Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-08, 12:10
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Jag skulle kika på c200 från -01 och framåt om jag skulle lägga runt 30k på en MB.
Då får du ju en nyare design.
Skulle nog t.om tycka 20k var lite väl mycket för den där. Och inredningen är ju som du säger ingen hit.

Sedan bör du ju kolla årsskatten på den där eftersom jag såg några -97:r som var Lb-reg.
Då blir det ju lite varningsflagg.
Men dom kanske gjorde om skatten?
Designen är inget problem, tycker inte om "tvålformade" bilar. Men som sagt, överpris, trots att det är en diesel vilket nästan är ett måste då jag reser ca 6 mil om dagen.

Hittade en kalkylator för att räkna ut skatten men hittar inte storleken på motorn någonstans?
Citera
2013-06-08, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Designen är inget problem, tycker inte om "tvålformade" bilar. Men som sagt, överpris, trots att det är en diesel vilket nästan är ett måste då jag reser ca 6 mil om dagen.

Hittade en kalkylator för att räkna ut skatten men hittar inte storleken på motorn någonstans?
Lättast är ju att slå på reg.nr, då får du ju alltid rätt skatt och du ser ju även antal ägare och om det är en import samt mätarställningen vid förra besiktningen.

Dock får jag lite "turkvibbar" av den där bilen, så kolla även upp tidigare ägare om det mot förmodan inte är en privatimport.
Citera
2013-06-08, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Man bör tänka på att när man kollar bilar genom en fordonsfråga på Trafikverket så är siffra på antalet ägare lite missvisande eftersom även bilföretagen tas upp som en ägare där.

Så av dessa 6 ägare som bilen haft är gissningsvis 3 st av dem bilföretag (inkl nuvarande) som sålt den vidare när de fått den i inbyte (samt första ägaren är Audis försäljningsorganisation i Sverige).

En intressantare fråga är snarare hur många brukare bilen haft? I det här fallet gissningsvis 3 st.

Aha, då är det ju ingen jättekatastrof ändå. Byta en gång om året finns det folk som gör
Citera
2013-06-08, 13:02
Medlem
devafandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Man bör tänka på att när man kollar bilar genom en fordonsfråga på Trafikverket så är siffra på antalet ägare lite missvisande eftersom även bilföretagen tas upp som en ägare där.

Så av dessa 6 ägare som bilen haft är gissningsvis 3 st av dem bilföretag (inkl nuvarande) som sålt den vidare när de fått den i inbyte (samt första ägaren är Audis försäljningsorganisation i Sverige).

En intressantare fråga är snarare hur många brukare bilen haft? I det här fallet gissningsvis 3 st.

Jo jag är medveten om det. Men om vi säger att du har rätt och bilen endast har haft 3 brukare, så tycker jag ändå att det är för mycket på en så pass ung bil. Man säljer inte en bil som fungerar som den skall kort efter ett år.
Citera
2013-06-08, 13:22
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Tankar om denna Mercan, förutom den hemska inredningen? http://www.bytbil.com/bilar/mercedes-benz/c/vv232irg/yEUBUDIAAYOGf1MABPEoLAA_!

Tänker pruta.
Inredningen var ju snygg! Prydlig och strikt MB original. Utsidan var dock
inte rolig alls. Asfula sidokjolar och tonade rutor går fetbort av estetiska skäl.
Titta efter nån annan Merca..
Citera
2013-06-08, 16:55
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Lättast är ju att slå på reg.nr, då får du ju alltid rätt skatt och du ser ju även antal ägare och om det är en import samt mätarställningen vid förra besiktningen.

Dock får jag lite "turkvibbar" av den där bilen, så kolla även upp tidigare ägare om det mot förmodan inte är en privatimport.
Nu när jag kollade upp det så ser det ut som den är avställd, 9 ägare, ingen import heller. 5 k i årsskatt.

Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Inredningen var ju snygg! Prydlig och strikt MB original. Utsidan var dock
inte rolig alls. Asfula sidokjolar och tonade rutor går fetbort av estetiska skäl.
Titta efter nån annan Merca..
Sidokjolar åker dän såklart, kan ändå inte köra på min väg med dom. Tonade rutor gillar jag men blå inredning, fy fan...

