2013-06-08, 23:47
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
___
TROR hon jobbar inom KBT på närpsyk. Garanterar inget

Absolut inte !
Jobbar på Hälsocentral
Citera
2013-06-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vet ej. Finns tre att välja på. Vet ej. Det är inte hon med kenneln iaf. Antingen vård eller biltillbehör.
finns 3st enligt hitta.se
men kjs mor e skriven på två olika adresser
Citera
2013-06-08, 23:52
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag drar inga växlar eller har en förutfattad mening om att soft air gun-spelare generellt är rubbade eller framhåller dessa som markant avvikande, men att gruppen kan innehålla enstaka individer som är eller har blivit mer våldsfixerade av datorkrigsspel och utövande av dessa spel irl är svårt att helt bortse ifrån. Förekomsten av dessa normalt helt oförvitliga sammanslutningar kan fungera som magnet på individer med KJ:s bakgrund som omvittnad djurplågare och refuserat kronvrak. Kort uttryckt gissar jag att det torde finnas större risk för urspårning och sadistisk våldbenägenhet i enskilda fall inom ett SAG-gäng än inom en stillsam syförening eller schackklubb.

Edit: Är heller inte främmande för att det kan finns inslag av rasism i detta.

Varför tror folk att man dömer ut Airsoft sporten som sådan? Finns väl avvikande individer inom ALLA organisationer vare sig det rör sig om Sport, Religioner och annat. KJ sökte sig till en grupp som denna för att han ville tillhöra något och söka acceptans då han,vad jag läst här blivit nekad och avvisad att delta i militärtjänstgöring. Ett perfekt sätt att fly i från verkligheten och in i fantasins värld och det närmaste han kunde komma sin raserande dröm, en plats inom det militära = Airsoft. Allt kan leda till övertoner om man har brist på kontroll och självinsikt. Mycket undertryckt vrede och i viss mån fick han utlopp för det när han i sin fantasi sprang runt i skogen och sköt folk. Dock inte tillräckligt tydligen eftersom en ung kvinna fick sätta livet till.

Allt kan gå till överdrift. Du kan sitta och köra bil och du vet att det är 50 väg men din sinnesstämning kan snabbt få dig ur balans och plötsligt är du uppe i 150 knyck. Plötsligt känns det bättre när du får gasa på av helvete och totalt skeva ur. Out of Control!
Citera
2013-06-08, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diviot
Absolut inte !
Jobbar på Hälsocentral

___

därav mitt "tror" och "garanterar inget"
fick bara för mig en kompis hade vart där och sa nått om KBT hos henne, jag tog väl för givet att det var närpsyk
Citera
2013-06-08, 23:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja vem vet? Hoppas det kommer fram mer info snart. Leif GW är ju en riktig statistik förespråkare men han har haft fel förut.

LGWP är deckarförfattare och en eminent sådan, men i skarpt polisarbete är han oanvändvändbar. I CdC-fallet pekade GW:s GM-profil mot en polsk slaktare boende i Solna som gärningsman och därmed körde den gode GW mordutredningen i diket. Han har väl nästan alltid haft fel förut om man ska vara riktigt ärlig. Någon som känner till vad GW har för uppfattning om det här fallet ?
Citera
2013-06-08, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Var det inte så att en person i bilen duckade och drog iväg?
Jo, så stod det i artikeln.
Om någon vet om denna trådända redan är uppnystad, dvs om den mörka Nissan som sågs vid fyndplatsen och senare i Bodsvedjan, har fått sin förklaring; snälla upplys mig. Annars kan jag inte släppa att det kan vara den polisen upptäckt att nsd kan ha fångat på parkeringsbilden.
Citera
2013-06-08, 23:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Finns en Johnn@ som är produktionsledare på fmlog. Kan det var pappan?

Jobbar med datorer inom flyget, civilanställd, dock uniformerad. Allt enligt PM, så jag kan inte styrka uppgifterna.
Citera
2013-06-08, 23:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
finns 3st enligt hitta.se
men kjs mor e skriven på två olika adresser
Det går inte att vara skriven på två olika adresser.
Citera
2013-06-08, 23:57
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag drar inga växlar eller har en förutfattad mening om att soft air gun-spelare generellt är rubbade eller framhåller dessa som markant avvikande, men att gruppen kan innehålla enstaka individer som är eller har blivit mer våldsfixerade av datorkrigsspel och utövande av dessa spel irl är svårt att helt bortse ifrån. Förekomsten av dessa normalt helt oförvitliga sammanslutningar kan fungera som magnet på individer med KJ:s bakgrund som omvittnad djurplågare och refuserat kronvrak. Kort uttryckt gissar jag att det torde finnas större risk för urspårning och sadistisk våldbenägenhet i enskilda fall inom ett SAG-gäng än inom en stillsam syförening eller schackklubb.

Edit: Är heller inte främmande för att det kan finns inslag av rasism i detta.

Så håller med dig där MBoudine.
Citera
2013-06-08, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virtualreality
Jo, så stod det i artikeln.
Om någon vet om denna trådända redan är uppnystad, dvs om den mörka Nissan som sågs vid fyndplatsen och senare i Bodsvedjan, har fått sin förklaring; snälla upplys mig. Annars kan jag inte släppa att det kan vara den polisen upptäckt att nsd kan ha fångat på parkeringsbilden.

om det är den bil jag tror det är, så har den ändan blivit uppnystad men vet inte huruvida det kommit ut om det, men det var inget speciellt med det. (om det är den bilen som synts vid fyndplatsen som sedan stampat på gasen och backat iväg)
Citera
Medlem
Citat:
Det var ett filmklipp med en tjej på tv24 Norrbotten som berättade att hon sett en stor svart Nissan i bostadsområdet Bodsvedjan i samband med att polis och press började befinna sig i området.

Hon tyckte det var lite underligt iaf.

Jag tror att fordonsrörelser 4 maj-10 maj är störst intresse för när det blev känt vem VB's kompis var så har det förmodligen varit lämmelfärd till Bodsvedjan och området av nyfikna, press/media och civilpolis som funnits i området. Bodengrabb satte ju fingret på Bodsvedjan den 10'e, dock så figurerade olika namn till en början men sedan Bodengrabb fått ordning på sin namnsamling så blev det träff.
Synd bara att h*n inte deltager i tråden längre aktivt så får vi kanske aldrig veta om det var mt som han pratade med vid söket, nu finns ju bild och allt på mt så identifikation underlättas.

Har svårt att tro Mt eller annan GM om det finns sådan skulle exponera sig mer än absolut nödvändigt i området när allas blickar är riktade på Mt och hans bostad. Det är en liten ort och ryktet går som en löpeld om vem som är sist som såg henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jämför skyltarna, ser den sista bilden ut att vara retuscherad? Borde sista siffran i regnumret skymta fram?
http://img32.imageshack.us/img32/5952/imageaffw.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/7751/imageuqm.jpg
http://img811.imageshack.us/img811/9675/imagenow.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/3912/imagevrx.jpg

Kan ju vara en 1:a,och den skulle nog inte synas.

Annars tror jag siffrorna helt enkelt är övermålade av nsd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in