Citat:
Ursprungligen postat av
mrsbabykills
kanske inte var nog tydlig i mitt första inlägg, men jag VET inte, jag funderade bara.. o så vitt jag vet är det väl inte riktigt känt om/när/var KJ arbetade alls.. som sagt, var bara en tanke....
Jodå! Jag tyckte du var tillräckligt tydlig.
Vad jag tänkte på när jag skrev att anställningen ev. upphörde för ca ett halvår sedan var att i det fall han försett sig med saker därifrån så kan ju detta vara något han i så fall haft hemma sedan länge och behöver i sig inte peka på att de från början var ämnade för ett speciellt ändamål.
Jag tror inte mordet varit planerat. Panikhanteringen av kroppsdelarna tyder inte direkt på det, snarare en GM under tidspress.
Jag menar också att om han har haft "vägarna förbi" ex.v. coop i Luleå och kontant köpt 3 flaskor klorin så har han också då haft tillgång till LITERVIS med rengöringsmedel.
Men lite är vi inne på samma tankebanor; nämligen att den senast uppgivna arbetsplatsen på ett eller annat sätt kan vara av intresse. Jag tänker mig att en sådan "beredd"

kille som KJ, commander, killerpro, aka Mc Gyver kanske haft kvar
nycklar eller koder eller på annat sätt kunnat bereda sig tillträde till arenans faciliteter. Arenans belägenhet i förhållande till VB:s och KJ:s respektive bostäder fick mig att fundera på det området då VB fortfarande inte var funnen. Sedan har tankarna kommit och gått. Lånat fordon eller redskap obemärkt, gömt någonting i området o.s.v.
Det var därför intressant när uppgiften dök upp i tråden härom sistens, om att polisen varit synlig i anslutning till Boden Arena.
Avfärdar inte heller din tanke om rengöringsmedel även om jag ser ett flertal andra troliga sätt att obemärkt skaffa sig detta.