2013-06-04, 20:14
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Hur menar du nu?
Om det äger rum totalt fem sökningar, varav en var den lilla gruppen ( där han inte var med) och KJ har deltagit i fyra så stämmer det väl...eller?
Det var fem "vanliga"/stora MPS-sökningar och en liten (då de hittade benen). Frågan var om KJ deltagit i fyra eller fem av de stora.
Citera
2013-06-04, 20:15
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Lät fräscht, måste ha luktat mysigt i närheten. Av vilken anledning hade man slaktavfall där? Var det av någon orsak/forskning eller bara för att?
OT men vart nyfiken

Jo det luktade en hel del. Ärligt talat vet jag inte varifrån slaktavfallet kom, men minns jag rätt så var det mest ben från kossor, någon gris och en och annan häst. Gissar resterna fraktades dit från jordbruken runt omkring Boden. Tror att buren fanns där fram till 80-talet iaf.
Citera
2013-06-04, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Jag vet inte vem MPS fått direktioner av, men de sista söket de gjorde (ödehuset) där hade de en eller 2 dagar innan fått tips att det cirkulerade korpar, och KJ hade synts däruppe. Vet ej vem som lämnat tipset, men har fått veta detta av en i MPS som jag litar på.

tipset om korpar mm gick inte till mps utan direkt till polisen. Polisen hade inte TID att söka.
Polisen kommenterade detta med att dom inte hade tid efter att flickan hittades.

Mps var och rekade (vilket är taget upp 100000 gånger nu) inför helgens sök samtidigt som en bodensare som är med och koordinerade söken ville visa hur mycket fort och "korvar" det finns i boden med omnejd. Detta hus passerade dom på väg och sen sökte dom där.
Citera
2013-06-04, 20:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, det är inte sant.

Källa: http://www.svtplay.se/klipp/1212933/forsvinnandet-utreds-som-brott?tab=clips&sida=15

Okej, jag kände mig så tvärsäker... Hölls det inte fler presskonferenser? Var det inte nån på lördagen också? Eller på någon av de efterföljande dagarna?
Citera
2013-06-04, 20:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Okej, jag kände mig så tvärsäker... Hölls det inte fler presskonferenser? Var det inte nån på lördagen också? Eller på någon av de efterföljande dagarna?

Jag har lyssnat på samtliga, och tyvärr ingenting.

En annan intressant sak som framkom i presskonferensen den 10 maj var att de vid flera tillfällen sa att de arbetade efter metoden att börja söka utifrån den senast kända plats som hon hade setts.

Undrar om de redan visste var den senast kända platsen var den 8:e, alltså då hon lämnar KJs hem, och ändå valde att inte utgå från den platsen utan utgick istället från att hon försvann under sin löparrunda ändå.

Man börjar nästan tro att de inte ville hitta henne i livet, då chansen fortfarande fanns.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-06-04 kl. 20:24.
Citera
2013-06-04, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det skulle du ha kollat innan du svarade så tvärsäkert. Det hölls en presskonferens efter fyndet också. Inte heller där sas det att KJ hördes 8:e.
Citera
2013-06-04, 20:24
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7692883
nå nu
Citera
2013-06-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
För 20-30 år sedan fanns det en bur som var cirka 8m hög, 5 m bred och 5 meter lång proppade med slaktavfall. Åkte man uppför backen ovanför Erikslund och svängde vänster mitt i backen och sedan cirka 200meter in efter den vägen så fanns denna bur. Vägen användas bl a som sträcka när man körde Kanonrundan.

En fin kråkfälla låter det som..
Citera
2013-06-04, 20:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag har lyssnat på samtliga, och tyvärr.

Då har jag verkligen fått alzheimer . Men jag vet att jag har hört det nånstans! Nu måste jag ju förstås hitta det, om det är intervju eller artikel eller nåt annat. Fast jag hinner inte leta just nu. Men jag återkommer! För det här är verkligen skämmigt. Och jag måste förstås återupprätta mitt dåliga anseende... Ge mig ett par dagar! Please!
Citera
2013-06-04, 20:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Då har jag verkligen fått alzheimer . Men jag vet att jag har hört det nånstans! Nu måste jag ju förstås hitta det, om det är intervju eller artikel eller nåt annat. Fast jag hinner inte leta just nu. Men jag återkommer! För det här är verkligen skämmigt. Och jag måste förstås återupprätta mitt dåliga anseende... Ge mig ett par dagar! Please!
Om du hittar uppgiften någonstans så är den fel. Jag och Lalajlaj har lyssnat igenom hela presskonferensen. Det sägs inte att KJ hördes den 8:e.
Citera
2013-06-04, 20:37
Medlem
Chirpas avatar
I snart två veckor har 22-åringen pressats i förhör av två av Luleåpolisens skickligaste förhörsledare.

Under hela tiden har han nekat all inblandning i mordet på Vatchareeya Bangsuan.

Ändå är åklagare Ulrika Schönbeck optimistiskt.

– Bevisläget är redan förhållandevis starkt, säger hon.

--- Blir intressant att höra försvarets replik.
Citera
2013-06-04, 20:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
I snart två veckor har 22-åringen pressats i förhör av två av Luleåpolisens skickligaste förhörsledare.

Under hela tiden har han nekat all inblandning i mordet på Vatchareeya Bangsuan.

Ändå är åklagare Ulrika Schönbeck optimistiskt.

– Bevisläget är redan förhållandevis starkt, säger hon.

--- Blir intressant att höra försvarets replik.

Är det en slump att båda är fd narkotikapoliser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in