2013-06-02, 15:13
Medlem
fettjamenvissts avatar
Jag har druckit kaffe i 8 år, sen jag började jobba. Långa perioder har det varit 4-5 koppar om dagen, men jag blir aldrig beroende alltså. Har inte druckit kaffe på 1 vecka och har inte ens tänkt på det, bara glömt av att göra det. Blir man verkligen beroende?
2013-06-02, 15:19
Medlem
Basfrostens avatar
Ja.
2013-06-02, 15:23
Medlem
ColaKexs avatar
Periodvis klarar jag mig inte utan kaffe. Men sen kan jag (precis som du) bara glömma av det och inte känna något sug.
2013-06-02, 15:27
Medlem
GreenCheeses avatar
Har aldrig känt av något beroende av kaffe. Dricker det vid enstaka tillfällen, kanske 3 koppar/veckan. Ibland kan det ta upp emot en månad när jag tar en kopp.
2013-06-02, 15:39
Medlem
tgv23000s avatar
jag får huvudvärk som fan om jag inte får minst 2-3 koppar varje förmiddag, dricker jag 4-5 får jag ångest och blir darrig.
2013-06-02, 15:48
Medlem
sodrastas avatar
Kaffe innehåller koffein som kan betraktas som en centralstimulerande drog.
Ja, det är beroendeframkallande.
2013-06-02, 17:09
Medlem
Germanofils avatar
Det verkar vara indivudellt om man blir beroende eller inte. Själv får jag huvudvärk, blir på dåligt humör och är trött och okoncentrerad om jag inte får mitt koffein på daglig basis. Men jag har vänner som dricker varje dag på jobbet men skippar på helgerna utan att märka av några biverkningar.
2013-06-02, 17:24
Medlem
graffdatshits avatar
Det är individuellt. Om du dricker kaffe varje dag och gör det för att känna dig pigg så går det avsevärt fortare att bli beroende.

Själv så dricker jag det ibland som en sällskapsdryck men inte mer, pigg eller mer fokuserad blir jag verkligen inte! Jag fattar inte varför man skall sätta sig i ett kaffeberoende heller, totalt onödigt är det.
2013-06-02, 18:58
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettjamenvisst
Jag har druckit kaffe i 8 år, sen jag började jobba. Långa perioder har det varit 4-5 koppar om dagen, men jag blir aldrig beroende alltså. Har inte druckit kaffe på 1 vecka och har inte ens tänkt på det, bara glömt av att göra det. Blir man verkligen beroende?

https://www.flashback.org/t495405 /Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in