2013-06-06, 12:48
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det ryktas mycket om Napoli och det låter troligt om Cavani säljs.

Enligt de senaste så ska Italienspåret vara passé och att han istället inriktar sig på England. Sitter ju på en ganska skaplig lön idag som nog de flesta klubbarna har svårt att matcha.

Angående Alaba så spelade han DM en del förra året i Bayern, pga skador, men är bättre som ytterback. Urspungligen var han visserligen mittfältare, men har skolats om och kommer mer till sin rätt i sin nya position, anser jag. Tror lika lite som er andra på Arsenal-ryktet. Han verkar dessutom trivas som fisken i vattnet i Bayern. Räknas som egen produkt, kom dit som tonåring, 15-årig har jag för mig.
2013-06-06, 12:52
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Buyout clause of Valencia defender Jeremy Mathieu (29) is 8M, that of his teammate Adil Rami (27) 10-12M. Both are centre back options. [md]

Barcelona är alltså intresserade utav nån av Valencias mittbackar. Tycker inte det känns särskilt bra, ingen av de två herrarna har spelat speciellt bra i år av det jag har sett. Förvisso är båda väldigt långa(över 190cm), men ser gärna något annat alternativ. Märks att det börjar bli desperata angående backproblemen.

Huruvida Fabregas kommer lämna så har han själv gått ut med att han kommer stanna i flera år plus att han precis har köpt ett nytt hus.
Citat:
Man Utd was strongly interested in Cesc, but the player won't listen to offers. Bought a new house and plans to settle in Catalonia. [sport]

Thiago verkar lite mer mystisk av sig. Märks att han funderar på att lämna.
2013-06-06, 15:04
Medlem
FM11s avatar
Har säkert redan tagits upp men Rooney kommer med största sannolikhet lämna United i sommar. Många tror och gissar på Arsenal, men jag tvivlar ärligt talat på att man kan hosta upp de pengar som krävs.

Alaba till Arsenal? Nej. Han trivs i Bayern, vi har två vänsterbackar och han passar (enligt mig) inte som DM.

Apropå defensiva mittfältare, Song verkar vilja tillbaka till England. Jag älskade hans spelstil, skulle gärna se att han kommer tillbaka. Om han inte gör det måste någon värvas på den positionen, känns inte stabilt som det sett ut nu.

Vet någon något om Cavani förresten? Vad jag hört/läst förstår jag att han är på väg till Chelsea, men är något klart än eller är det bara rykten?
2013-06-06, 15:21
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
Har säkert redan tagits upp men Rooney kommer med största sannolikhet lämna United i sommar. Många tror och gissar på Arsenal, men jag tvivlar ärligt talat på att man kan hosta upp de pengar som krävs.

Alaba till Arsenal? Nej. Han trivs i Bayern, vi har två vänsterbackar och han passar (enligt mig) inte som DM.

Apropå defensiva mittfältare, Song verkar vilja tillbaka till England. Jag älskade hans spelstil, skulle gärna se att han kommer tillbaka. Om han inte gör det måste någon värvas på den positionen, känns inte stabilt som det sett ut nu.

Vet någon något om Cavani förresten? Vad jag hört/läst förstår jag att han är på väg till Chelsea, men är något klart än eller är det bara rykten?

Är också ett stort fan av Song men som jag uppfattade det så brast det mellan AW och honom i slutet och bossen tvekade inte en sekund när budet kom. Kanske har en felaktig uppfattning av transfern men stämmer det så lär han inte komma tillbaka.
2013-06-06, 15:24
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Är också ett stort fan av Song men som jag uppfattade det så brast det mellan AW och honom i slutet och bossen tvekade inte en sekund när budet kom. Kanske har en felaktig uppfattning av transfern men stämmer det så lär han inte komma tillbaka.
Hm, mycket möjligt om det stämmer i så fall. Wenger sa, när frågan om Song kom upp, att han "skulle titta på möjligheten men att det var högst osäkert om han skulle komma tillbaka. Så det är nog som du säger, att det brast mellan dem.
2013-06-06, 15:40
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii

Song vägrade ju dessutom ta sitt defensiva ansvar i Arsenal och stormade framåt mest hela tiden i nån sorts hybris efter ett par lyckade chip-assists. Den spelare han var sista säsongen i Arsenal är inget vi behöver i dagsläget, och han är inte tillräckligt bra offensivt för att konkurrera med Jack/Santi/Arteta.

