2013-06-05, 02:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Du har aldrig tänkt på varför Rajs kom i konflikt med så många? Du drar dig ju inte för att påpeka att Rajs ska ha gett Pers fru sparken. När du gör det så låtsas du ej veta om förstnämnda.

Nix, det gör jag inte, men jag sätter inte per automatik skulden på honom.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-05 kl. 02:54.
Citera
2013-06-05, 02:56
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
En med stark vilja, attityd och personlighet hamnar inte sällan i konflikt med andra. Behöver inte innebära att den personen har fel. Min övertygelse har jag inte gripit från tomma luften, den har successivt vuxit fram.

Det är pga ert (som jag ser det ofta märkliga) resonemang som jag brukar nämna PL och dennes bok. Annars skiter jag i honom och den, i princip. Nej, Däem är ingalunda något "kärt barn", snarare tvärtom.

Jo, även en vänstersnubbe/-snubba kan vara högutbildad.

Nej, man måste inte vara lågutbildad för att misstänka högutbildade för våldsbrott.
Men, sådana som Mona-Lisa jagar hellre mördare bland les misérables än bland "fint"
folk.

Så du tror alltså att vi sitter med Pers böcker i handen när vi skriver här?
Vad jag har sett så citerar du och Lawn honom oftare än någon annan här.

Rajs har aldrig fel, alla de som har avvikande åsikter är idioter och ibland nekrofiler.

Då blir han tvungen att göra sig av med dom. Vem vinner? Rajs, alltid!

Sympatisk herre det där...

Sen har du nog snöat iväg angående högutbildade vs icke högutbildade.

Eremonas åsikter får du ta med honom. Jag kan ej svara på om det du nu påstår är sant eller ej.
Citera
2013-06-05, 03:12
Bannlyst
Citat:

Rajs har aldrig fel, alla de som har avvikande åsikter är idioter och ibland nekrofiler.

Eremonas åsikter får du ta med honom. Jag kan ej svara på om det du nu påstår är sant eller ej.

Om jag citerat någon här, så har jag funnit det nödvändigt.

Har aldrig påstått (eller trott) att Rajs aldrig har fel. Däremot så har han utmålats som djävulen själv (mer eller mindre) och i PLs fall är jag säker på att det i princip beror på att dennes hustru fick sparken av Rajs. Inte minst av den orsaken kan man inte beskylla PL för att vara objektiv.
Citera
2013-06-05, 03:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Egentligen är denna diskussion onödig eftersom du, som du själv skriver, drivs av en övertygelse.

Drivs inte du av en övertygelse (om läkarnas oskuld)? Verkar faktiskt så.
Citera
2013-06-05, 09:34
Medlem
Citat:
Ljuger inte och ljuger aldrig, däremot är jag sarkastisk (och det med rätta). Har du hört talas om sarkasm? Ironi?

Ditt inlägg besvarar frågan. När du nu läser domarna för första gången i ditt liv, har du några åsikter eller tankar kring hur de formulerades, vad de baserades på osv. Är materialet förtroendeingivande?
Citera
2013-06-05, 11:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Skulle inte förvåna mig det minsta, PL är med stor sannolikhet mannen som väckte er ur törnrosasömnen

Utan PL och "Döden är en man" så hade ni troligtvis inte reggat er på FB för att bomba denna tråd med inlägg
Citera
2013-06-05, 13:21
Medlem
Jovan Rajs et al: "Criminal Mutilation of the Human Body in Sweden—A Thirty
Year Medico-Legal and Forensic Psychiatric Study"
http://minfil.org/7cVdb9b7bf/9fcfd50c061921441b.pdf
Citera
2013-06-05, 13:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är lätt att kontrollera vem/vilka som bombat den här tråden. Du har ju varit här och spridit sagor i flera omgångar. Så även din kumpan Hagenbach.

*Procenttalet under mig avser något*

Och ?

Du vill alltså försöka hindra en fri debatt ?

Kom igen nu Claude, det här är inte din privata lilla blogg där du styr och bestämmer.

En fri debatt är alltid uppfriskande, jag vill gärna att du skriver så mycket som möjligt i tråden, man får sig alltid ett gapskratt då och då

Ett par frågor nu Claude, när läste du Per Lindebergs bok "Döden är en man" för första gången ?
Gjorde den då ett starkt intryck på dig, en Aha-upplevelse alltså ?
Citera
2013-06-05, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Skulle inte förvåna mig det minsta, PL är med stor sannolikhet mannen som väckte er ur törnrosasömnen

Utan PL och "Döden är en man" så hade ni troligtvis inte reggat er på FB för att bomba denna tråd med inlägg

Var det något i mitt inlägg som triggade dig att fejka ett smiley-angrepp på Claude? Är det inte mig du är förbannad på?

Berätta mer om den där konstiga bloggen som du länkar till. Något om ritualmord på bebisar. Har förstått att Erik Rodenborg driver den? Tycker du att han är en auktoritet som slår Anders Agell, författare till obl. stud.litt. Civilrätt som ingår i landets samtliga juridiska utbildningar?

Rodenborg vs Agell, 1-0 eller? Ritualsektsbebisar vs Juridiken, 1-0? Hänvisa nu inte till PL och hans vänner utan gå på Agell så får vi se hur du argumenterar mot den juridiska konkretionen: Kammarrättens agerande, Socialstyrelsens beslut.
Citera
2013-06-05, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
http://www.youtube.com/watch?v=-vyB9I1c8Jc

Härlig 90-talsdokumentär om den nya faran: satanism. Erik Rodenborg förklarar hoten som väller in i Sverige. Bebisar och barn grävdes ner i trädgårdar över hela landet och tonårstjejer kunde berätta om hemliga manliga sekter som offrade barn inte sällan med pappa som överstepräst.

Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Mycket nykter kommentar av någon kille till Eva Lundgren. Det fanns inga rituella barnmord och inget korn av sanning men notera frågan.

Frikyrkan sade killen i publiken. Det stämmer. MDL och flera av de här typerna som härjade på 80-talet var frikyrkliga. Idéerna kommer från puritaner som motreaktion på den frisläppta sexualiteten i slutet av 70-talet.

http://www.youtube.com/watch?v=94yad9Ur0yA

Jag delar i alla fall inte de frikyrkligas åsikter och har aldrig gjort.
Citera
2013-06-05, 14:24
Medlem
Citat:
Jag delar i alla fall inte de frikyrkligas åsikter och har aldrig gjort.

Ok, fine. Men puritanerna var en drivande kraft i detta. Inte märkligt alls, fallet är ett exempel på en populistisk strävan hos olika idéer och kollektiv som vann debattutrymme under 80- och 90-talet. Härm framförallt fick symbolisera olika slags hotbilder. Men det där känner du till. Om du har en annan utgångspunkt, Proletärens, Olsson-feministens eller någon annan så förklara då det hellre.
Citera
2013-06-05, 14:26
Bannlyst
Citat:
Det är lätt att kontrollera vem/vilka som bombat den här tråden. Du har ju varit här och spridit sagor i flera omgångar. Så även din kumpan Hagenbach.

*Procenttalet under mig avser något*

Man bör bomba in lite vett i skallen på er, om något.

Ni bör veta att jag och Lawnie, inte springer någons ärenden, var för sig eller tillsammans, utan vi är två helt olika individer som bara råkar (högst individuellt) dela uppfattning i skuldfrågan. Vi är inte de enda med denna uppfattning här, att döma av de uppskattande PM:en man får, men vi är de aktiva här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in