarande, trots mina 21 somrar), Tyskland är även liga nummer två för mig, efter England. Tycker att spelares löner kan vara väldigt intressanta, och i England har jag bra koll på det området. Tänkte kolla om några här har koll på Bundesligaspelares kontrakt ?

Vad har en spelare som Per Nilsson i lön ? Vad tjänar Dortmundspelarna ?

Skriv gärna om ni vet vad spelare i BL tjänar !

Inkomsterna skiljer sig ganska mycket, men stjärnorna i Bayern har sådana kring €10M/år och ett par av de spelarna brukar vara bland de 10 mest välbetalda i världen.

Dortmund däremot har både haft historiska (man "brukar" nästan gå i konkurs pga höga löner) och ekonomiska skäl att betala betydligt lägre. Tror Götze hade kring €3M för ett år sedan, men senare runt €5M. Lewandowski ska ha haft €1,5M och blivit erbjuden €3M – vilket han som bekant nekade. (Nivå som reservmålis Starke i Bayern förresten.) BVB håller på och höjer lönerna successivt, ett måste om de vill behålla sina spelare. Den klubben och spelarlöner är ett känsligt kapitel.

Har tidigare sett siffror på att lönerna generellt varit kring 20% lägre än i Premier League, men då finns det förutom höglöneklubben Bayern några rena "låglöneföreningar" som Freiburg och Mainz.

Skulle gissa att Per Nilsson får något mindre än €2M/år, men det är svårt att veta. Blev egentligen inte ordinarie i Nürnberg förrän denna säsong.
Citera
2013-06-08, 22:47
Medlem
csts avatar
Det sjukaste är väl egentligen att Diego Contento hade varit bäst betald i Dortmund om han spelat där.
Citera
2013-06-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Det sjukaste är väl egentligen att Diego Contento hade varit bäst betald i Dortmund om han spelat där.

Vill inte vara kaxig eller något men låter för otroligt för att vara sant, källa?
Citera
2013-06-09, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Inkomsterna skiljer sig ganska mycket, men stjärnorna i Bayern har sådana kring €10M/år och ett par av de spelarna brukar vara bland de 10 mest välbetalda i världen.

Dortmund däremot har både haft historiska (man "brukar" nästan gå i konkurs pga höga löner) och ekonomiska skäl att betala betydligt lägre. Tror Götze hade kring €3M för ett år sedan, men senare runt €5M. Lewandowski ska ha haft €1,5M och blivit erbjuden €3M – vilket han som bekant nekade. (Nivå som reservmålis Starke i Bayern förresten.) BVB håller på och höjer lönerna successivt, ett måste om de vill behålla sina spelare. Den klubben och spelarlöner är ett känsligt kapitel.

Har tidigare sett siffror på att lönerna generellt varit kring 20% lägre än i Premier League, men då finns det förutom höglöneklubben Bayern några rena "låglöneföreningar" som Freiburg och Mainz.

Skulle gissa att Per Nilsson får något mindre än €2M/år, men det är svårt att veta. Blev egentligen inte ordinarie i Nürnberg förrän denna säsong.

Tackar för ett intressant svar. Per Nilsson har såpass mycket alltså ? Dom här "låglöneföreningarna" du talar om, vad vad stjärnorna där tror du ?
Citera
2013-06-09, 09:10
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Vill inte vara kaxig eller något men låter för otroligt för att vara sant, källa?
Edit, jag ber att få revidera, hittar inga trovärdiga källor och söker man närmare på det så skiljer det sig åt väldigt mycket.
Senast redigerad av cst 2013-06-09 kl. 09:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in