Citat:
Ursprungligen postat av
Zozosweden
Hej. Jag behöver en uppdatering SNÄLLA! Jag har studerat i två år nu och tagit mina poäng utan problem, dvs 120 poäng. Jag har nu sökt en sommarkurs till denna sommar och är antagen och sökt CSN. Men det känns som om jag är för trött och inte orkar. Vad händer om inte går på seminarierna och i princip skiter i kursen? Jag är medveten att jag får U men blir det problem med CSN? Jag måste ju ha lite kul på sommaren. Det är den enda kursen som jag kommer få U på. Jag har planer att läsa i Höst igen. Det är därför jag frågar nu. Snälla seriösa svar uppskattas!
Har du tagit emot pengarna från CSN, så förväntas du ta 75% av de poäng som kursen är på. Om du t.ex går en 7,5 poäng stor kurs och torskar den helt, så är du "skyldig" CSN (7,5*0,75) =
5,6 p .
När höstterminen börjar så kommer du alltså inte att få studiemedel förrän du tjänat in de saknade poängen. Vill det sig riktigt illa så kanske du går en utbildning med 15 eller t.o.m 30-poängskurser, vilket innebär att du får vänta veckor eller månader innan en tenta som ger dig poäng blir rättad och reggad i Ladok.
I korthet:
Skit inte i en kurs som du får studiemedel för.