2013-06-06, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Att man inte släpper in mål är ju nästan en förutsättning på den här nivån. Jag tror att anfallsspelet skulle bli mycket bättre med en stabilare DM eftersom att de offensiva spelarna då inte skulle behöva ta lika mycket ansvar hemåt utan istället kan fokusera på att bygga anfallsspel och göra mål.

En riktig spjutspets är väl kanske det som Arsenal behöver mest av allt och det skulle ju kunna bli spännande om man lyckas knyta åt sig Gomez. Tror han vore den perfekta värvningen och är nästan övertygad om att han skulle slåss om skytteligatiteln oavsett klubb om han hamnar i PL.
Tror du verkligen att det skulle gå så bra för han? Visst, han är bra, absolut. Men jag vette fan om han skulle göra sig så bra i pl. Han har kvaliteér som arsenal skulle behöva, en stor stark tank på topp som kan ta ner bollar. Ni såg ju hur det gick när dom körde Podolski på topp sista matcherna när Giroud var avstängd. Det funkade inte, det fanns ingen som kunde ta ner bollarna och arsenal vann få luftbollar på offensiv planhalva. Samt så har han ett bra skott. Giroud har haft en helt okej första säsong i arsenal men jag hade hoppats på mer.

Gomez har fått tamt med speltid i bayern och jag är helt säker på att han kommer lämna i sommar, jag har svårt dock att se han gå till arsenal av någon anledning. Men man kan ju hoppas.

Hoppas även arsenal värvar någon bra målvakt som tex Julio Cesar eller mignolet
2013-06-06, 20:52
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Fast Diaby är ju inte en speciellt defensiv mittfältare.

Inte någon Vieira-typ heller? Du kan ju aldrig få en kopia av någon spelare, inte Henry eller Pires heller, men om man ska sätta fingret på en spelartyp som saknats i Arsenal så är det väl inte den starka defensiva mittfältaren?
2013-06-06, 20:54
Medlem
NirvanAs avatar
Många rykten kring Mathieu (Valencia) till Barcelona... varför skulle de nöja sig med en back av den kalibern för?
2013-06-06, 20:54
Medlem
4522s avatar
Arsenal borde köpa Pedro Obiang, men dom är väl för puckade för att inse det.
2013-06-06, 21:19
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Okej, definiera vad en riktig defensiv mittfältare är? Även om han vinner mycket boll, är väldigt klok i sitt spel, kan täcka ytor och är väldigt brytningssäker så är han ingen defensiv mittfältare?

Försvarsspel går inte ut på att vara fysisk och tacklas. Idag är det viktigare att kunna läsa spelet. Vilket Arteta är väldigt skicklig på att göra.

EDIT: Det är åtminstone min syn på fotboll.
En mittfältare som har sina starkaste egenskaper i det defensiva spelet. Nu ligger det ju nära till hands för mig att jämföra spelare i FCB, jag skulle exempelvis vilja säga att Javi Martinez är en renodlad defensiv mittfältare medan Schweinsteiger är en ganska typisk central mittfältare. Arteta är inte speciellt stark i tacklingar, han är rätt taskig i luften men väger upp sina defensiva brister genom att vara på rätt ställe och bryta bollbanor. Säger inte att Arteta är en dålig spelare, men hans kvalitéer kommer mer till sin rätt högre upp i banan.

Vi har säkert olika syn på fotboll.
Citat:
Ursprungligen postat av Salamon
Tror du verkligen att det skulle gå så bra för han? Visst, han är bra, absolut. Men jag vette fan om han skulle göra sig så bra i pl. Han har kvaliteér som arsenal skulle behöva, en stor stark tank på topp som kan ta ner bollar. Ni såg ju hur det gick när dom körde Podolski på topp sista matcherna när Giroud var avstängd. Det funkade inte, det fanns ingen som kunde ta ner bollarna och arsenal vann få luftbollar på offensiv planhalva. Samt så har han ett bra skott. Giroud har haft en helt okej första säsong i arsenal men jag hade hoppats på mer.

Gomez har fått tamt med speltid i bayern och jag är helt säker på att han kommer lämna i sommar, jag har svårt dock att se han gå till arsenal av någon anledning. Men man kan ju hoppas.

Hoppas även arsenal värvar någon bra målvakt som tex Julio Cesar eller mignolet
Det är ju redan mer eller mindre klart att Gomez kommer att lämna, anledningen till att han fick dåligt med speltid den gångna säsongen är att han var skadad inledningsvis och inte lyckades ta tillbaka platsen från en Mandzukic som presterade långt mycket bättre än vad någon hade trott.

Gomez är en rätt begränsad spelare, men i boxen är det inte många spelare i världen som är mer kliniska. Jag tror det skulle matcha Arsenals spel ganska bra då man ofta har stort bollinnehav och kommer till bra lägen men det saknas någon som har en förmåga att göra mål på allt och ingenting.

Det som talar emot en sådan värvning skulle kunna vara att Gomez lyfter en rätt ordentlig lön och att han egentligen är för bra för Arsenal i dagsläget, men å andra sidan har det ju ryktats som Atletico Madrid och Napoli också.
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Inte någon Vieira-typ heller? Du kan ju aldrig få en kopia av någon spelare, inte Henry eller Pires heller, men om man ska sätta fingret på en spelartyp som saknats i Arsenal så är det väl inte den starka defensiva mittfältaren?
Diaby ser ut som en Viera men är ju inte speciellt lik honom spelmässigt. Det är klart att det inte finns några karbonkopior på spelare men en tung bollvinnare och ledare på planen har saknats de senaste säsongerna. Får man balans på mittfältet är mycket vunnet vad det gäller spelet i övrigt.
2013-06-06, 21:30
Bannlyst
Citat:

Det är ju redan mer eller mindre klart att Gomez kommer att lämna, anledningen till att han fick dåligt med speltid den gångna säsongen är att han var skadad inledningsvis och inte lyckades ta tillbaka platsen från en Mandzukic som presterade långt mycket bättre än vad någon hade trott.

