Har swedbank och gillar deras smidiga internetbank och dosa men funderar på att byta till/ också skaffa handelsbanken då swedbank ska sluta med kontanthantering.
Jag skulle välja Handelsbanken alla dagar i veckan. De gör aldrig bort sig och har aldrig behövt bli räddade av staten. Swedbank är ute och cyklar mest hela tiden.
Har alltid haft swedbank även fast alla jag känner har bytt ifrån dom. Har lönekonto och sånt hos swedbank, mobilappen fungerar perfekt ihop med mobilt BankID. Inget att klaga på, det kanske är när folk skaffar större lån och sånt som missnöjet gror när det gäller förhandling av räntor och villkor.
Har lönekonto och internetbank hos Handelsbanken enbart för att det är gratis och fungerar. Flyttar pengarna direkt när lönen kommit och räkningarna är betalda. Svettbank skulle jag inte ta i med tång.
Swedbank är en del av den socialdemokratiska rörelsen, tillsammans med Folksam, KF, LO, Riksbyggen och HSB. Swedbank är bankernas Konsum, det är ett politiskt ställningstagande att vara kund i Swedbank. Jag skulle självklart välja SHB.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!