2013-06-08, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad tror du det vita, mellan det röda och handen, är? Och varför har inte det blivit blodigt om det han håller i är blodigt?

Det vita ser också ut att vara mjukt och lindat slarvigt runt handen. Det behöver inte vara blod, jag skrev färgat på ett eller annat sätt... Det kan ju mycket väl ha varit en gammal använd trasa där det färgade fanns sedan innan.

Titta på handen i uppförstoring så tror jag du ser vad jag menar.
Citera
2013-06-08, 09:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej, det är den andra handen som är intressant. Han håller handen böjd, något rött och vitt runtom. Bandage? Han tycks ha skurit sig rejält, något man kanske gör om man slinter med kniven.
Det skulle kunna vara ett airsoftvapen av något slag som han bär snett nedåtriktat och som därför kommer att hamna framför honom och inte synas i bild. Ett smalt svartvitrandigt band kan vara fäst kring en vapendel; han brukade experimentera med diverse band och lindningar kring sina airsoftgrejer. Ett finger ser ut att ligga på avtryckaren...
Citera
2013-06-08, 09:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Det vita ser också ut att vara mjukt och lindat slarvigt runt handen. Det behöver inte vara blod, jag skrev färgat på ett eller annat sätt... Det kan ju mycket väl ha varit en gammal använd trasa där det färgade fanns sedan innan.

Titta på handen i uppförstoring så tror jag du ser vad jag menar.
Jag har tittat på handen i uppförstoring och tror fortfarande att det är ett paket cigaretter och en tändare.
Citera
2013-06-08, 09:48
Medlem
Guardian Angels avatar
Jag tror det är ett bandage han har runt handen, som blodat.
Det är vanligt med sådana skador vid knivdåd.
Citera
2013-06-08, 09:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det skulle kunna vara ett airsoftvapen av något slag som han bär snett nedåtriktat och som därför kommer att hamna framför honom och inte synas i bild. Ett smalt svartvitrandigt band kan vara fäst kring en vapendel; han brukade experimentera med diverse band och lindningar kring sina airsoftgrejer. Ett finger ser ut att ligga på avtryckaren...
De vapen vi har sett på bilder är inte röd/vita, snarare kamouflagefärgade.
Citera
2013-06-08, 09:51
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag tror det är ett bandage han har runt handen, som blodat.
Det är vanligt med sådana skador vid knivdåd.

Kan ju va att han skadat sig själv efter mordet, Ju stressigare d blivit desto mer har han tex rivit sig på armarna. Bara titta på plåstren han hade vid häktningen det va ju efter självskadebettende enl advokaten
Citera
2013-06-08, 09:57
Medlem
Buddisch13s avatar
Apropå folk som verkar ha ett skruvat sätt i vardagen

Kolla in denna bilden på eldmannens FB nån som kommer ihåg detta orginal från början av tråden Känns som hålet VB hittades i kanske...Eller styckades i

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=395687670544803&set=a.3796705188131 85.1073741832.100003107201828&type=1&theater
Citera
2013-06-08, 10:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
KJs bil brukade stå på den delen av parkeringen närmast mot Batterivägen. Platsen näst närmast korsningen Kavalleri-/Artelleriv. Är man lite tråkig i analysen av bilden med Caddyn så kan det vara så att kJ var på väg till sin egen bil. Caddyn och de andra bilarna står troligtvis på platserna närmare hyreshusen. Caddyn skymmer i så fall KJs bil. Det var den tråkiga, men nyktra analysen.

Detta stämmer inte med nyhetsuppslaget.
Och vem vet, KJ kanske fortsätter att gå när han upptäcker fotografen. Han ser ju ut som han vill dölja framsidan.
Citera
2013-06-08, 10:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har tittat på handen i uppförstoring och tror fortfarande att det är ett paket cigaretter och en tändare.
Eller ett nyckelband med ett passerkort, alt ett nyckelband och ett annat kort med magnetremsa.
Citera
2013-06-08, 10:15
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Kan ju va att han skadat sig själv efter mordet, Ju stressigare d blivit desto mer har han tex rivit sig på armarna. Bara titta på plåstren han hade vid häktningen det va ju efter självskadebettende enl advokaten

Det ser ut som att han lindat en vit trasa runt handen som blodat samt att han håller i något svart. Skadan kan ha uppkommit vid knivskärning eller styckning.
Är det någon som vet om han är höger- eller vänsterhänt?
Citera
2013-06-08, 10:16
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Äntligen någon som liksom jag ser att det omöjligen kan vara ett cigarettpaket och tändare. Det är ju i själva verket något mjukt som böjer sig runt handen och där en del hänger ner från handen och kan uppfattas som blodig, eller i vart fall färgad på ett eller annat sätt. Om jag hade t ex skurit mig i handen skulle jag linda om något som skulle se ut ungefär så där.
Alltså, tror ni på fullt allvar att han går omkring med blodiga saker fullt synliga och dessutom mordoffrets händer under munkjackan? Kamma er nu för fan.
Citera
2013-06-08, 10:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det ser ut som att han lindat en vit trasa runt handen som blodat samt att han håller i något svart. Skadan kan ha uppkommit vid knivskärning eller styckning.
Är det någon som vet om han är höger- eller vänsterhänt?
Han håller vapnet som en högerhänt på bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in