Gomez är en rätt begränsad spelare, men i boxen är det inte många spelare i världen som är mer kliniska. Jag tror det skulle matcha Arsenals spel ganska bra då man ofta har stort bollinnehav och kommer till bra lägen men det saknas någon som har en förmåga att göra mål på allt och ingenting.

Det som talar emot en sådan värvning skulle kunna vara att Gomez lyfter en rätt ordentlig lön och att han egentligen är för bra för Arsenal i dagsläget, men å andra sidan har det ju ryktats som Atletico Madrid och Napoli också.

Sen är ju Chelsea och rycker i han för dom ska ju ha allt och alla. Fan vad jag stör mig på dom, folk gnäller på PSG, city och Monaco men abramovic FC är fan minst lika djävliga.

Nu har ju iof arsenal gjort sig av med Archavin, sqillac och Denilson. Deras lön kombinerad borde kunna täcka för Gomez, men det är väll bara en dröm
2013-06-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch

Både Diaby och Vieria är/var ju faktiskt relativt offensiva, under Arsenals mest framgångsrika år spelade Vieria tillsammans med Emmanuel Petit och Gilberto Silva som var dem renodlade defensiva spelarna på mittfältet. Så det är ju frågan vad man vill ha, när många skriker på en defensiv mittfältare snackar man om Vieria-typen när det nog egentligen är Gilberto-typen som verkligen behövs.

Jag håller tyvärr inte med dig angående spelartyp som saknas, en defensiv mittfältare är nog det första jag hade fixat om jag hade kunnat till klubben.
2013-06-06, 21:41
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salamon
Sen är ju Chelsea och rycker i han för dom ska ju ha allt och alla. Fan vad jag stör mig på dom, folk gnäller på PSG, city och Monaco men abramovic FC är fan minst lika djävliga.

Du ska nog lära dig att skilja på vad Aftonbladets silly-sida säger att klubbar vill ha och hur dessa faktiskt agerar på marknaden. Tycker Chelsea varit relativt lugna på transferfronten de senaste säsongerna och förstår inte kritiken. Till skillnad från vissa andra klubbar har man satsat på att klara FFP inom de närmsta säsongerna.

Men med de intäkter man faktiskt har kan man också värva. Lite skillnad jämfört med en klubb som Monaco eller PSG.
2013-06-06, 21:42
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Många rykten kring Mathieu (Valencia) till Barcelona... varför skulle de nöja sig med en back av den kalibern för?

Storhetstiden är över
2013-06-06, 21:46
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Både Diaby och Vieria är/var ju faktiskt relativt offensiva, under Arsenals mest framgångsrika år spelade Vieria tillsammans med Emmanuel Petit och Gilberto Silva som var dem renodlade defensiva spelarna på mittfältet. Så det är ju frågan vad man vill ha, när många skriker på en defensiv mittfältare snackar man om Vieria-typen när det nog egentligen är Gilberto-typen som verkligen behövs.

Jag håller tyvärr inte med dig angående spelartyp som saknas, en defensiv mittfältare är nog det första jag hade fixat om jag hade kunnat till klubben.

Först trodde jag att du råkat stava fel men nu blir det än mer tydligt att så inte var fallet. Du vet alltså inte hur en av era mest inflytelserika spelare stavar sitt efternamn?

Efter att Cardozo bråkat med bonnläppen Jorge Jesus så var det rätt uppenbart att han skulle lämna, självklart är turkarna där och hugger. Fenerbache ryktas erbjuda €12 miljoner.

Nog lutar det mer och mer åt att Tevez hamnar i Juventus till slut? Nu ryktas det även om att Conte vill ha in Kolarov, då det varit rätt uppenbart att han vill förstärka sina lungor på kanterna.
Senast redigerad av 4522 2013-06-06 kl. 21:48.
2013-06-06, 21:51
Medlem
Cambijaos avatar
Arsenal behöver tyvärr något som man inte köper. Tom Brady-anda.

Spelartyper som krävs är högerback, en defensiv mittfältare men mer Vidal än Lassana Diarra. Och en anfallare med Tom bradys självförtroende.

Men det kommer man inte finna i Yaya Sanogo, man kommer inte finna det i Frankrike. Man finner det i spelare som Carlito.
2013-06-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Först trodde jag att du råkat stava fel men nu blir det än mer tydligt att så inte var fallet. Du vet alltså inte hur en av era mest inflytelserika spelare stavar sitt efternamn?

Efter att Cardozo bråkat med bonnläppen Jorge Jesus så var det rätt uppenbart att han skulle lämna, självklart är turkarna där och hugger. Fenerbache ryktas erbjuda €12 miljoner.

Nog lutar det mer och mer åt att Tevez hamnar i Juventus till slut? Nu ryktas det även om att Conte vill ha in Kolarov, då det varit rätt uppenbart att han vill förstärka sina lungor på kanterna.

Det är ett fel jag alltid gör när jag skriver snabbt på tangentbordet, likadant som att jag alltid skriver typsikt istället för typiskt, för att ta ett exempel. Har du lust att göra research så ser du säkert att jag gjort samma misstag tidigare. Det sker dock aldrig skriftligt, och vem som helst inser ju dessutom att Vieria blir hela felaktigt sett till han uttalar sitt namn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in