2013-06-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weesly
Han räknar antagligen med den basala förbränningen som uppstår av att hjärta, lungor osv arbetar. Sen kan hen väga bra mycket mer än dig.

Att gå är f.ö inte speciellt effektivt om man vill bränna kalorier. Funkar bättre om man vill kommer iväg från kylskåpet ett tag Men med din timmes vandring så kan du käka typ 30g choklad utan att varken gå upp eller ner i vikt

Ja, det känns hemskt att man kämpar så mycket, men att man förbrukar så lite kcal...
Citera
2013-06-02, 11:32
Medlem
Bränner man mer kcal om man promenerar innan frukost? det sägs ju att det är effektivast.
Citera
2013-06-02, 11:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Han räknar antagligen med den basala förbränningen som uppstår av att hjärta, lungor osv arbetar. Sen kan hen väga bra mycket mer än dig.

Att gå är f.ö inte speciellt effektivt om man vill bränna kalorier. Funkar bättre om man vill kommer iväg från kylskåpet ett tag Men med din timmes vandring så kan du käka typ 30g choklad utan att varken gå upp eller ner i vikt
Försöker att ta bort så mycket som går för att nå en exaktare uppskattning.

Och som du säger, jag väger mer.

Citat:
Ursprungligen postat av 677a
Bränner man mer kcal om man promenerar innan frukost? det sägs ju att det är effektivast.
Nej, och det säger väl ingen heller?

Gå är bra för hälsan, så sluta inte med det. Men störst vinst får man genom att se över kosten.
Citera
2013-06-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Försöker att ta bort så mycket som går för att nå en exaktare uppskattning.

Och som du säger, jag väger mer.

Nej, och det säger väl ingen heller?

Gå är bra för hälsan, så sluta inte med det. Men störst vinst får man genom att se över kosten.

Jag bantar, så jag tänker på kosten.
Citera
2013-06-02, 13:54
Medlem
Vilket tempo ska man hålla på löpbandet när man powerwalkar?
Citera
2013-06-02, 14:17
Bannlyst
Citat:

Hur långt är ett snöre?
Citera
2013-06-02, 14:33
Medlem
Citat:

Du skall göra av med så många kalorier som möjligt. Helst skall du gå så fort som möjligt, så länge som möjligt och med max lutning. Det är säkert svårt.
Man kan grovt räkna ut hur man bränner mest fett. 220-(din ålder) det är din maxpuls. Du skall hamna på en arbetspuls på 60-75% av din maxpuls. multiplicera alltså din maxpuls med ex 0,65. Försök gå så fort/lutande att din puls ligger där hela tiden.
Ge inte upp! Huvudsaken är att du tränar.
Citera
2013-06-02, 14:42
Medlem
Citat:

Så fort du känner för att gå. Men ju mer du sliter och ju jobbigare det är, ju mer förbränner du.

Skulle du springa i ca 11-12 km/h så skulle du förbränna cirkus 700 kcal/timme. Så antingen så knallar du på löpbandet, utan att bli trött och svettig, men bränner 180 kcal eller så ger du gärnet, svettas och tar ut dig till max och bränner 6-700.
Citera
2013-06-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autoist
Du skall göra av med så många kalorier som möjligt. Helst skall du gå så fort som möjligt, så länge som möjligt och med max lutning. Det är säkert svårt.
Man kan grovt räkna ut hur man bränner mest fett. 220-(din ålder) det är din maxpuls. Du skall hamna på en arbetspuls på 60-75% av din maxpuls. multiplicera alltså din maxpuls med ex 0,65. Försök gå så fort/lutande att din puls ligger där hela tiden.
Ge inte upp! Huvudsaken är att du tränar.

Okej, jag tackar så mycket för ditt svar och peppande ord . Jag ska kämpa.
Citera
2013-06-02, 14:46
Medlem
Citat:
Så fort du känner för att gå. Men ju mer du sliter och ju jobbigare det är, ju mer förbränner du.

Skulle du springa i ca 11-12 km/h så skulle du förbränna cirkus 700 kcal/timme. Så antingen så knallar du på löpbandet, utan att bli trött och svettig, men bränner 180 kcal eller så ger du gärnet, svettas och tar ut dig till max och bränner 6-700.

Jag måste börja försiktigt och sedan öka.
Citera
2013-06-02, 16:36
Medlem
Citat:

Dubbelpost
Senast redigerad av Autoist 2013-06-02 kl. 16:37. Anledning: dubbelpost
Citera
2013-06-02, 16:36
Medlem
Citat:

Att du inte föreslår en maraton direkt. Hur mycket skulle h@n inte förbränna då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in