2013-06-07, 19:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det kom in en notis precis nu i Norrbottens Kuriren.
Utredningen hänger på en skör tråd. Den närmaste vecka måste teknisk bevisning presenteras som binder 22 åringen till mordet. Annars är han en fri man.
Det medger Schönbeck
Enligt Norrbottens Kuriren fredagen den 7 juni

Det här visar det finns inga bevis med substans tills nu, därför kommer han troligen bli en fri man KJ nästa vecka.
Är det du som skrivit notisen? - Han kommer aldrig ut igen.
Citera
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
inte ska du vara ledsen Quarrel, jag svarade på första meningen i Chirpas inlägg.

Här är en annan länk till KJs Facebooksida.
http://img692.imageshack.us/img692/7524/imageagkx.jpg

Har PM:at Ullstrumpa så det inte blir chatt av det hela.

Och nej, man blir såklart inte inlåst av att någon annan slår sönder ens bilruta heller (var lite snabb i tanken första gången jag skrev). Men oavsett det så är det enda som passar in, åtminstone i media, det dygnet de två killarna födda -91 som greps för vapenbrott.

Spekulerade bara lite i att killarna födda 91 (varav den ena troligtvis var KJ) var ute på en egen liten skipa rättvisa-turné i Boden efter att KJ´s bil fått rutan sönderslagen; möjligen av den hotade 17-åringen...

Även om det bara är omständigheter som talar för att det skulle vara KJ som skulle ha viftat med vapen så skulle det väl kunna vara ett tecken, i så fall, på att han fattar lätt överilade och impulsiva beslut med våldstendenser?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Länk till denna artikel? Kan inte hitta något om detta på Kurirens hemsida.
Välkommen till Flashback!

NK: "Alla pusselbitar hjälper till"
Citera
2013-06-07, 19:26
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Det kom in en notis precis nu i Norrbottens Kuriren.
Utredningen hänger på en skör tråd. Den närmaste vecka måste teknisk bevisning presenteras som binder 22 åringen till mordet. Annars är han en fri man.
Det medger Schönbeck
Enligt Norrbottens Kuriren fredagen den 7 juni

Det här visar det finns inga bevis med substans tills nu, därför kommer han troligen bli en fri man KJ nästa vecka.

Vad tror du om att kolla publiceringsdatum nästa gång du rycker ut ett citat ur sitt sammanhang kastar ur dig det här?

Artikeln är publicerad 2013-05-28 05:07

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6851758
Senast redigerad av FUP-12 2013-06-07 kl. 19:28.
Citera
2013-06-07, 19:30
Medlem
EmmaKlaras avatar
Jag har läst att VB:s mamma inte tyckte om KJ och att det var därför det tog slut mellan dem. Det var väl också därför som VB inte berättade vem hon skulle plugga hos utan bara sa att hon skulle till en kompis.

Så nu funderar jag på om någon thailändare som bodde i Boden misstänkte att denna kompis var KJ och plockade upp VB när hon var på väg hem från honom. Skulle kanske bara tala henne till rätta och så spårade det ur.

Ja, det var en teori om det nu skulle visa sig att fel person sitter häktad.
Citera
2013-06-07, 19:31
Medlem
Citat:
Det är ingen rasism att jag är emot personer med utländsk bakgrund, men i vissa länder har männen en annan kvinnosyn än i Sverige, som kan ses som förlegad. Det finns länder där mannen kan misshandla kvinnan så länge det sker i hemmet är det inte straffbart. Man kan se det som att de anser de äger kvinnan. I vissa länder om kvinnan önskar bryta upp från ett miserabelt förhållande kan de slänga syra i ansiktet så att hon skall bli oattraktiv, och mannen går sedan många gånger straffri.
I VB fall kan det vara en man som varit mycket intresserad av VB, men hon har inte varit speciellt intresserad av mannen, men han har vetat om att hon har förhållande med KJ.
En sådan sak kan skapa att han känner sig kränkt och vill hämnas VB.

Media har skapat genom sina reportage från Asien, som alltid handlar om barer och prostitution, en uppfattning där vissa personer kanske rätt många också anser, att en asiatisk kvinna är allmänn egendom.
De skulle aldrig tänka sig göra ett reportage som visar duktiga högutbildade kvinnor med höga positioner i näringslivet och även politiken, som det finns många av i asiatiska länder.

Det skulle inte förvåna mig om inte VB har blivit utsatt för viss mobbing relaterad till den uppfattningen, som media skapat, därför hon kom från Thailand.
Nu är det på det viset media tar aldrig något ansvar, utan de vill öka lösnummer försäljningen och tittare därför då tjänar de mer pengar.

