Kände inte till människan tills jag såg att hon var krönikör i AB idag.
Blev så upprörd att jag var tvungen att kolla om det fanns något om henne på Flashback, och det gjorde det ju givetvis.
Upprörd varför? För att hon öppet verkar ha ett frikort att skriva att hon kan relatera till att hata en människa baserat på genus i en av Sveriges största kvällstidningar?
Nej faktiskt inte, men för att krönikan är helt orelevant, dåligt skriven och osamanhängande.
Får hon lön för detta?
Vi låter Chris O’Neill sänka nivån - höj er!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/margretatladottir/article17086356.ab
Citat:
Alltså, jag kan verkligen relatera till ett förakt mot monarkin. Har man kommit i kontakt med överklass och gammal adel är det omöjligt att inte känna hat.
Och jag kan ännu mer relatera till förakt mot rika vita män. Eller bara män punkt slut.
Krönikan som verkar skriven av en underbegåvad prao-elev på en landsortstidning handlar om Chris O´Neill hatet, det mynnar dock ut i att det såklart är mer synd om Sofia Hellqvist som är kvinna.
Bra rekrytering av aftonbladet som mer och mer liknar en "Kissie blogg" som får mer klick av hatare än folk som gillar tidningen.