Facebokgruppen SD i riksdagen ja tack har ökat tempot. Takten på nya gillamarkeringar har ökat i och med kravallerna och ligger nu på 800 nya gillamarkeringar per vecka. Fyra gånger så många i veckotakt som innan infernot.
SCB blir spännande, men vilket period stäcker sig mätningen över, någon som vet?
(Edit, jag själv borde gå på SFI ser jag)
Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Eftersom du är anonym här så vore det betydligt lättare att resonera med dig om du redovisar var du befinner dig i politisk uppfattning. Jag har inte samma uppfattning som dig att människor blev förbannad på invandrare efter det som du beskriver som det senaste kravallerna, utan tvärtom ser jag och de som jag umgås med som en naturlig följd av en misslyckad migrationspolitik.
Jag förmodar att du menar integrationspolitik, den politiken som ska få invandrare att integreras så fort och så bra som möjligt i det svenska samhället. Migrationspolitik är samma sak som invandringspolitiken, hur många som ska få invandra.
Men alltså, om du tycker att det är på det sättet att integrationspolitiken misslyckats kapitalt. Är du ändå för en fortsatt kraftig massinvandring. För visst måste du väl hålla med om att integrationen av invandrare kommer bli ännu mycket svårare, omöjlig för att tala klarspråk, om vi tar in ännu fler invandrare till ett land som inte klarar uppgiften. Både röda och blå regeringar har ju under flera decennier försökt om och om igen utan att lyckas.
Jag trodde också väldigt länge på de här flosklerna om att "vi måste satsa på integrationen". Jag har röstat på Miljöpartiet eller Sossarna i hela mitt liv. Men tillslut förstår man ju att dessa ord och löften om förbättrad integration ju inte kommer att lyckas, det kommer inte bli så. Det blir ju bara sämre och sämre.
Om du är för en fortsatt massinvandring, hur motiverar du det då i så fall?
MVH
RingRing