Långt svar utan ett uns av belägg i det specifika fallet. Du presenterar inte ett ända hållbart argument för annan GM än bara allmänt svammel. Det du mellan raderna associerar till är någon form av hedersrelaterat, d.v.s. mannen har blivit kränkt av en "kvinna" och då måste hon dö.

Du tycks inte förstå eller vilja förstå alla de kopplingar som finns mellan MtGM och VB samt att åklagare presenterat blod på sådan plats som knyts till mt.

Att den häktade är GM eller minst medGM är jag helt säker på likväl som jag är helt säker på att hon kände GM på något sätt. Varför mordet och följande styckning skett är aningen svårare att lista ut och förstå. Mordet är en sak för tyvärr händer det sådana här kvinnomord men styckningen är däremot väldigt svår att förstå och definitivt då jag upplever att den inte är relaterad till ett transportbehov utan mer en symbolik för GM.
Citera
2013-06-07, 19:32
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Har PM:at Ullstrumpa så det inte blir chatt av det hela.

Och nej, man blir såklart inte inlåst av att någon annan slår sönder ens bilruta heller (var lite snabb i tanken första gången jag skrev). Men oavsett det så är det enda som passar in, åtminstone i media, det dygnet de två killarna födda -91 som greps för vapenbrott.

Spekulerade bara lite i att killarna födda 91 (varav den ena troligtvis var KJ) var ute på en egen liten skipa rättvisa-turné i Boden efter att KJ´s bil fått rutan sönderslagen; möjligen av den hotade 17-åringen...

Även om det bara är omständigheter som talar för att det skulle vara KJ som skulle ha viftat med vapen så skulle det väl kunna vara ett tecken, i så fall, på att han fattar lätt överilade och impulsiva beslut med våldstendenser?

Men KJ uppges vara ostraffad.
Citera
2013-06-07, 19:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Om det var KJ som begick vapenhotet undgick han påföljd.
Citera
2013-06-07, 19:48
Medlem
Åklagarens sätt att gång på gång uttrycka väldigt förteget. Men ändå försiktigt nämnande om ev flera GM. Verkar som att åklagaren verkligen tror på flera inblandade i mordet/styckningen? Jag får verkligen det intrycket. Flera GM i mord/styckning måste ju vara väldigt ovanligt. Nån som vet statistik?
I grovt kriminella uppgörelser är det kanske inte ovanligt men inte räknar jag VB till sån krets.
Citera
2013-06-07, 19:49
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Varför mordet och följande styckning skett är aningen svårare att lista ut och förstå. Mordet är en sak för tyvärr händer det sådana här kvinnomord men styckningen är däremot väldigt svår att förstå och definitivt då jag upplever att den inte är relaterad till ett transportbehov utan mer en symbolik för GM.

Det mest sannolika är väl ändå att styckningen är gjord av transportbehov, men det ena utesluter väl inte det andra? Han kan ju ha haft ett initialt annat motiv till skändningen av kroppen- de 7 knivhuggen och sedan fortsatt av praktiska skäl?

Eftersom att knivhuggen uppges vara ytliga så måste de troligtvis uppkommit efter att den initiala vreden har lagt sig- han har alltså vid den punkten i själva gärningen lyckats hejda sig själv, och därför faller väl inte styckningen in på ett sätt som att den är gjord offensivt?

Men visst jag förstår vad du menar och utesluter inte på något sätt att det du säger skulle kunna vara rätt.
Citera
2013-06-07, 19:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Välkommen till Flashback!

NK: "Alla pusselbitar hjälper till"
Tack för den!

Jag får också en känsla av att det finns flera GM, kanske nån medhjälpare.
Rätta mig on jag har fel, men visst kan väl häktningen förlängas undan för undan, iaf så länge de väntar på fler analyssvar.
Citera
2013-06-07, 19:51
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury

Ja, men det finns inte heller några artiklar efter det som talar om att de två killarna skulle blivit åtalade. Dessutom skrev väl KJ på sin FB någonting om "Jippi! Ärendet blev nedlagt"
Hittar tyvärr inte det inlägget här just nu...

EDIT: #2578. Inlägg av OY

Vad handlade det här om då, blev visserligen nedlagt, dock varit föremål för en utredning:

"Kristo*fer Ki*ba Joh*nsson
den 30 september 2010
JAAA JIPPI JJIPPI JA JA JA!!! åklagaren har lackt ner utredningen mot mig =D=D=D "
Senast redigerad av Chirpa 2013-06-07 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in