2013-06-03, 21:07
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Tror att hon kanske var gravid fast men nån annan än KJ,,
så berättade hon det för KJ någon vecka innan mordet.. ?!

Det fick KJ att spåra ur tillsist planerade han en dag som skulle passa att mörda henne.

Vem vet ? Hon kanske vänta barn med KJs värsta jävla fiende ?

Kan man inte se i blodet om hon var gravid ? Hormoner lär ju ska gå att mäta ?

Japp, HCG syns supertidigt.
Citera
2013-06-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
"Kan inte ljuga"; "har svårt att ljuga". Det är faktiskt inte samma sak.

Jo därför att - ljuga är ologiskt för aspie folk. Dom har ett starkt sinne för logik.

Tycker du dock i ditt psyka vridna inre att det du gjort är logiskt
(Vilket GM uppenbarligen tycker),,

Så är det inte så svårt att ljuga om vad man gjort. ?
För GM är det ju logiskt och inte direkt fel heller, samtidigt som GM absolut inte vill ha straff eller skulden för gärningen. Och då blir det ju naturligt logiskt att ljuga.

Men det krävs ju lite fler störningar än bara AS

Nog om diagnoser. Synd att de flesta i tråden hela tiden "tänker ur en frisk människas perspektiv", eller ja jävligt sunt o bra. Men det krävs att man går in lite mer twisted i sitt tänkande om man ska kunna se KJ som en faktisk - trolig GM
Citera
2013-06-03, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
"Kan inte ljuga"; "har svårt att ljuga". Det är faktiskt inte samma sak.

Näe det har du rätt i, mitt misstag!
Citera
2013-06-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Inte alls, Letsdoit var inne på det tidigare att det kan ha varit en sprängningsolycka.

Du kan väl inte på fullaste allvar tro att det är någon form av sprängolycka eftersom du skriver "Inte alls". Fantasin har uppenbarligen inga gränser.
Citera
Medlem
Jag undrar om någon vet vad 22-åringen i Hjo, som tog ihjäl en 20-årig kvinna 2008, diagnostiserades med. Han hade ju länge planerat att döda någon och ändå hävdade han att han drabbats av en blackout, då han utförde mordet. Får känslan av att det var en liknande personlighet, som i det här fallet. Han kommunicerade med skrivna lappar innan han öppnade upp. Det han sedan hade lättast att prata om var sina intressen.

http://www.expressen.se/gt/ovade-pa-att-morda/
Citera
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tveksamt om denne tanige pojke har fysisk förmåga att rå på VB. Kunde nog lika gärna varit KJ som fått på käften. Jag lutar åt att Vatchareeya ofrivilligt hamnat i ett planlagt rollspel som med Grand Final och mål varit att ta livet av henne. Samt att det finns en ytterligare en deltagare i detta rollspel.
Ja han ser ju förvisso tanig ut, men samtidigt så lär han kunna vara ganska fit ändå med tanke på att hela hans liv tycks gå ut på att springa i skogen och kriga och ha sig, så jag tror inte man ska underskatta hans styrka
Citera
2013-06-03, 21:14
Medlem
Alltså jag läser om den hära livmoder diskussionen. Kan ju vara så att magen var uppsprättad. Det kan ju nån av militärerna som väl var dom som gjorde fyndet av torso sett? Sen har det blivit ett antagande att livmodern skulle vara borta då magen var uppsprättad.
Så tänker jag om en sån uppgift.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Han kan byta ombud när han vill, två kan nog bli svårt att få.

Tror inte att det är så enkelt att byta ut en off försvarare: det är väl domstolen som beslutar om att förordna/entlediga off försvarare.
Självklart kan KJ begära ett byte men domstolen avgör. Restriktivitet vid byten är praxis; finns inga synnerliga skäl avslås begäran (och det beslutet kan man nog överklaga till högre instans).
(Att tex lasermannen fick byta försvarare flera ggr berodde på "samarbetssvårigheter": han örfilade upp dem i parti och minut..)
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Du kan väl inte på fullaste allvar tro att det är någon form av sprängolycka eftersom du skriver "Inte alls". Fantasin har uppenbarligen inga gränser.

"Inte alls" skrev jag som svar på ditt uttalande om att det bara var en tidsfråga.

Frågar du mig eller är den riktad till den som funderade kring detta?

Min inställning i detta fall är det väl svårt att missta sig på, om man följt tråden.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-06-03 kl. 21:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jag vet inte om du riktigt hänger med. En person med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning löper inte större risk att bli mördare än du och jag (dvs personer utan neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, hädanefter kallad NEP-diagnos för det är skitjobbigt att skriva ut det). En person som mördar på det här sättet har med all sannolikhet en tillfällig eller varaktig psykisk störning, och det kan drabba dig och mig likaväl som en person med NEP-diagnos.
Därför är det tämligen ointressant om KJ har Aspergers syndrom eller inte. Det intressanta är att han troligtvis har drabbats av t.ex en psykos (om det nu är han som är gm).
Att behandla andra "hänsynslöst" pga empatistörning leder i sig inte till att man mördar folk, om inte annat har man fått lära sig att det är en brottslig handling.

Pja, en del hävdar att alla kan mörda i "rätt", alltså fel, situation.
Enligt det synsättet kan mordhandlingar triggas. En del anses dock
mer lättriggade. Spärrar mot att bryta ut i mordhandlingar är bland
annat beroende av social analysförmåga som de som har AS anses
ha nedsättningar i. Å andra sidan mördar inte de med AS mer än
andra. EN förklaring kan vara att deras större sociala känslighet gör
att de i mindre utsträckning befinner sig i situationer som kan balla
ur.
Men om detta gäller aktuell ofälld häktad MT står f.n. skrivet i
stjärnorna.
Citera
2013-06-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Japp, HCG syns supertidigt.

Jamen då ! Borde ju tekniska ha svar om de va så el inte
Citera
2013-06-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Jamen då ! Borde ju tekniska ha svar om de va så el inte
Har dom säkert. Men det vet ju vi i tråden inget om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in