Tror det blir att vänta tills det kommer en annan Merca. Blir fast med min sketna Passat tills dess
Citera
2013-06-08, 20:10
Medlem
Hejsan.

Jag hoppas att jag inte har kommit fel nu men jag är nyligen fyllda 18 och söker en bil.
Jag hittade en Audi A4 1.8T på Blocket för 17000.
http://www.blocket.se/vasterbotten/Audi_A4_1_8_t_47562646.htm?ca=2&w=1

Vad anser ni om den som första bil? Vill verkligen inte vara mainstream och köra med en 740, snusa lössnus och ha en volvo kepa med skärmen vikt mot pannan.

Han nämner: "Lite skavanker i lacken i övrigt fräsch." Han menar inte bucklor va? Lacken är ju inte själva plåten, men på bilderna han har bifogat så ser det ut som en liten buckla här och var.

21700 mil har den rullat. Hur är Audis reservdelar osv, dyra?

Tack på förhand
Citera
2013-06-08, 20:23
Medlem
Citat:
Nu när jag kollade upp det så ser det ut som den är avställd, 9 ägare, ingen import heller. 5 k i årsskatt.

Sidokjolar åker dän såklart, kan ändå inte köra på min väg med dom. Tonade rutor gillar jag men blå inredning, fy fan...

Tror det blir att vänta tills det kommer en annan Merca. Blir fast med min sketna Passat tills dess

Nu drar jag lite OT: Finns ju Mercedes som kostar 10k med modellen du ville ha.
Jag håller även med dig om att nya modellen såg ut som en tvålkopp.
Men då har du ju avantegarde som är en av dom snyggaste herrgårdsvagnarna.

När jag ska pressa mil är utseendet ointressant och förarmiljön det intressanta.
Ta kombin och håll käft.
Citera
2013-06-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
Hejsan.

Jag hoppas att jag inte har kommit fel nu men jag är nyligen fyllda 18 och söker en bil.

Vad anser ni om den som första bil? Vill verkligen inte vara mainstream och köra med en 740, snusa lössnus och ha en volvo kepa med skärmen vikt mot pannan.

Han nämner: "Lite skavanker i lacken i övrigt fräsch." Han menar inte bucklor va? Lacken är ju inte själva plåten, men på bilderna han har bifogat så ser det ut som en liten buckla här och var.

Tack på förhand
Du får mer bil för 17000kr än en sunkig gammal Audi. Förstår inte hur folk kan kasta pengar på Audi Köp en riktig bil istället.

Ex:
http://mobil.blocket.se/dalarna/Saab_9_5_2_0T_Vector_Sportcombi_47575409.htm?ca=14 &w=3

Viktigast när man köper en bil under 20k är att den är nybes och gärna skattad. Men ha inte bråttom med att hitta något, då man tabbar sig.
Senast redigerad av Farlig850 2013-06-08 kl. 20:38.
Citera
2013-06-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig850
Du får mer bil för 17000kr än en sunkig gammal Audi. Förstår inte hur folk kan kasta pengar på Audi Köp en riktig bil istället.

Kan du vara vänlig och tipsa om en riktig bil?
Kom ihåg att jag inte är villig att köra ner till Malmö för en bil, jag bor i Västerbotten så.

Vill inte vara så värst OT, men om du vill visa ett exempel på vad du klassificerar som riktig bil så vill jag helst ha en sedan/coupé, helst inte Kombi men det går väl an.

Max 20k.

Mvh

EDIT: Såg din edit nu, men jag är inte ute efter en Saab.
Citera
2013-06-08, 20:59
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Hejsan.

Tack på förhand

Eftersom folk tenderar att mörka skicket i annonsen finns det nog duktig prutmån, strax över 10k så har du nog ett rimligt pris.
Citera
2013-06-08, 22:05
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Hejsan.

Tack på förhand

Det är en rätt trevlig bil, har själv haft en A4 årsmodell -99 en gång i tiden. Dock hade den en sexa istället för turbofyran. Min kollega hade däremot en 1,8T som han körde över 30.000 mil med utan några som helst problem förutom slitagedelar. Jag gillade den bilen, precis lagom stor. Hade inte heller några problem med den.

Mycket bil för pengarna jämfört med någon sunkig och nerkissad 740 som körts av ett gäng uddakromosomare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in