Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
Den som av någon anledning begått ett dråp, det bästa är att anmäla sig själv som också görs.
Det finns statistik på dömda mördare och att de tidigare brukat våld är vanligt.
Din hund hade tur som klarade sig, men om den av någon anledning fått 220 volt i sig hade den varit död, eller kanske det fanns ingen elström i kabeln.
Ja visst, det finns dom som anmäler sig själv, men det har väl inte med detta fall att göra då ingen har anmält sig själv här.
Ja det är vanligt att de som dödar andra har en kriminell bakgrund, dock är det inte heller ovanligt att de som dödar aldrig tidigare vare sig dödat eller dömts för våldsbrott. Det ena utesluter inte det andra.
Jo då det fanns ström i kabeln och det är inte alldeles ovanligt att hundar bitar av kablar, helst när dom är små. Dock har jag inte hört om något dödsfall av det (även om det säkert finns det också)
Citat:
Ursprungligen postat av
Mariooo
Det är inte meningen att krångla till det. Polisen har säkert redan den 7 maj (när anmälan gjordes) kontaktat studiekamrater. När de fick tag på KJ verkar ingen veta. Jag tycker det är viktigt om det skulle stämma att KJ inte hördes förrän tre dagar senare. Det bör i så fall ligga honom till last om han inte självmant berättat att hon var hos honom. Såvida han inte helt missat att hon var försvunnen.
Den 8:e visste dom inte vilken vän hon varit hos och pluggat, det framgår av deras egna utsagor till media. Och ja, det är ytterst märkligt att trots att det stod om hennes försvinnande i båda lokaltidningarna och i kvällspressen så ringde han inte direkt och talade om att hon varit hos honom. Det talar inte direkt för han oskuld.Att han ska ha missat det tror jag knappast då det var i alla medier och på Facebooksidor