2013-06-06, 19:43
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Och där outade du dig helt och hållet...

10151520773619475
Citera
2013-06-06, 22:54
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Mer imponerande att ts visste vad en femma var vid 10 års ålder.

Men snälla... Menar du att en tioåring i allmänhet inte vet vad en femkrona är? Min yngste son visste det när han var tre. Är han ett geni?

EDIT: Eller tänker du på någon annan slags femma nu?
Citera
2013-06-06, 23:09
Medlem
Lars Ulrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Men snälla... Menar du att en tioåring i allmänhet inte vet vad en femkrona är? Min yngste son visste det när han var tre. Är han ett geni?

EDIT: Eller tänker du på någon annan slags femma nu?

En femma brajjj...
Citera
2013-06-06, 23:18
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Ulrich
En femma brajjj...

Jo, precis när jag hade postat slog det mig att det kanske var något sådant VonFanderblad menade, därav min edit. Men det står ju faktiskt "Här har du en fema [sic!]" i en dialogruta, och "Här har du en knarkcigar [sic!]" i en annan, så jag tolkade det som att den ena personen betalade en femma för en slags joint (det hade ju varit imponerande om en tioåring vetat vad en joint är, däremot. Eller kanske skrämmande.).

Men jag kan ju ha tolkat fel, förstås.

Det kanske inte är meningen att man ska sitta och överanalysera bilden, jag tyckte den var kul i alla fall.
Citera
2013-06-06, 23:21
Medlem
Lars Ulrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Jo, precis när jag hade postat slog det mig att det kanske var något sådant VonFanderblad menade, därav min edit. Men det står ju faktiskt "Här har du en fema [sic!]" i en dialogruta, och "Här har du en knarkcigar [sic!]" i en annan, så jag tolkade det som att den ena personen betalade en femma för en slags joint (det hade ju varit imponerande om en tioåring vetat vad en joint är, däremot. Eller kanske skrämmande.).

Men jag kan ju ha tolkat fel, förstås.

Det kanske inte är meningen att man ska sitta och överanalysera bilden, jag tyckte den var kul i alla fall.

Shit, det du säger slog mig inte. Kanske är som du säger, nu när jag tänker efter är det ju sjukt om en tioåring vet att en femma är standardmåttet som cannabis kommer i.
Citera
2013-06-06, 23:29
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Ulrich
Shit, det du säger slog mig inte. Kanske är som du säger, nu när jag tänker efter är det ju sjukt om en tioåring vet att en femma är standardmåttet som cannabis kommer i.

Ja precis. Jag tänkte aldrig att det kunde vara något annat än min tolkning som avsågs. Det låter kanske lite "störigt", det är inte meningen. Jag har aldrig gjort knarkaffärer så jag tänkte inte på några standardmått för cannabis över huvud taget. Dessutom är det som du säger - det vore sjukt om en tioåring kände till att en femma kan vara annat än en femkrona.

Men som sagt - man kanske inte ska överanalysera det här för mycket...
Citera
2013-06-07, 01:14
Medlem
en till skoluppgift jag gjorde när jag var 10, och scannade in

otroligt vad man hitta i sin gamla skolpärm från 4:an

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/960173_10151520779689475_330143212_n.jpg
Citera
2013-06-07, 01:19
Medlem
Men vad är det som förstör våra fina badstränder då?
Citera
2013-06-07, 01:20
Avslutad
Och vad packade du ner i kappsäcken?
Citera
2013-06-07, 01:21
Medlem
NovaOculuss avatar
Haha, det gjorde nog min kväll
Citera
2013-06-07, 01:29
Medlem
Hahaha! Kul
Citera
2013-06-07, 01:49
Medlem
RutSvenssons avatar
Är det halalköttsgrillande som förstör våra stränder?
Den lilla lådan med KNARK var ju underbar. Små barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in