Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
SD ligger still i Demoskops mätning. De 0.3 procentens nedgång ligger inom felmarginalen och det kan vi bortse ifrån. Dock väntar jag fortfarande på det stora raset för SD som jag tror kommer. Frågan är bara när?
Varför skulle SD rasa i opinionen. Själv väntar jag på det
stora lyftet. Om sjuklöverns politik får fortsätta, så innebär det fortsatt omfattande invandringen från 3:e världen. Eftersom utanförskapet är stort i dessa grupper, innebär detta:
- försämrad välfärd (sämre vård-skola-omsorg och lägre bidrag mm)
- ökad kriminalitet (rån, våldtäkter, bilbränder)
- ökade motsättningar mellan folkgrupper
- ökat inflytande för bl.a. islam på svenskarnas bekostnad
- folkutbyte (med dagens politik och folks nativitet, är invandrare och invandrares barn och barn-barn i majoritet om 30-talet år och i slutet av 2000-talet är muslimer i majoritet och Sverige per definition ett muslimskt land)
Ovanstående händer om dagens politik fortsätter. De röstberättigade i Sverige bör begripa detta förr eller senare. Jag har svårt att tänka mig att denna insikt skulle leda till "det stora raset" för SD.
Jag trodde att upploppen och bilbränderna skulle leda till en märkbar uppgång i opinionen för SD. För mig är det helt obegripligt att väljarna inte drar slutsatsen att det bara kommer bli värre med en fortsättning av dagens politik. Antingen är väljarna blinda eller självplågare. Jag vet inte vad som är värst.
Vad är det för faktorer som du anser ligga bakom ett kommande stort ras för SD i opinionen?