2013-06-04, 17:59
Bannlyst
Det går inte att förneka att utseende är en stor del av attraktionen när det kommer till sex. Det är det första du ser och det enda du kan attraheras av på avstånd. Du som kille kan säkert komma på flera tillfällen då du känt dig tänd på en tjej utan att hon öppnat munnen, och självklart är det samma visa hos tjejer, de går igång på ett snyggt yttre.

Att killar med pengar och status kan få snygga tjejer är bara självklart eftersom att vi gillar pengar och status, är du då tillsammans med någon som har det så har du även en viss tillgång till det. Det här innebär givetvis inte att tjejen inte går igång på snygga killar, det gör hon alldeles säkert.

En average kille kan attrahera en snygg tjej men han kommer aldrig att attrahera henne lika mycket som en het kille. En average tjej kan attrahera mig men jag väljer hellre en het tjej om jag har möjligheten. Den heta tjejen kommer alltid att välja den heta killen om hon har möjligheten till det.

Attraktion handlar bara om utseende och det är bara att acceptera att man inte fått ett så fördelaktigt yttre om man inte har fått det. Man får nöja sig med average tjejer om man är en average kille. Att hoppas på att få alla snygga tjejer är bara att glömma om du inte är en väldigt snygg kille.

Så min poäng med är: Acceptera din yttre och gör det bästa av situationen. Visst kan man försöka på tjejer som är i en högre liga utseendemässigt men man bör inte bli för besviken när man inte lyckas eftersom att det ofta finns hetare killar för henne att välja på, men ibland har man tur.
Citera
2013-06-04, 18:12
Medlem
Även fula tjejer tror de förtjänar snygga killar. Jag skulle nöja mig ned vilken som helst bara de inte ser ut som en trafikolycka i ansiktet.
Citera
2013-06-04, 18:18
Medlem
jewdens avatar
Jag tror faktist reklam och media kan vara en del av orsaken här faktist. Vi matas varje dag med bilder på modellsnygga kvinnor som ofta är halvt avklädda och oftast är väldigt sminkade och retuscherade -> det formar en bild av hur en kvinna ser ut -> vanliga, "fula" tjejer blir osynliga för en och man märker bara de personer som passar in i bilden av en kvinna. Sen har ju kvinnor värderats mer för sitt utseende, det är något som påverkar alla, inte bara kvinnor.

Kvinnor har inte matats lika mycket med bilder och information om hur "snygga/vackra/sexiga" män är och fokuserar därför inte lika ofta på det. Hos män framgävs oftare framgång och till viss del även personlighet, då läggs mer värde i det vid partnersökande/attraktion.
Citera
2013-06-04, 18:23
Medlem
Girlsgirlsgirlss avatar
nej, håller inte med helt. jag är ingen direkt snyggning, men i helgen var det en 11 poängare och ett av världens vackraste tjejer som kollade in mig. Helt seriöst. Fanns mycket snyggare killar där än mig. 0 status har jag också.
Citera
2013-06-04, 18:29
Medlem
"inte vice versa". Skojar du? Nätet kryllar ju av tjockisar som ibland rentav explicit skriver att de enbart nöjer sig med en välsvarvad kropp och magrutor.
Citera
2013-06-04, 18:39
Medlem
JackSaloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Även fula tjejer tror de förtjänar snygga killar. Jag skulle nöja mig ned vilken som helst bara de inte ser ut som en trafikolycka i ansiktet.

För mig räcker det att de har en fitta.
Citera
2013-06-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSaloon
För mig räcker det att de har en fitta.

Fan vad krävande du är, räcker det inte med ett hål med lite hår runtom?

Ja och för att tillföra nåt till diskussionen tycker jag man minst lika ofta ser småfeta kvinnnor gå runt med snyggare män än dom förtjänar. Klart utseendet betyder mycket tillförst, men en riktigt trevlig och bra charmör kan säkert lätt få en snyggare partner än den förtjänar utseendemässigt.
Senast redigerad av fulsomsatan 2013-06-04 kl. 18:54.
Citera
2013-06-04, 20:09
Medlem
Med charmen och glimten i ögat skulle jag säga att ni kommer långt killar. Ett bra utseende i all ära, för det attraherar en som sagt men jag skulle aldrig ta första initiativet till att prata med en riktigt ful person så länge som han är intressant, rolig, har charmen och glimten i ögat så är det fine. Då kan samtalet fortsätta
Citera
2013-06-04, 20:10
Medlem
Mallemedes avatar
Fattade inte riktigt ämnet.. Men jag är typ fet och inte alls särskilt snygg, och min kille är ursnygg..
Och det känns typ konstigt. Jag är egentligen inte den dömande personen men jag anser att han förtjänar en snygg tjej. Så just nu försöker jag med alla medel att gå ner i vikt och vårda om mitt hår och mina naglar så att jag kan bli någorlunda fräsch.
Samtidigt tror jag att han valde mig som sista utväg då han inte haft så tur med tjejer tidigare :/
Citera
2013-06-05, 00:03
Medlem
twoeggss avatar
Haha. Det är mycket vanligare att fula tjejer tror de ska få snygga killar tror mig. Känner flera tjejer som inte är mycket att hänga i granen som dissar killar i deras egen liga för jämnan. Sen klagar de på att de känner sig ensamma.
Citera
2013-06-05, 00:21
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy

Vart drar du gränsen då?

Minns ni tråden där vi som ansåg oss själva som rätt fula, fick lägga upp bilder på oss själva. Sen kunde de andra bedöma. Kanske dags för något liknande igen och så får vi matcha ihop varandra med nån som är i samma våglängd gällande snygghet.

Till topicen då. Snygghet ligger i betraktarens ögon. Dock går det inte att sticka under stol med att de allra flesta har liknande smak och de allra flesta ser nog samma personer som snygga respektive mindre snygga. Det där med att ragga på någon som är snyggare handlar väl om självförtroende skulle jag tro.
Citera
2013-06-05, 00:28
Medlem
Friska människor överskattar sig själv lite grann.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in