2013-02-14, 19:47
Medlem
Idiotpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
Spelat lite nu och dragit mig igenom tutorial samt första banan. Inte dött än men vågade inte plocka kropparna där de två drakarna är då jag nästan dog direkt på dem. Dock vet jag inte om jag gjorde rätt med NPC liraren som hjälpte mig. Dödade alla så han gick bara runt och yrade. Lämnade han därför men gick tillbaka efter Nexus då jag tänkte att man kanske skulle kunna döda honom. Men kan inte hitta honom. Var har han tagit vägen?

Är det f ö som i Dark Souls att man borde slakta försäljare man inte har nytta av? Kom i skrivande stund på att försäljaren på första banan fortfarande lever.

Ajdå. Jag kastade iväg alla mina firebombs på den bossen.

Ifall drakarna är där så ska du inte gå nära, man dör bara! De kan försvinna utav någon anledning som jag inte kommer ihåg.
NPC-liraren?
När du återvänder till Nexus så försvinner andra spelare ur din värld. Såväl NPC som andra spelare.
Du återställer världen i princip, förutom bossar osv.

Yes, det är i Dark Souls man kan döda försäljare utan att det gör någonting.
I Demon Souls så har det konsekvenser!

Oroa dig inte om firebombsen, men det kan vara bra att ha turpentine senare i just värld 5 "Valley of defilement".
Citera
2013-02-16, 07:11
Medlem
Deon Limes avatar
Blir så förbannad. Tänkte plocka Miralda och ringen men blir av nån anledning neutral när jag farmade sharpstone utan att jag dog.

Kör iaf igenom 2-1 försiktigt och klarar mig igenom utan att dö.
Då blev jag white tendencie igen så läge att plocka Miralda då jag kommer igenom porten då. Ser då en lizard och börjar kuta efter. Först förbi en dönicke och tunnelseendet är enormt - jag skall plocka ödlan. Krockar med ett gäng dönickar och börjar stressat hugga då jag bara vill flytta på dem och fånga ödlan. Då får jag första dönicken i röven och är helt låst. Kort efter dör jag. Lyckas inte fånga ödlan nästa gång heller men ser något jävla sken och undrar vad det är. Jävla eldboll mitt i nyllet och död igen.
Citera
2013-02-18, 16:23
Medlem
Deon Limes avatar
Skulle behöva lite hjälp.

Kastade bort officials cap men har nu förstått jag beöver det för att rädda yuria the witch. Är level 72 och heter Tinisia så vore det möjligt att bli summad och få den av någon här som redan räddat henne, så vore det väldigt snällt.

Bästa jag kan erbjuda som tack är en claymore+7
Senast redigerad av Deon Lime 2013-02-18 kl. 16:28.
Citera
2013-02-18, 18:29
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Skulle behöva lite hjälp.

Kastade bort officials cap men har nu förstått jag beöver det för att rädda yuria the witch. Är level 72 och heter Tinisia så vore det möjligt att bli summad och få den av någon här som redan räddat henne, så vore det väldigt snällt.

Bästa jag kan erbjuda som tack är en claymore+7

Om du skaffar 100lvls snabbt så kan du få en av mig, tror jag har fyra stycken
Citera
2013-02-18, 21:27
Medlem
Deon Limes avatar
Nån förrädare i Nexus? Folket dör här.
Citera
2013-02-18, 21:32
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Aj fan, du lät han leva. Snubben man räddar i 3-2 från sin bur (glömt namnet) dödar npcs i nexus lite random varje gång man kommer tillbaka. Döda han genast!
Citera
2013-02-18, 22:59
Medlem
Phenom82s avatar
Citat:

Bandai i ett nötskal, fy fan vad den där är ej ok första gången man spelar.
Citera
2013-02-18, 23:34
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Aj fan, du lät han leva. Snubben man räddar i 3-2 från sin bur (glömt namnet) dödar npcs i nexus lite random varje gång man kommer tillbaka. Döda han genast!
Yurt the silent chief, bossman och allround kickass snubbe.
Citera
2013-05-15, 22:54
Medlem
adagios avatar
Någon som har en Pure Moonlightstone över och kan tänka sig skänka den? Är SL 198 för övrigt.
Citera
2013-05-29, 21:29
Medlem
DrSpankels avatar
Gratis för Playstation Plus-medlemmar just nu, passa på.
Citera
2013-06-04, 19:30
Medlem
PrinceMeandors avatar
Gav mig in spelet ganska nyligen och konstaterade ganska snabbt att riddaren passar min spelstil betydligt bättre än magikern.

Någon som har några bra tips på hur man besegrar spindelbossen i 2.1 som Knight? Känns som att den enda anledningen till att jag besegrade den med min magiker var att jag använde mycket healingprylar.
Citera
2013-06-04, 20:28
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Gav mig in spelet ganska nyligen och konstaterade ganska snabbt att riddaren passar min spelstil betydligt bättre än magikern.

Någon som har några bra tips på hur man besegrar spindelbossen i 2.1 som Knight? Känns som att den enda anledningen till att jag besegrade den med min magiker var att jag använde mycket healingprylar.
Klasserna i DeS är inte "riktiga" Men enda bra tipset jag har är, håll kolla på hans attacker, när han ska spruta eld så springer du bara till början av tunneln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in