2013-06-05, 23:40
Medlem
Hej

Jag behöver veta lite saker angående folkbokföringen och hur öppen man måste vara för allmänheten,

Det jag vill uppnå är att bo på en adress (som ej är synlig på eniro, ratsit, hitta m.m) utan på diverese sökmotorer så dyker min postbox upp istället som inte går att koppla ihop med min bostadsadress, är det möjligt?

Att vara dold för allmänheten är vad jag vill vara men att polisen har stenkoll på min fysiska adress har jag inga problem med alls.

Tacksam för svar.
Citera
2013-06-05, 23:56
Medlem
RompeTodos avatar
Så vitt jag vet så är det inte möjligt så länge du inte har falsk legitimation du kan hyra boxen under.

Det du borde göra är att prata med första alkis och erbjuda honom 500 spänn för besväret
Citera
2013-06-06, 08:54
Medlem
Ring till skatteverket och säg att du har flyttat från din nuvarande adress, kanske utomlands. Sedan beställer du en blankett för registrering av särskild postadress. Där uppger du din postbox adress. Sen är du skriven på din postbox
Citera
2013-07-11, 02:03
Medlem
Rulags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michailo
Hej

Jag behöver veta lite saker angående folkbokföringen och hur öppen man måste vara för allmänheten,

Det jag vill uppnå är att bo på en adress (som ej är synlig på eniro, ratsit, hitta m.m) utan på diverese sökmotorer så dyker min postbox upp istället som inte går att koppla ihop med min bostadsadress, är det möjligt?

Att vara dold för allmänheten är vad jag vill vara men att polisen har stenkoll på min fysiska adress har jag inga problem med alls.

Tacksam för svar.

Brevia är bäst, du behöver inte visa leg. och dom har inga kameror! Du kan ange vilket namn som helst på boxen eller välja gatuadressen till boxen. www.brevia.se Man får dock inte skriva sig på en boxadress. Men detta kan vara ett alternativ om du inte anger ditt namn för nya personer du träffar, eller använder ett alias så går det bra.

Du kan däremot folkbokföra dig hos Stockholmpostboxar och eftersändning till deras box som blir din gatuadress. Detta är någ det enda alternativet om du inte vill bli upptäckt av diverse sökfunktioner, Ratsit m.fl. Då kommer den som söker efter dig hamna hos Stockholmpostboxars adress i stället.
Senast redigerad av Rulag 2013-07-11 kl. 02:11.
Citera
2013-07-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAKIBAKI
Ring till skatteverket och säg att du har flyttat från din nuvarande adress, kanske utomlands. Sedan beställer du en blankett för registrering av särskild postadress. Där uppger du din postbox adress. Sen är du skriven på din postbox

Nej, om du uppger att du flyttat utomlands, blir du avregistrerad från folkbokföringen.

Om du däremot anger, att du blivit bostadslös, blir du folkbokförd på en församling. Du kan sedan uppge postboxadressen som särskild postadress på en separat blankett.
Citera
2013-07-12, 05:39
Bannlyst
Du får be en bekant och så får du ge pengar månadsvis, för jag antar att grejerna i postboxen genererar i pengar..

Jag gör själv så, men har målvakt som har egen adress istället, men funderar på postbox, men då får du ha falskleg såklart.

Eftersom personen på falsleget inte finns och är registrerad i Sverige så kan polisen inget göra t ex.

Visst, konsumpersonalen kan säga hur han såg ut ungefär, men dom vet ju inte vart han bor.

Eller har jag fel?
Citera
2013-08-07, 13:37
Medlem
Hjälper inte, kontaktar man SKV så får man reda på tidigare adresser också och vilket år man bodde där.
Citera
2013-08-08, 05:00
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hjälper inte, kontaktar man SKV så får man reda på tidigare adresser också och vilket år man bodde där.

Tja, då får man väl flytta. Ska väl inte vara omöjligt att bo i 2a hand eller dela lgh med studenter tex.
Citera
2013-08-13, 09:23
Medlem
Infinitysthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michailo
Hej

Tacksam för svar.

