2013-06-04, 22:56
Medlem
CockneyRejects avatar
Varför gick jag inte john bauer? Ohhh vad dum jag känner mig !
Citera
2013-06-04, 23:18
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockneyReject
Varför gick jag inte john bauer? Ohhh vad dum jag känner mig !

haha, vaa? var det inte klokt att inte gå där med tanke på att många av JB-skolorna verkar vara dåliga och att en del av skolorna läggs nu ner (vilket leder till omständigheter för alla de som valt att plugga där)?
Citera
2013-06-05, 17:50
Medlem
Det är en bra skola jag skulle också rekommendera JB 9 av tio rekommenderar skolan. Går man ut från JB vet man att man går med Bra Betyg.
Citera
2013-06-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrChrisBlack
Det är en bra skola jag skulle också rekommendera JB 9 av tio rekommenderar skolan. Går man ut från JB vet man att man går med Bra Betyg.
Det betyder inte att det är/var en bra skola.
Citera
2013-06-06, 20:01
Medlem
CockneyRejects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
haha, vaa? var det inte klokt att inte gå där med tanke på att många av JB-skolorna verkar vara dåliga och att en del av skolorna läggs nu ner (vilket leder till omständigheter för alla de som valt att plugga där)?

att lättare få bättre betyg samtidigt som man kan slacka känns inte helt dumt för mig
Citera
2013-06-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockneyReject
att lättare få bättre betyg samtidigt som man kan slacka känns inte helt dumt för mig
Det är just denna inställning som finns hos JB:s elever som vi andra sedan får betala för när de går ut och inte kan ett skit trots MVG i alla ämnen.
Citera
2013-06-06, 20:50
Medlem
Fossilens avatar
Känner igen mig på samtliga punkter som TS skrev.

Hade en lärare i årskurs ett som fick sparken. Hon satte inte betyg på någon som gick på hennes kurser.

En viss lärare som är särskilt kass.

I multi-median så skulle man arbeta med ett projekt under hela årskursen. Gjorde en flashfilm på ca 50 frames som sög. Behövde inte ens visa upp den för G.

I spelutvecklingskursen så skulle alla göra en mod till ett spel i grupper. Jag och en annan gjorde en area och satte ut lite objekt även fast man skulle ha flera olika areas, quest-line och en hel del konversationer. Vi fick båda G utan att ha behövt visa upp något.

Samma lärare i projektarbete. Loggboken är viktigast i detta. Skrev typ loggbok för 5 lektioner och alla stod det samma sak i. T.ex: "Arbetade med projektet".

Tror inte denna lärare har gett ut IG till någon någonsin (förutom till min klasskamrat som vägrade arbeta).

Finns mycket mer.
Citera
2013-06-07, 04:11
Medlem
CockneyRejects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase
Det är just denna inställning som finns hos JB:s elever som vi andra sedan får betala för när de går ut och inte kan ett skit trots MVG i alla ämnen.

Hela skolsystemet är helt fucked up, dom prövar alla INDIVIDER i skolan med samma prov, det är som att mäta vem som är snabbast upp för etr träd, apan eller elefanten.

Tex snubben i min skola som fick stipendie för bäst betyg i skolan kan knappt svenska och är lika allmänbildad som en nordkorean är medveten om omvärlden.
Citera
2013-06-07, 04:21
Avslutad
Detta är väl standard på friskolor med IT-inriktning?
Citera
2013-08-09, 10:05
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnektar
* Elever sitter i genomsnitt 4-5 timmar vid varje dator under skoltid samtidigt som lärarna vet detta men inte bryr sig

Det är bara för att man arbetar med datorn på John Bauergymnasiet..

Vi hade också bara 2st lektioner per dag.. 3 timmar vardera. Tyckte jag var ett väldigt bra koncept, när man te.x. gick på högstadiet så hade man 1 timme matte.. han knappt öppna boken innan man var tvungen att springa till nästa lektion.

Jag gick på John Bauergymnasiet i Gävle, tyckte det var väldigt bra. Jag fick typ 3 MVG, 2 VG, 1 IG typ och resten G.. jag tyckte att allt var bra med den skolan. Så något "betyg fusk" upptäckte jag inte..

Vet ej dock hur det är runtom i resten av landet.
Senast redigerad av xtrftw1337 2013-08-09 kl. 10:11.
Citera
2013-12-18, 11:18
Medlem
Gooblesmooshs avatar
Det låter som att man skulle lära sig mer på Flashback än på John Bauer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in