2013-06-02, 14:21
Medlem
Efter att ha letat vidare ytterligare lite så hittade jag några frön som verkar för bra för att vara sant?

"Green house seeds, big bang AF feminised"

Från deras hemsida

"FLOWERING OUTDOOR

5-6 weeks, with production up to 45 gr/plant.
Medium size, strong plant.
Can be flowered anytime of the year provided temperature stays above 10° C
"

Informationen gäller alltså utomhusodling, och det tar bara 35-42 dagar och ger upp till 45 gram per planta? Och den verkar passa det svenska klimatet? Stod förövrigt på sidan att den blir 60-100cm hög, så inte så farligt hög heller.

Kan det verkligen stämma? Känns ju isåfall som en perfekt strain för oss som är lite sent ute med våra odlingar?

*Fanns annan information för fröet på inomhusodling, så det gäller alltså helt klart utomhusodling.
Citera
2013-06-02, 15:12
Medlem
Zoxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Authoritey
Efter att ha letat vidare ytterligare lite så hittade jag några frön som verkar för bra för att vara sant?

Från deras hemsida

"FLOWERING OUTDOOR

"

Informationen gäller alltså utomhusodling, och det tar bara 35-42 dagar och ger upp till 45 gram per planta? Och den verkar passa det svenska klimatet? Stod förövrigt på sidan att den blir 60-100cm hög, så inte så farligt hög heller.

Kan det verkligen stämma? Känns ju isåfall som en perfekt strain för oss som är lite sent ute med våra odlingar?

*Fanns annan information för fröet på inomhusodling, så det gäller alltså helt klart utomhusodling.

Låter lite för bra för att vara sant! Men helt klart intressant! Köp och prova
Länka sidan?
Citera
2013-06-02, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoxxy
Låter lite för bra för att vara sant! Men helt klart intressant! Köp och prova
Länka sidan?

http://www.greenhouseseeds.nl/shop/big-bang-autoflowering-feminised.html
Citera
2013-06-02, 16:19
Medlem
Zoxxys avatar
Citat:
http://www.greenhouseseeds.nl/shop/big-bang-autoflowering-feminised.html

Ser coolt ut! Prova dem och för dagbok!
Citera
2013-06-02, 16:44
Medlem
Citat:

Från deras hemsida

"FLOWERING OUTDOOR

"

Är väl inte bara kylan som är ett problem utan även fuktigheten?
Citera
2013-06-02, 17:26
Medlem
Zoxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meskalin
Är väl inte bara kylan som är ett problem utan även fuktigheten?

De menar utomhus
Citera
2013-06-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlackern
Jag har f.n. vanlig blomnäring från ICA, som snart är slut (måste köpa något nytt) samt PK 14-13.
Jag kör tomat näring från att dem är 3-4 veckor gamla varannan vattning ungefär. Beroende på hur jag tycker dem ser ut. Vid blom brukar jag köra på mer anpassad näring för Cannabis. Det är nog svårt att ge något specifikt svar därför att det beror ju helt på vad din jord redan innehåller för näring. Hur mycket du vill påverka din avkastning. Frågar du någon som odlar vilken näring som är bäst. Får du ofta svaret att det är det dem använder. Det är väldigt många olika åsikter vad som är bäst.

Prova dig fram med mängd och håll koll på hur dem ser ut och utvecklas. Skulle dem bli brända försöker du vattna igenom jorden bara.
Citera
2013-06-02, 17:49
Medlem
Bjuder på en bild. Den är någon vecka gammal dock. Dem som ännu inte är utplanterade. Har fått plocka bort flertalet hanar av mina plantor nu och några honor har visat sig. Så dröjer inte länge innan dem går in i blom. Endast odlat med soljus. Ska försöka ta lite bilder på dem som är utplanterade för dem har börjar växa till sig nu senaste dagarna

https://anonfiles.com/file/8d88a68130d61fc1056b62f2766d29b2

https://anonfiles.com/file/f9450021db48124298952483113a120c
Senast redigerad av Knockaround 2013-06-02 kl. 17:52.
Citera
2013-06-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knockaround
Jag kör tomat näring från att dem är 3-4 veckor gamla varannan vattning ungefär. Beroende på hur jag tycker dem ser ut. Vid blom brukar jag köra på mer anpassad näring för Cannabis. Det är nog svårt att ge något specifikt svar därför att det beror ju helt på vad din jord redan innehåller för näring. Hur mycket du vill påverka din avkastning. Frågar du någon som odlar vilken näring som är bäst. Får du ofta svaret att det är det dem använder. Det är väldigt många olika åsikter vad som är bäst.

Prova dig fram med mängd och håll koll på hur dem ser ut och utvecklas. Skulle dem bli brända försöker du vattna igenom jorden bara.

Tack för dina tankar! Ska köpa tomatnäring tror jag.
Citera
2013-06-02, 20:34
Medlem
Nu är sorteringen klar!!

Totalt 22 plantor
4 döda
9 honor
9 hanar/hermisar

Bjuder på bilder under kommande veckan!
Citera
2013-06-02, 21:07
Medlem
Finns det någon som vet om det är försent att plantera ute nu? Tänkte på om det tar upp till 70 dagar så borde de ju vara färdiga i slutet på augusti isf? Tänker mest nu på någon af sort. Brukar vara varmt om nätterna ända in i slutet på september?
Citera
2013-06-02, 21:38
Medlem
Ojoj vilken dag, nu är det slut på det roliga

Känsliga odlare bör inte läsa nå mer

Sista bilden på odlingen https://anonfiles.com/file/0eaefe74f474ed18dbe6b9ab416526c0

Växer så det knakar men när jag kom dit idag så var lite mynt som jag "tappat" på en sten borta. Så nån har sett det. En skogsmaskin har hämtat några träd i närheten och jag antar det var han som såg det, men eftersom jag inte vill ha några rubriker i lokaltidningen så är odlingen borta nu

Första odlingsplatsen fick jag också dumpa för att en skogsmasken gjort ett kalhygge där.
2,5 kubik jord ute i skogen men inte en enda planta kan jag odla där.
Dom där jävla skogsmaskinerna förföljer mig

Rip vackra damer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in