Citat:
Det måste ingå i rutinerna att KJ blir häktad och förhörd och att hans bostad och bil blir också kontrollerad, finns inget underligt i det, därför han hade något förhållande med VB.
Vad menar du med gärningsmannen ? Det finns ingen gärningsman som man känner till.
Vad som gäller är att hitta gärningsmannen som mördade VB och det måste göras med att ringa in honom, KJ som nu sitter häktad är ingen gärningsman, det har jag påvisat i tidigare inlägg.
Vad menar du med gärningsmannen ? Det finns ingen gärningsman som man känner till.
Vad som gäller är att hitta gärningsmannen som mördade VB och det måste göras med att ringa in honom, KJ som nu sitter häktad är ingen gärningsman, det har jag påvisat i tidigare inlägg.
Nu går jag emot mina egna principer och både citerar och även svarar dig. Det trodde jag aldrig skulle hända. Varför du bara ska ignoreras, har många redan talat om för dig ex antal ggr i Linda C tråden.
MEN ska du nu börja härja i denna tråden också, med dina "bevis" o lagrogik??
Nu till OnT: Tror du på fullt allvar, att det är någon rutin el det går per automatik, att häkta någon bara för, att den är någons ex el någons sista kontakt??? Han sitter knappast häktad pga ngn automatik el enbart pga nåt exförhållande.
För det första blev han häktad på skälig misstanke i en vecka, en sk utredningshäktning. Om du nu ens vet vad det innebär???
Det hann inte ens gå en vecka, dvs 7 dagar, förrän åklagaren lämnade in en ny häframställan och denna gången på sannolika skäl. Han blev omhäktad redan på fredagen, dvs 2 dagar innan det hade gått en vecka, sen förra häförhandlingen. O detta påstår du, skulle vara någon rutinsak pga din nämnda orsaker???
Sluta nu och sprid en massa desinformation och trams. Till och med du begriper väl, att där måste finnas någon form av misstanke el underlag för en häktning? Det skulle inte finnas en enda häktescell tillgänglig om folk skulle häktas per automatik pga exförhållanden.
Vad det gäller och undersöka(husrannsakan) av hans bil, bostad och även andras, så begriper du väl, att även där måste det finnas skäliga grunder minst och är inget nån gör på rutin el per automatik.