Citat:
Sigge Cedergren gör sin observation i hörnet Tegnergatan/Luntmakargatan runt 2340.
GK anger att den vita Volvon som stoppat Sigge finns i ett uppslag som tidsbestäms 2335-40.
Färgen på en skinnjacka som ses i mörker är kuriosa i sammanhangen.
Det verkligt intressanta är att PU har uppgifter på att Sigge åkte hem 2335-40 och således inte kunnat prata med Roger Östlund på sin telefon 2315-21. Detta visar att TK-kontrollen är förfalskad för att snärja Christer Pettersson och uppgifterna understöds av mycket trovärdiga vittnen vid Grand som Pia Engström.
GK anger att den vita Volvon som stoppat Sigge finns i ett uppslag som tidsbestäms 2335-40.
Färgen på en skinnjacka som ses i mörker är kuriosa i sammanhangen.
Det verkligt intressanta är att PU har uppgifter på att Sigge åkte hem 2335-40 och således inte kunnat prata med Roger Östlund på sin telefon 2315-21. Detta visar att TK-kontrollen är förfalskad för att snärja Christer Pettersson och uppgifterna understöds av mycket trovärdiga vittnen vid Grand som Pia Engström.
Sigges observation är ungefär 3 kvarter bort, det är väl inte omöjligt att mannen rört sig dit?
Du får ursäkta, men jag är rätt skeptisk till de som lägger så oerhört stor vikt vid alla tidsangivelser. Just tidsangivelserna måste ju vara bland de mest osäkra och oexakta faktauppgifterna i alla förhör. Bortsett från de fall när man har dokumenterat tiden på olika sätt (protokoll, bankomatkvitto, etc). I alla andra fall är det bara en ungefärlig uppskattning. Om någon säger i ett förhör att det var 23.35-23.40 så innebär det inte att det hände just mellan de klockslagen, utan bara att det är en ungefärlig uppskattning om vad klockan var. Det kan säkert skilja +/- 30 min i många fall. Man har ju ytterst sällan koll på vad klockan är om man inte har någon tid att passa.
Jag förstår att det är lockande att bygga upp en exakt bild av när och var allt hände. Men jag tror man gör sig själv en otjänst om man tolkar tiderna alltför hårt.