Citat:
Ursprungligen postat av
Ass.Parade
Låter exakt som jag har haft från och till sedan barnsben. Det är oftast att du spänner dig mycket undermedvetet för att du är nervös inför något, kanske stressad.. ? Detta är iaf vad jag hört av en läkare och eftersom jag också läser psykologi så ska det tydligen vara vanliga symptom på människor med ångest relaterade problem. Man kan också få det om man fryser då man brukar spänna musklerna i kroppen..
Hugget kan göra riktigt ont ibland och hålla i sig och ibland bara i någon sekund.
Jag tror inte att det är stressrelaterat, eller att jag spänner mig, eftersom att då borde jag haft detta i flera år. Jag är inte mer stressad nu än vad jag varit tidigare så att säga.
Utan att ha medicinska kunskaper så känns det mer som nervsmärtor av något slag, som gör outhärdligt ont precis när jag nyser/hostar och som gör bara väldigt ont när jag skrattar/andas djupt. Och det gör ont vid revbenet precis under bröstmuskeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clepto
Ts har haft liknande åkomma en dag när jag satt på bussen. Plötsligt gjorde det jävligt ont på vänstra sidan vid revbenen när jag andades in. Till början kändes det bara som en stickande smärta men efter några timmar kunde jag inte ens ta ett djupt andetag pga smärtan. Men det släppte till sist även att det kändes som det skulle bli värre.
Om du är orolig kan du ta dig till vårdcentralen imorgon men om jag var du skulle jag vila istället.
Jo men detta har som sagt varat nu i 1 veckas tid lite drygt. Tänkte först att det kanske va att man sträckt sig på något sätt och att det går över efter några dagar men nu har det inte förbättrats ett piss under ~7dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av
minaasikt
Gallan sitter väl där? Blir det värre av fet mat?
Kan vara magkatarr också.
Jag vet inte var gallan sitter men detta är alltså precis vid revbenet under bröstmuskeln, alltså där lungan är. I samma höjd som hjärtat fast på högra sidan