Citat:
Ursprungligen postat av
NothingToLose
Erdogan förklarar att han vill höja alkoholskatten bland annat därför att landet inte kan tjäna pengar på att sälja någon olja.
Han vill också höja straffet för dem som orsakar dödsolyckor när de kör bil berusade.
Varningstext på alkoholflaskor liknande den som redan finns på tobak, är en annan sak han vill ha och minskad reklam för alkohol i tidningar. Dessa steg önskar han ta enligt honom själv för att skydda ungdomar från alkoholism.
Han vill också förbjuda alkoholförsäljning på bland annat universitet och sade att regeringen har förbjudit försäljning av alkohol till personer under 18 år.
http://www.hurriyetdailynews.com/turkish-pm-vows-harsh-action-against-alcohol.aspx?pageID=238&nid=45741
Islamisering? Nja.
Verkar mest vara vänsterextremister och de gamla vanliga aggressiva muslimerna som "demonstrerar" ute på gator och torg.
inget dåligt beslut i min mening.. tycker erdogan har skött sig bra hittills och hade jag bott i turkiet hade jag röstat på honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
MoLoK
Du tror alltså att Erdogan är beredd att driva igenom lite hårdare alkohollagar genom att låta polisen gå stenhårt åt demonstranter?
Du är säker på att det inte är något annat som står på spel?
Låt mig gissa hur du tror att Husbykravallerna kunde undvikits: Fler fritidsgårdar?
kompis.. jämför du turkiet och sverige? istanbuls population är närmare 15 miljoner, o då räknar jag inte med turister eller andra turkar som är där o härjar. siffran för demonstranter var väl runt 200.000?
Sveriges totala population är ~9 miljoner.. Husby skiten kan du inte ens räkna med 10.000 demonstranter ändå va polisen tillräckligt fega för att åka in i jordbro centrum när det stod ett gäng på 15 grabbar som softade, både polisbilen och piketbilen blängde sen vände om innan de ens kommit in i centrum.. Ska man göra så i turkiet också? ska man fega ur eller ska man slå hårt mot de som försöker knulla upp vissa områden? de som demonstrerar i turkiet är i stort sätt huliganer och vänsterpack, de som härjade i sverige va knattar på 15-18 bast som tutta på en bil och sprang för livet. jag ser även att du är inne mycket på i&i, du har redan sina åsikter klara.. synd nog att du inte kan plussa ett med ett och inse vad resultatet blir.. invandrare är ju aggressiva och högljudda m.m.. tror du dom blev de på bananbåten eller att de kanske är en kultur i hemlandet? De som demonstrerar är inga svennar som knappar på nätet, utan de går in med livet i en demonstation. Du borde också tänka på att det är ett land som det inte är frid o fröjd i.. Vilket val Tayyip än gör så kommer det bli kravaller eller protester. Skillnaden är att turkiet har löst hur man hanterar de till en viss grad.. jämför du med sverige igen så kanske du märker att 10.000 pers gjorde schack matt med lagen arm (husby situationen)
Jag tycker dom gör helt rätt som både slår, kör tårgas och vattenkanoner på djuren som står o skriker och slår på polisbilar..
tayyip erdogan sa "oppositionen kan samla 100.000 personer och vi samlar en miljon, vi har inga problem med det"
Det han menar är att hur många som än går emot, så fixar han det.. erdogan låter sig inte besegras.
Hade vart roligt att se hur en svensk polis, vare sig om de e från piketen eller från försvarsmakten hade hanterat en situation när 20 pers försöker vända upp och ner på bilen de sitter i.
Erdogan är ingen J.åkesson eller freddeponken som säger de nationen vill höra, utan han är alltid rakt på sak och säger vad han vill. Jag tycker du ska röra på dina fingrar och slå in en nyhetssida (CNN, Al Jazeera eller kanske hurriyet) och läsa vad som egentligen händer och inte sitta på flashback och bli manipulerad.