2013-06-03, 20:22
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och lagt in benen i ödehuset?

Nej, men jag syftade på livmoderhistorien,,,,
Citera
2013-06-03, 20:23
Medlem
highfives avatar
Om det inte är någon juvel som i efterhand försökt skriva bokstäver i ödehuset så kan man tänka sig att såriga och styckade ben som hängt på väggen medfört att det droppat blod i någon form på golvet och bildat små grupper som kan tolkas som bokstäver. Var ju närmast väggen dessa droppar kunde observeras på korten.
Citera
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Och lagt in benen i ödehuset?

Hela grejen med att gömma den styckade kroppen i huset är konstig. Han hade lika gärna kunnat gömma den på torget i Boden, dvs han ville ha en garanti för att någon skulle hitta den så småningom. Kanske han fick en "kick" av vetskapen att någon skulle hitta den?

Att vissa delar har återfunnits i terrängen kan däremot kan ha en naturlig förklaring i att rävar eller andra djur gått in i huset och burit med sig delar.
Citera
Medlem
Helt klart läsvärt

http://m.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/den-nya-tidens-styckmordare/?partner=www
Citera
2013-06-03, 20:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisofala
Nej jag hörde det av en som hade hört det av någon annan, vet inte alls vart det kommer ifrån. Så jag trodde inte att det stämde, eftersom att det går väldigt mycket rykten här i våran lilla stad om detta.

Men det är konstigt att ingen verkar ha sett denna film.

Att det är väldigt många som säger att han lagt ut en film, men ingen som verkar ha sett filmen, är ju också konstigt som sagt. Kan det bero på att även det är ett rykte, kanske.
Citera
2013-06-03, 20:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Djur kan ha ätit på kroppen även om benen var lagda i huset av mördaren.
Jo, men då är det GM som skändade kroppen genom att separera benen, inte djur, som Jeremiah föreslog.
Citera
2013-06-03, 20:27
Medlem
Citat:
Nej jag hörde det av en som hade hört det av någon annan, vet inte alls vart det kommer ifrån.
Lösa rykten på flashback kanske?

Citat:
Men det är konstigt att ingen verkar ha sett denna film.
Kanske beroende på att det inte funnits någon film?

Om det nu går ett rykte i lilla Boden att KJ styckat sin hund och eventuellt fått hjälp av sin pappa. Varför har då ingen djurvän anmält detta (eller har någon gjort det?)
Citera
2013-06-03, 20:27
Bannlyst
Citat:
Jo, men då är det GM som skändade kroppen genom att separera benen, inte djur, som Jeremiah föreslog.

Om det finns någon sanning i att mjukdelar som livmoder saknas kan det ha åstadkommits av djur som Jeremiah menade.
Citera
2013-06-03, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Väldigt konstigt ja.

Exakt vad har du hört om man får fråga?

Om just det, eller alla rykten?
Citera
2013-06-03, 20:30
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Om det finns någon sanning i att mjukdelar som livmoder saknas kan det ha åstadkommits av djur som Jeremiah menade.

Det är nog mindre troligt än att kJ plockat ut den. Rättsmedicinaren vet nog svaret om det är fakta.
Citera
2013-06-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Intressant, har du också hört detta från en som var med och hittade fynden?

Och väldigt många i Boden säger att han lagt ut en film när han styckade sin hund.

Det ryktet har jag också hört, det som jag hörde var grannarna hade klagat på att hunden skällde oerhört mycket...efter en stund var det knäpptyst. Ytterligare ett tag efter det så kommer en vän hem till KJ och lämnar lägenheten tillsammans med KJ bärandes på en sopsäck. Inget hundskall efter det...
Hela styckningen av hunden ska dessutom ha legat ute på youtube ett bra tag enligt många från Boden. Har dock inte sett själv, och bara hört detta ryktesväg...detta ska också ha hänt bara för ett par månader sen.

Sen till er som frågar om min källa så vill jag tyvärr inte berätta mer än jag skrev, med tanke på alla "detektiver" här och hur liten stad Boden är så kanske det går att komma fram till vem det är, eller iaf vem det kan vara som berättat...
Och ja, det låter helt sinnessjukt det jag skrev om, men hur sjuk är inte hela denna historia? mord, styckning, dumpat delar på olika ställen, händer som inte ens är hittade...förvånar mig inte om det kommer fram ännu mer sjuka saker...känns iaf helt overkligt allting.
Citera
2013-06-03, 20:32
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Hela grejen med att gömma den styckade kroppen i huset är konstig. Han hade lika gärna kunnat gömma den på torget i Boden, dvs han ville ha en garanti för att någon skulle hitta den så småningom. Kanske han fick en "kick" av vetskapen att någon skulle hitta den?

Att vissa delar har återfunnits i terrängen kan däremot kan ha en naturlig förklaring i att rävar eller andra djur gått in i huset och burit med sig delar.

Det är vanligt att gärningsmän efter styckmord gör sig av med kroppsdelar lite här och var, det är dessutom vanligt att de inte gör någon större ansträngning att dölja dem heller.

Militärerna som hittade kroppen och huvudet uppgav dessutom att det såg ut som att någon haft bråttom. Varför spika upp benen på väggen om man har bråttom? Förövrigt borde inte polisen leta efter en hammare då också? Inga sådana uppgifter har läckt till media vid det här laget medan t.ex. det faktum att de letar efter ett mordvapen har gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in