2013-06-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
Gick in på aftonblaskan för att kolla deras silly blogg och såg detta rykte http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2013/06/08/real-madrids-forslag-higuain-mot-cavani/ tror ni Napoli skulle gå med på det? De får en bra ersättare för Cavani samt lite klirr i kassan som dem kan nyttja på att förstärka på andra positioner inför stundande cl. Vad tror ni? Mvh

Och enligt samma blogg som tar sina uppgifter ifrån en italiensk sida så ska Benitez vara mkt intresserad av Walcott som skulle vara perfekt på högerkanten i Benitez spelsystem. Benitez som tidigare har försökt värva Walcott till Liverpool när han var tränare där.
2013-06-09, 00:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Nej? Suarez har burit Liverpool helt själv, och Ajax innan dess. Dessutom är han den givna stjärnan i Uruguay, den allt hänger på. Frågan är om det funnits någon bättre landslagsspelare i något land de senaste åren. Helt makalöst bra. Cavani däremot är alltid en besvikelse i landslaget. Försvinner när det gäller som mest och fattar konstiga beslut på plan. I Napoli har han haft duktiga medspelare kan jag tycka, även om jag sett laget för lite för att våga uttala mig alltför mycket där. Men Suarez känns klart vassare och inte lika beroende av medspelare. Skapar målchanser även på egen hand.

+1. Tror många har svårt med personen Suarez därför dem också kan kolla när på fotbollsspelaren Suarez. Klart bättre än Cavani faktiskt.
2013-06-09, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Kanske redan har nämnts men i så fall har jag missat det, Shaktar Donetsk har i alla fall värvat Wellington Nem för €9 miljoner. För att ersätta Fernandinho.

En ytter(offensiv mitt) värvas inte in för att ersätta en central mittfältare. Shakhtar kommer värva Fernando, som ersättare till Fernandinho.
2013-06-09, 03:23
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Nej? Suarez har burit Liverpool helt själv, och Ajax innan dess. Dessutom är han den givna stjärnan i Uruguay, den allt hänger på. Frågan är om det funnits någon bättre landslagsspelare i något land de senaste åren. Helt makalöst bra. Cavani däremot är alltid en besvikelse i landslaget. Försvinner när det gäller som mest och fattar konstiga beslut på plan. I Napoli har han haft duktiga medspelare kan jag tycka, även om jag sett laget för lite för att våga uttala mig alltför mycket där. Men Suarez känns klart vassare och inte lika beroende av medspelare. Skapar målchanser även på egen hand.
Som tidigare nämnt så är det olika spelartyper vilket gör det svårt att göra en jämförelse rakt av.
Även om Napoli har ett par duktiga spelare, så tycker jag inte han får så mycket mer hjälp där än vad Suarez får i Liverpool, så när det gäller att bära sina lag så är de iaf på en liknande nivå.
Vad gäller landslaget så är utan tvekan Suarez stjärnan, men sist jag såg de spela så var inte Cavani på sin naturliga position vilket självklart påverkar en insats väldigt mycket. Jämför Ba säsongen när Cisse kom, målspruta innan och inga mål alls efter då han tvingades ut på en kant.

Vilken spelare man föredrar beror troligen främst på lagets formation, Mou exempelvis älskar kontringsfotboll och väldigt hårt jobbande spelare, så jag tvivlar på att han skulle ta Suarez även om han fanns tillgänglig för samma pris som Cavani.
Sedan får vi faktiskt inte ignorera personen Suarez, han må vara en fantastisk spelare men han påverkas markant av sitt beteende, att bli avstängd i långa perioder gör att det inte spelar någon roll hur bra han är, dessutom bevisar hans agerande att han helt enkelt är korkad.

Personligen så anser jag att skillnaden mellan de är försumbar, och skriver man att "Suarez är klart bättre än Cavani" så har man nästan garanterat inte sett den sistnämnde spela särskilt mycket.
2013-06-09, 04:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Som tidigare nämnt så är det olika spelartyper vilket gör det svårt att göra en jämförelse rakt av.
Även om Napoli har ett par duktiga spelare, så tycker jag inte han får så mycket mer hjälp där än vad Suarez får i Liverpool, så när det gäller att bära sina lag så är de iaf på en liknande nivå.
Vad gäller landslaget så är utan tvekan Suarez stjärnan, men sist jag såg de spela så var inte Cavani på sin naturliga position vilket självklart påverkar en insats väldigt mycket. Jämför Ba säsongen när Cisse kom, målspruta innan och inga mål alls efter då han tvingades ut på en kant.

Vilken spelare man föredrar beror troligen främst på lagets formation, Mou exempelvis älskar kontringsfotboll och väldigt hårt jobbande spelare, så jag tvivlar på att han skulle ta Suarez även om han fanns tillgänglig för samma pris som Cavani.
Sedan får vi faktiskt inte ignorera personen Suarez, han må vara en fantastisk spelare men han påverkas markant av sitt beteende, att bli avstängd i långa perioder gör att det inte spelar någon roll hur bra han är, dessutom bevisar hans agerande att han helt enkelt är korkad.

Personligen så anser jag att skillnaden mellan de är försumbar, och skriver man att "Suarez är klart bättre än Cavani" så har man nästan garanterat inte sett den sistnämnde spela särskilt mycket.

Har sett Cavani en del ja, men ärligt talat vem fan tar de chelski fans på allvar? Om Suarez hade spelat i ett annat lag än Liverpool och om inte Cavani hade ryktas till London, är jag säker på det hade låtit annorlunda..