Poste restante?? Det har jag gjort , perfekt om man vill bo i lugn och ro
Citera
2013-08-13, 09:24
Medlem
Infinitysthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Du får be en bekant och så får du ge pengar månadsvis, för jag antar att grejerna i postboxen genererar i pengar..

Jag gör själv så, men har målvakt som har egen adress istället, men funderar på postbox, men då får du ha falskleg såklart.

Eftersom personen på falsleget inte finns och är registrerad i Sverige så kan polisen inget göra t ex.

Visst, konsumpersonalen kan säga hur han såg ut ungefär, men dom vet ju inte vart han bor.

Eller har jag fel?

Nu blev det intressant här , har jag något att lära av detta?
Citera
2014-06-05, 10:16
Medlem
De postboxställen som låter kunder vara anonyma har polisen duktigt med span på och adresserna drar till sig flera blickar hos tullen, det är ju vida känt vilka aktörer som hyr ut anonyma postboxar och vilka adresser/postnummer de använder. Flaggas i tullen då de är väl medvetna om att merparten av deras kunder som vill vara anonyma håller på med smuggling.

Köp en passport printout (finns på SR) där du använder ditt eget foto till ett fingerat namn, sno ett leg/pass av någon som är lik dig eller låt en målvakt teckna en postbox åt dig med sitt leg och be honom överlämna nyckeln till dig. Hur du än gör så är det lite mer ansträngning för dig (och kostnad) för att skaffa en box hos de seriösare aktörerna, men i långa loppet så tjänar du på det då fler paket kommer komma fram och du inte fastnar på polisens fotografier varje gång du ska tömma boxen.

Finns diverse kontorshotell med postboxar, posten företagscenter erbjuder boxar även till privatpersoner i många mindre orter (där de har överflöd av tomma boxar), bor du i Stockholm eller Göteborg så är Mail Boxes Etc. en seriös aktör, i Stockholm finns även ett nytt företag i Gröndal som heter Rifiera Mailboxes.

Fördel två med dessa seriösa aktörer är att de oftast kan eftersända eller buda ut paketen åt dig, så du slipper ta dig till boxen. Väntar du på något viktigt så kan du be de bevaka och skicka vidare till dig så snart det kommer fram, så egentligen behöver man inte ens sätta sin fot på stället.

Be en målvakt skaffa en postbox i sitt namn, och ange en e-mailadress som du har tillgång till, så skickar du beställningar för eftersändning/vidareskick från den e-mailadressen, buda ut grejerna till "containern på gatan" så finns det inget som binder dig till boxen, och du får grejerna levererat till dig.
Citera
2015-03-03, 19:56
Medlem
Hallå Varför Betala ???...

Kriminellt:
Bästa är post restante be en vän som du litar på till 100% hämta posten med en fullmakt. Skulle polisen fråga honom var du bor så säger han att han inte vet det, eller kan han säga att han bara scannar din post och skickar detta till en E-post adress...

Det är inte kriminellt att hämta post, skulle polisen öppna posten begår dom ett brott, hehe förr var det dödsstraff om man öppnade ett brev som inte var till sig...

Trött på alla som leker wannabe på Flashback alkolister och knarkare varför blanda in sådana?

Postrestante är gratis och det menas att posten stannar på posten och den hämtas där...

Sen kanske du inte ska ha den till något krimenellt då går du och hämtar posten en gång i veckan, Brukas oftast hämtas där brevbäraren soterar upp posten innan han han ger sig ut på sin runda...

På folkbokföringen skaffar du en andra adress, som postrestante vänta en vecka så går du in till dom igen och säger att du flyttat från din ordinarie adress. Oftas tillåter dom inte postrestante adress som ordinare adress. När ordinare adess är borta så sänd posten automatiskt till den andra adressen dvs till PR adressen.

Hur ser en postrestane adress ut?

Namn och Efternamn
PR
261 00 Landskrona

Dom två sista siffrorna i postnummert byttas ut med 2 nollor.

Sen är det bara att fråga en brevbärare var man hämtar posten, det borde han veta...

Detta är det bästa sätt har själv haft PR, för att få en hemlig adress...
Senast redigerad av Aqualords2000 2015-03-03 kl. 20:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in