2013-06-05, 09:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vi får se när FUP kommer, då kanske det vore på sin plats att utreda varför polisen inte försökte hitta en försvunnen person vid liv, då möjligheten fortfarande fanns utan istället mörkade, ljög och spred desinformation.

De säger ju på presskonferensen att de jobbar brett. Det finns ingen motsägelse i att söka efter en försvunnen person i terrängen och samtidigt bedriva inre spaning som pekar i riktning mot att ett brott begåtts mot personen. Det är bara det att VI ser bara den ena utredningen.
Citera
2013-06-05, 09:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Men vänta nu. Nu hänger jag inte med igen... TRE inlägg efter 15?! Vet man inte bara om ett?!

Bluä. Jag har inte all info, känner jag!!!

Två ska det vara efter 15, räknade med det som skrevs 14:23 där hon meddelade att hon skulle till kompis och plugga, då det diskuterades att det inlägget skulle kunna vara planterat.

Sedan skrevs ett 15:22 och ett inlägg 15:42, tror jag det var, och det sista inlägget skrevs på ett annat facebookkonto som hon hade.
Citera
2013-06-05, 09:27
Moderator
OYs avatar
Inte normalt att vänta till den 7:e med att anmäla till polisen att dottern saknas, anledningen vet bara mamman.
Citera
2013-06-05, 09:27
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Två ska det vara efter 15, räknade med det som skrevs 14:23 där hon meddelade att hon skulle till kompis och plugga, då det diskuterades att det inlägget skulle kunna vara planterat.

Sedan skrevs ett 15:22 och ett inlägg 15:42, tror jag det var, och det sista inlägget skrevs på ett annat facebookkonto som hon hade.

Tack för det klargörandet, ska läsa på lite mer, bara jag hittar rätt länkar!
Citera
2013-06-05, 09:28
Avslutad
Citat:

Är det det här du menar?

Citat:
Tidigare har det kommit fram uppgifter om att Vatchareeya Bangsuans konto på Facebook har varit aktivt. Polisen har nu klarlagt att det var kvinnans mamma som stod för aktiviteten.

NSD 16/5
Citera
2013-06-05, 09:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte normalt att vänta till den 7:e med att anmäla till polisen att dottern saknas, anledningen vet bara mamman.
Enligt Efterlyst kontaktades polisen redan den 5:e. Jag tror att de ombads att återkomma efter ett par dar.
Citera
2013-06-05, 09:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
De säger ju på presskonferensen att de jobbar brett. Det finns ingen motsägelse i att söka efter en försvunnen person i terrängen och samtidigt bedriva inre spaning som pekar i riktning mot att ett brott begåtts mot personen. Det är bara det att VI ser bara den ena utredningen.

Det finns det, då inga sökningar dessa dagar riktades in på de områden som skulle varit aktuella om man utgick från att hon lämnade kompisen klockan 21 för att gå hem.
Citera
2013-06-05, 09:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Är det det här du menar?

NSD 16/5

Nej, dessa två inlägg gjordes innan hon försvann.
Citera
2013-06-05, 09:30
Bannlyst
Citat:

Du har rätt. Jag såg igår en tidig intervju med en polis som berättade att de kollade upp temperaturer och liknande för att på så sätt få veta hur länge en person klarar sig ute ifall VB skulle vara i livet. Det arbetar brett och utifrån olika scenarion.
Citera
2013-06-05, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Är det inte lite konstigt att hon skrev på FB att hon skulle ut och motionera och sedan till kompis och plugga? Skulle hon ut och springa med böckerna under armen och sedan springa direkt hem till en kompis och plugga? Jag tror inte hon har sprungit alls. Och varför skulle hon åka hem till KJ och plugga? Om man ska plugga inför en viktig tenta åker man väl antingen hem till någon som pluggar för samma sak eller sätter sig på ett café eller ett bibliotek? Fast det är bara hur jag själv hade gjort om jag inte kunde plugga hemma. Och att hon skrev just "motionera" känns också luddigt. Det kan ju betyda mycket. Hade hon skrivit "åka och motionera" kunde det ju kanske anspela på sex, men "ut" och motionera känns som något utomhus. Fast det är bara en känsla. I tidigare FB kommentarer har hon skrivit "jogga". Kan det vara så att hon skulle vara med i något av krigsspelen i skogen och kanske agera någon roll? Kanske urartade det hela, eller var det planerat från början för att lura ut henne i skogen. Kanske var det därför hon var klädd i helsvart från topp till tå och kanske ljög om vad hon skulle göra? Man kanske inte vill skriva att man ska ut och leka krig med killarna i skogen utan skriver något annat som betyder att man ska vara borta många timmar och kanske inte vill bli störd på ett tag. De kanske mötte upp någon/några andra i skogen som skulle vara med. De kanske fick henne att lämna telefonen någonstans (i MGMs lgh eller någons bil?).
Jag gissar att det finns fler inblandade på ett eller annat sätt. Blodet i bagageluckan kanske kom från redskap eller händerna som skulle brännas/gömmas.
Nu har polisen tagit en av dem (?) Med tanke på vad de utsatte VB för kanske folk som anar/vet vad som hänt inte vågar träda fram. Känns också lite konstigt att MPS sa att uppslutningen från Bodenbor var dåligt och att de flesta kom från andra orter. På FB efterlyste VB någon som kunde fota henne på studenten. Var hon ett lätt offer för någon bisarr krigslek? Men antagligen är ovan inte ens i närheten av vad som hänt. Bara några tankar. Stackars tjej

Jag tror helt och hållet att din teori stämmer med sanningen. Hon blev lurad till skogen och det är säkert flera gärningsman, men ingen som vill berätta sanningen. Det är säkert flera som känner till detta brutala mordet och styckningen.
Citera
2013-06-05, 09:44
Avslutad
Citat:
Det finns det, då inga sökningar dessa dagar riktades in på de områden som skulle varit aktuella om man utgick från att hon lämnade kompisen klockan 21 för att gå hem.

Enligt den här artikeln så gick man skallgång i närheten av Bodsvedjan, vilket är nära det område där KJ bor i. Där man fick den sista signalen från telefonen. Vet inte vad som var fel med det med den inriktningen på söket.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6835402
Citera
2013-06-05, 09:47
Avslutad
Citat:
Nej, dessa två inlägg gjordes innan hon försvann.

Tror du har missuppfattat. Polisen skulle inte lägga resurser på att reda ut om gamla inlägg på Facebook var författade av mamman eller dottern. Har polisen undersökt saken måste det handla om inlägg som lagts upp efter VB har försvunnit. Allt annat är ju fullständigt ointressant.
Senast redigerad av Zurfarn08 2013-06-05 kl. 09:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in