• 1
  • 2
2013-06-02, 22:22
Medlem
J.BaptisteClamences avatar
Jag funderar på att lansera en reklamkampanj för det så kallade livet. Ni vet de där åren av gissel mellan två evigheter av ingenting.

Jag tänker mig en brun billboard. Kanske uppsatt högt upp på en fönsterlös husgavel. Gärna ovanför en lerig parkering. Mot den bruna bakgrunden ska det med svarta bokstävet stå, förstås i typsnittet Helvetica:

Bli medveten också Ni.

Uppfordrande och mycket bra.

Någon som har ett bättre förslag?
Citera
2013-06-02, 22:35
Medlem
JBugsters avatar
"Ha d gott. Glenn."

Tänkvärda visdomsord.

Din slogan är luddig och vilseledande, vad är det folk ska bli medvetna om? "Ha d gott" är enkelt att förstå och ökar livsglädjen hos människor väsentligt, det är bara att "ha d gott"!
Senast redigerad av JBugster 2013-06-02 kl. 22:38.
Citera
2013-06-02, 22:48
Medlem
J.BaptisteClamences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
"Ha d gott. Glenn."

Tänkvärda visdomsord.

Din slogan är luddig och vilseledande, vad är det folk ska bli medvetna om? "Ha d gott" är enkelt att förstå och ökar livsglädjen hos människor väsentligt, det är bara att "ha d gott"!

Den får inte vara för rakt på sak. Vi kan ju inte skrämma bort människor genom att avslöja att livet är fruktansvärt. Då köper de det aldrig. Eftersom vi samtidigt bör spela på människornas önskan att tillhöra ett sammanhang är en uppfordrande fras bra.

En fras av typen Gör som så många andra - Kör Fiat.

Vi kan gärna peka med hela handen. Bara vi får folk att vilja prova på hur det känns att ha ett medvetande.
Citera
2013-06-02, 22:54
Medlem
Denoms avatar
Jävla luffare, tror du den här billboarden ska lösa ditt livs bekymmer eller?
Citera
2013-06-02, 23:05
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jävla luffare, tror du den här billboarden ska lösa ditt livs bekymmer eller?

Här har vi ett lysande exempel på när Herr Svensson försöker vara rolig och satirisk. Låt bli.
Citera
2013-06-02, 23:06
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.BaptisteClamence
Den får inte vara för rakt på sak. Vi kan ju inte skrämma bort människor genom att avslöja att livet är fruktansvärt. Då köper de det aldrig. Eftersom vi samtidigt bör spela på människornas önskan att tillhöra ett sammanhang är en uppfordrande fras bra.

En fras av typen Gör som så många andra - Kör Fiat.

Vi kan gärna peka med hela handen. Bara vi får folk att vilja prova på hur det känns att ha ett medvetande.

"Friskt mod är godt harnesk"? Att uppbåda kämparglöd hos befolkningen är sällan negativt.
Citera
2013-06-02, 23:12
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Då skulle jag vilja föreslå:
  • Alla läser Tractatus logico-philosophicus utom jag, för jag är en åsna.
  • En papaya coconut, och en plats i Freiburg, ja det är allt som behövs för att förstå Heidegger.
  • Fyra bugg och en Coca-Cola, läsa Platon med fräck musik.
  • Aj, aj, aj, det bultar och det bankar. Aj, aj, aj, kvantmekaniken är svår.

Bra va?
Citera
2013-06-02, 23:34
Medlem
Grattis till uppvaknandet ur ingenting!

Försök att klura ut meningen med detta om du kan!
Citera
2013-06-02, 23:44
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blink
Grattis till uppvaknandet ur ingenting!

Försök att klura ut meningen med detta om du kan!
Den sortens intetsägande trams vore det sämsta vi kunde fästa på billboarden, eftersom det endast är ett resultat av en självutnämnd poet som grumlat vattnet han står i. Tvetydigt newage-trams, bevare mig väl.

Vi behöver något slagkraftigt: "Tag det rätta, tag cloetta!". Något som får människor att vakna och säga: "Oj.. jag har gjort fel hela mitt miserabla liv."
Citera
2013-06-02, 23:50
Medlem
binaryinsects avatar
"Stundom fantastiskt"
Citera
2013-06-02, 23:59
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Här har vi ett lysande exempel på när Herr Svensson försöker vara rolig och satirisk. Låt bli.
Till skillnad från dig så försöker jag mig inte på någonting. Jag gav inte ett förslag, jag gav kritik.
Senast redigerad av Denom 2013-06-03 kl. 00:02.
Citera
2013-06-03, 00:05
Medlem
Sightnesss avatar
Du ska snart dö. Gör nåt kul.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto