2013-05-31, 12:29
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottfisk
Borde fungera nu.

Snyggare lösning än mitt förslag som bara hade blivit att kringgå problemet.
Citera
2013-06-01, 17:32
Medlem
Fick äntligen använda den nya Spoiler funktionen https://www.flashback.org/sp43721605 Tackar jag för...
Citera
2013-06-04, 14:20
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottfisk
Borde fungera nu.

Spoiler (test):
http://example.com

Har märkt ett problem för mig, när jag quotar en spoiler med såndär snygg textning så försvinner spoilertaggen och spoilern syns i quoten? Är det jag som gör fel eller är det fulkodat?
Citera
2013-06-04, 17:58
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Har märkt ett problem för mig, när jag quotar en spoiler med såndär snygg textning så försvinner spoilertaggen och spoilern syns i quoten? Är det jag som gör fel eller är det fulkodat?
Vad har du för webläsare?
Använder du något script?
Har inte upplevt några problem med FF eller Chrome iaf.
Citera
2013-06-04, 20:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Vad har du för webläsare?
Använder du något script?
Har inte upplevt några problem med FF eller Chrome iaf.

På jobbet har jag IE 8 (tror jag, kan vara 7) ska testa med Chrome som jag har här hemma.
Citera
2013-06-04, 20:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Nu verkar det dessutom finnas en begränsning i antalet tecken som kan skrivas, det känns ännu bättre. Då får man vara koncis, inget utrymme för trams.

Testar, funkar uppenbarligen med Chrome för mig också?
Citera
2013-06-04, 22:50
Medlem
Ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Spoiler (texttexttexttexttexttexttextte):
Ska det se ut så?

http://img196.imageshack.us/img196/3130/spoileru.jpg
Edit2: http://img825.imageshack.us/img825/8867/spoiler3l.jpg

Edit
Spoiler (Om någon bryr sig):
Även i "Förhandsgranska"
http://img163.imageshack.us/img163/701/spoiler2s.jpg

När jag vill citera det här inlägget så kan jag inte se spoilern, det står en knapp "visa" men den går inte att öppna så att det syns någon text.

Jag använder Redigeringsgränssnitt: Utökad redigering -Fullständig WYSIWYG-redigering
Citera
2013-06-05, 09:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Nu verkar det dessutom finnas en begränsning i antalet tecken som kan skrivas, det känns ännu bättre. Då får man vara koncis, inget utrymme för trams.

Spoiler (1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ):
Jag skrev 1-15

Nu sitter jag på jobbet igen och mina citeringar blir fuckade med spoilers.
Jag sitter på IE 8.0.7601.17514
Citera
2013-06-05, 09:22
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Nu sitter jag på jobbet igen och mina citeringar blir fuckade med spoilers.
Jag sitter på IE 8.0.7601.17514
Jag testade med IE8 och 9 igår och inga problem där heller men däremot tipsade Il här uppe om vad som kan fela.

Inställningar scrolla längst ned och kolla vad du har för inställningar under Redigeringsgränssnitt:

Utökad redigering -Fullständig WYSIWYG-redigering fuckar upp inläggen verkar det som.
Citera
2013-06-05, 09:23
Medlem
boppaloozs avatar
Måste ordet "Spoiler" finnas med? Jag kan tänka mig situationer där man vill ha med en sektion som går att dölja i sin text, men det man döljer egentligen inte är av spoilerkaraktär utan bara innehåll som de som är mest intresserade vill se, och som gör hela texten mera överskådlig så länge som textavsnittet är dolt. Typ "Klicka här för att läsa mera"
Citera
2013-06-05, 09:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag testade med IE8 och 9 igår och inga problem där heller men däremot tipsade Il här uppe om vad som kan fela.

Inställningar scrolla längst ned och kolla vad du har för inställningar under Redigeringsgränssnitt:

Utökad redigering -Fullständig WYSIWYG-redigering fuckar upp inläggen verkar det som.

Ok, har ändrat mina redigeringsalternativ vilket är lite tråkigt och testar igen då.

Faktum är att om jag gör en spoiler och sen förhandsgranskar inlägget så ballar det ur redan där.

edit: Och japp, verkar vara den fullständiga redigeringen som felar även för mig då. :/

edit2: Tack! Dock synd då jag gillade det alternativet.
Citera
2013-06-05, 10:15
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ok, har ändrat mina redigeringsalternativ vilket är lite tråkigt och testar igen då.

Faktum är att om jag gör en spoiler och sen förhandsgranskar inlägget så ballar det ur redan där.

edit: Och japp, verkar vara den fullständiga redigeringen som felar även för mig då. :/

edit2: Tack! Dock synd då jag gillade det alternativet.
Fast teknikerna läser nog här och rättar till det.
Vill minnas att copy paste har strulat en tid med WYSIWYG, inklistringen har blivit som vanlig text.
Senast redigerad av epost72 2013-06-05 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in