Nej, in med nån mer destruktiv tack.
2013-06-06, 16:34
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Hade varit oerhört intressant att få se Zlatan i Premier League. Det är nu eller aldrig. Tror ni att det kommer ske?

Nej förmodligen inte, men som du säger hade det varit intressant att se. Chansen att Zlatan skulle tacka ja till en PL-klubb är säkert större nu än någonsin men intresset tror jag inte finns från de fåtal klubbar som skulle ha råd. Enda chansen är väl Chelsea då men Zlatans ålder talar emot det tycker jag. Men man vet aldrig med Murre..han kanske får Zlatanfeber under sommaren.
2013-06-06, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Frågan är ju varför Alaba skulle vilja lämna Bayern? Han har ju slagit sig in i startelvan på riktigt och kan nog hålla den platsen i många år framöver om inget allvarligt händer.

Är inte Alaba ungdomstränare för något lag i Bayern M eller i Bayern regionen också? Tror inte han att lämnar allt detta nu när han äntligen slått sig in i favoritklubben dessutom.
2013-06-06, 17:22
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Song vägrade ju dessutom ta sitt defensiva ansvar i Arsenal och stormade framåt mest hela tiden i nån sorts hybris efter ett par lyckade chip-assists. Den spelare han var sista säsongen i Arsenal är inget vi behöver i dagsläget, och han är inte tillräckligt bra offensivt för att konkurrera med Jack/Santi/Arteta.

Nej, in med nån mer destruktiv tack.
Älskar Michael Essiens spelstil, men känns som om han är en omöjlig värvning. Det är dock helt sant som du säger, vi behöver en mer destruktiv spelare. En som vinner boll, passar till Santi, Jack eller någon annan och sen tar sitt defensiva arbete. Ramsey verkar vara Wengers val, men fan vad jag är trött på honom. Tappar boll enkelt, slår bort mycket passningar och missar enkla mottagningar.

För övrigt: Vad kan Roberto Martinez göra med Everton? Ska bli riktigt intressant att se honom ta över en större klubb än Wigan.
2013-06-06, 17:48
Medlem
Citat:
Älskar Michael Essiens spelstil, men känns som om han är en omöjlig värvning. Det är dock helt sant som du säger, vi behöver en mer destruktiv spelare. En som vinner boll, passar till Santi, Jack eller någon annan och sen tar sitt defensiva arbete. Ramsey verkar vara Wengers val, men fan vad jag är trött på honom. Tappar boll enkelt, slår bort mycket passningar och missar enkla mottagningar.

För övrigt: Vad kan Roberto Martinez göra med Everton? Ska bli riktigt intressant att se honom ta över en större klubb än Wigan.

Va? Nej, det är Arteta som är Wengers val. Och han gör det bra.
2013-06-06, 17:50
Medlem
Viking-s avatar
Citat:

Varför skulle någon toppklubb vilja köpa Essien? Han är en skugga av den spelare han var för ett par år sedan då han var en av världens bästa, nu går spelare som Mikel och Romeu före honom i Chelsea.

Om något lag skulle buda på honom så är jag säker på att han försvinner ganska snabbt, och det vore ingen större sportslig förlust.

Dock så är det en lojal och hårt jobbande spelare vars personlighet jag gillar, det är dock inte det viktigaste i en spelare.
2013-06-06, 17:55
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Varför skulle någon toppklubb vilja köpa Essien? Han är en skugga av den spelare han var för ett par år sedan då han var en av världens bästa, nu går spelare som Mikel och Romeu före honom i Chelsea.

Om något lag skulle buda på honom så är jag säker på att han försvinner ganska snabbt, och det vore ingen större sportslig förlust.

Dock så är det en lojal och hårt jobbande spelare vars personlighet jag gillar, det är dock inte det viktigaste i en spelare.

Tror nog han har en chans att slå sig in i Chelsea nu med Mourinho som tränare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in