Köp två mittbackar till, en reserv målvakt och tjugo fem mittfältare. Äckel klubb.
2013-06-09, 04:11
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Har sett Cavani en del ja, men ärligt talat vem fan tar de chelski fans på allvar? Om Suarez hade spelat i ett annat lag än Liverpool och om inte Cavani hade ryktas till London, är jag säker på det hade låtit annorlunda..

Köp två mittbackar till, en reserv målvakt och tjugo fem mittfältare. Äckel klubb.
Väldigt konstruktivt inlägg, klass som vanligt. Jag kunde inte bry mig mindre om att han spelar i Liverpool, du överskattar din klubbs betydelse.

Cavani är en av världens bästa anfallare, har producerat en fint facit i flera säsonger i en av världens bästa ligor och är dessutom en perfekt träff för vad vi behöver. Det enda minuset med honom är hans pris, så det är inte svårt att se varför många Chelsea-supportrar skulle vara väldigt positiva till en övergång (med viss reservation över priset). Ingen förnekar att Suarez är klass, men han är också en fullständig idiot som nu är avstängd för att ha bitit en spelare för andra gången i sin karriär, jag tar hellre en spelare som vet hur man uppträder på en plan.

Är du säker på att du är 18? Varenda gång någon skriver något negativt om Liverpool, hur sant det än är, så verkar du tro att förolämpningar är rätt väg att gå, sådant växer man normalt sett ifrån.
2013-06-09, 04:18
Medlem
thatis7tisshows avatar
Suarez är bättre på vissa saker och vice versa. Men en sak har de gemensamt, de är jävligt duktiga på att göra mål.

Ser mycket hellre Cavani i Chelsea just för den anledningen att det är precis spelartypen som behövs.

Håller Suarez riktigt högt men han är mer en spelare som skapar lägen för sig själv, Chelsea behöver en anfallare som kan tampas med mittbackarna och göra mål samt agera target.

Suarez kanske drar till Real? Tror han insett att han är för bra för Liverpool.

Liten notis; Sägs att Mourinho vill ha De Bryune i Chelsea. Vill inte låna ut honom till Bayern eller sälja till Dortmund.
Senast redigerad av thatis7tisshow 2013-06-09 kl. 04:31.
2013-06-09, 04:52
Medlem
sakkwalds avatar
Chelsea kan jättegärna få köpa Cavani för ett överpris, medans Real Madrid drar hem Suarez för, tja, 40£ eller dylikt. Det jag är mest ledsen över, är att en sådan pro-Higuainare som jag är, ska få se min favorit lämna. Det är tråk!
2013-06-09, 07:39
Medlem
chran508s avatar
Tottenham ska tydligen snegla lite åt Kacaniklic. Ersättare för Bale?
2013-06-09, 10:03
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Tottenham ska tydligen snegla lite åt Kacaniklic. Ersättare för Bale?

Inte ersättare, men väl en rotationsspelare på kanten. Jag gillar Kacaniklic och hade gärna sett honom spela för Tottenham.

Det lutar åt att Bale stannar i Tottenham ändå.
2013-06-09, 10:38
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Suarez kanske drar till Real? Tror han insett att han är för bra för Liverpool.

CL måste ju locka en sån spelare så det är inte konstigt att han verkar vilja lämna, även om han fortfarande inte har uttryckt det till klubben vad det verkar. Men om nu Real lagt ett bud på Cavani som det ryktas och dom skulle slå Chelsea i den duellen så är det väl inte otänkbart att Chelsea går efter Suarez?

Ett annat realistiskt alternativ för Suarez vore väl PSG om nu inte Bayern överraskande skulle dyka upp. Kanske Juventus också men tveksamt om dom har pengarna? Deras stålar ska väl räcka till andra spelare också. Och sen vet man aldrig med Man City heller där kan vad som helst hända. Efter försäljningar så har väl Napoli (Om Cavani drar) och Atl Madrid också råd men det känns mindre troligt. Sen Arsenal då? Om dom påstår sig ha råd med Rooney så kanske man inte helt kan räkna bort dom? De spelar ju också i CL trots allt och skulle verkligen behöva en spelare som Suarez där framme.
2013-06-09, 11:03
Medlem
kratans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
CL måste ju locka en sån spelare så det är inte konstigt att han verkar vilja lämna, även om han fortfarande inte har uttryckt det till klubben vad det verkar. Men om nu Real lagt ett bud på Cavani som det ryktas och dom skulle slå Chelsea i den duellen så är det väl inte otänkbart att Chelsea går efter Suarez?

Ett annat realistiskt alternativ för Suarez vore väl PSG om nu inte Bayern överraskande skulle dyka upp. Kanske Juventus också men tveksamt om dom har pengarna? Deras stålar ska väl räcka till andra spelare också. Och sen vet man aldrig med Man City heller där kan vad som helst hända. Efter försäljningar så har väl Napoli (Om Cavani drar) och Atl Madrid också råd men det känns mindre troligt. Sen Arsenal då? Om dom påstår sig ha råd med Rooney så kanske man inte helt kan räkna bort dom? De spelar ju också i CL trots allt och skulle verkligen behöva en spelare som Suarez där framme.
Ja håller med , men jag tror inte Liverpool skulle vara så sugna på att sälja sin bästa spelare till ett annat engelsk lag i så fall är nog det mest troliga PSG , Real Madrid , Atletico , möjligtvis Bayern

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in