2013-06-04, 19:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Tveksamt in mot skjutfältsområdet men definitivt Råbäcken.

Låter det vara osäkert med skjutfältet men det tror jag ligger i radioskugga från sävastmasten.
Kanske Quarrel har känningar hur det ser ut med master på södra sidan älven s.a.s. mitt emot Bodsvedjan/Sävast, mot Aldersjön, väderkvarnshöjden etc.
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tror inte Telia eller andra operatörer placerar ut master på ett skjutfält. "Pang" och så finns ingen mast kvar.
Jag har inte hittat en enda mast där.
Citera
2013-06-04, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Åklagarna sa ju att de kunde se visuellt att det var VB, hur skulle detta vara möjligt om ansiktet varit skalperat?
Jag vet inte..det florerar en del rykten om att ansiktet skulle vara uppfläkt, skalperad. Tänkte att det kunde lika gärna vara insekter. Det var ganska varmt de där dagarna
Citera
2013-06-04, 19:48
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Så bra att personen som tipsade dem inte kände till att där har funnits korpar i evigheter. Ser dem ofta, tom varit dit och fotat korp för flera år sedan.

Bra att inte alla känner till sin närhistoria :-)

Antar du tänker på köttburen som fanns tidigare på väg upp mot berget. Visst finns det korpar där och i området, men ser man dem cirkulera och de är flera så är det avvikande mot vanligt beteende hos korpar. Cirkulerar gör de när de har ett kadaver på backen.
Citera
2013-06-04, 19:49
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Tatueringen kanske? Hon hade väl minst en tatuering.
Ja kanske det

Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Jag vet inte..det florerar en del rykten om att ansiktet skulle vara uppfläkt, skalperad. Tänkte att det kunde lika gärna vara insekter. Det var ganska varmt de där dagarna

Ja det har ju kommit ett antal olika versioner på hur allt såg ut, men jag tolkade åklagarna som att man kunde se att det var hon vilket jag tänker skulle vara svårt om ansiktet är helt väck.Men det kan ju vara som Ull-strumpa säger att man identifierade henne i starten genom tatueringar
Citera
2013-06-04, 19:51
Medlem
Ja enstaka korpar finns väl överallt.

Är det någon som haft en köttbur där?

Vet i allafall av en närboende, att han har en bekant, som brukar lämna fiskrens uppe i skogen, inte just vid ödehuset, men en bit vid sidan om, och allt han lägger ut, är borta på en dag, så lär nog finnas mycket korp och räv m.m.

Kanske därför händerna är borta (om de nu är det), på grund av mycket rovdjur
Citera
2013-06-04, 19:51
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Mer intressant hur kriminal teknikerna letar efter kroppar

http://www.fokus.se/2012/09/insekterna-som-avslojar-mordaren/

Ja juste, the body farm. Finns på Youtube också men inte för känsliga tittare dock. Dock mycket intressant och har hjälpt till mycket i forskningen och att lösa specifika, svårlösta mordfall.
Citera
2013-06-04, 19:52
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har inte hittat en enda mast där.

Tror närmaste mast finns i Klöverträsk söderut. Österut så är det nog i Bälinge och norrut så vet jag faktiskt inte riktigt var.
Citera
2013-06-04, 19:56
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ja det är sant,men det brukar handla om kvinnor som är i en relation eller väldigt nyligt varit i en relation med den våldsamme. De här två hade en kompisrelation sedan tre år (eller när det nu tog slut på förhållandet) så det är ju lite annat.

Därmed hade de en slags relation. Om nu inte så intim som den kanske en gång eventuellt var så fanns där en relation.
Citera
2013-06-04, 19:58
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Ja enstaka korpar finns väl överallt.

Är det någon som haft en köttbur där?

Vet i allafall av en närboende, att han har en bekant, som brukar lämna fiskrens uppe i skogen, inte just vid ödehuset, men en bit vid sidan om, och allt han lägger ut, är borta på en dag, så lär nog finnas mycket korp och räv m.m.

Kanske därför händerna är borta (om de nu är det), på grund av mycket rovdjur

För 20-30 år sedan fanns det en bur som var cirka 8m hög, 5 m bred och 5 meter lång proppade med slaktavfall. Åkte man uppför backen ovanför Erikslund och svängde vänster mitt i backen och sedan cirka 200meter in efter den vägen så fanns denna bur. Vägen användas bl a som sträcka när man körde Kanonrundan.
Citera
2013-06-04, 20:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ja, de kallade det intuition, men i tråden har sagts att de tipsades om platsen.
Men det kan ju inte ha haft högsta prio eftersom de började annorstädes.

Säger sig självt, varför söka annorstädes om man har information om en het plats? De har varit totalt förvirrade och ute i det blå, söken ställdes in av både polis och MPS därför att de inte hade ett enda vettigt uppslag, men så nämdes Gammelängsberget här för tredje gången i ordningen tror jag att det var, inkluderat en motivering, några dagar efteråt och lite tänk så förstod man, javisst, Flashback har tänkt smart. Sedan kan rödtocken säga vad hon vill, absolut bra att de nappade, fint fotjobb, men hjärnan är tråden här.
Citera
2013-06-04, 20:02
Medlem
Lät fräscht, måste ha luktat mysigt i närheten. Av vilken anledning hade man slaktavfall där? Var det av någon orsak/forskning eller bara för att?
OT men vart nyfiken
Citera
2013-06-04, 20:05
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
På presskonferensen fredagen den 10:de fick polisen frågan om de hört "studiekamraten", och svaret var att de hade pratat med honom på onsdagen (den 8.de).

Nej, det är inte sant.

Källa: http://www.svtplay.se/klipp/1212933/forsvinnandet-utreds-som-brott?tab=clips&sida=15

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Tack! Då vet vi att det var så.

Kollade du inte själv upp källhänvisningen och granskade fakta innan du konstaterade att det var sant.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-06-04 kl. 20:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in