2013-06-02, 15:46
Medlem
Alltid när jag druckit så får jag dagen efter en äcklig smak i munnen som inte försvinner förrän sent på eftermiddagen. Spelar ingen roll vad jag gör, den kommer alltid fram. Smaken är svår att beskriva, den smaka bakfylla liksom :P

Men i vilket fall, vad är det för smak och varför känner man den? Är jag ensam om att känna denna äckliga smak?
Citera
2013-06-02, 15:48
Medlem
MansMjolks avatar
Jag brukar kunna få en vidrig smak i munnen dagen efter. Fast det händer enbart om jag röker cigg på fyllan.

Feströker du?
Citera
2013-06-02, 15:50
Medlem
ColaKexs avatar
Du är inte ensam. Jag får också en vidrig smak i munnen dagen efter...Är väl bara att bita i det sura äpplet och ta konsekvenserna av en (förhoppningsvis) lyckad utekväll
Citera
2013-06-02, 16:00
Medlem
CommonSenses avatar
smakar det skit i munnen? då har du nog sugit nån som haft ballen i pruppen på någon
Citera
2013-06-02, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MansMjolk
Jag brukar kunna få en vidrig smak i munnen dagen efter. Fast det händer enbart om jag röker cigg på fyllan.

Feströker du?
Ibland. Men brukar inte spela någon större roll. Smakar skit oavsett
Citera
2013-06-02, 16:18
Medlem
sfrges avatar
Det bästa man kan göra är att försöka "städa" upp efter sig innan man går och lägger sig. Så länge du är berusad så funkar du faktist någorlunda. Borsta tänderna innan du lägger dig. Duscha. Plocka bort alla tomma ölburkar. Du kommer inte att göra dom här sakerna när du är bakfull...Så är det bara.

Du känner dig mindre "vidrig" dagen efter om du gör dessa saker...
Citera
2013-06-02, 16:19
Medlem
-=Damian=-s avatar
man dricker och äter en massa saker under fyllan och diverse aromänmen kommer in i munnen och så.. sedan kommer du vara ganska uttorkad dagen efter så alla dessa ämnen blir mer koncentrerade i munnen pga avsaknad av vätska.. därför smakar munnen skit.. tror jag iallafall.. känns mest logiskt
Citera
2013-06-02, 16:20
Medlem
Jag får också en riktigt vidrig smak i munnen dagen efter... Du är inte ensam!
Citera
2013-06-02, 19:04
Medlem
Samma här, får smaken oavsett om jag rökt eller inte. Men det smakar värre om man sugit i sig 2 paket en kväll..
Citera
2013-06-02, 19:11
Medlem
lithionits avatar
Är ytterligare en i klubben. Det hjälper att borsta tänderna innan man går och lägger sig, dricka vatten så att man blir mindre muntorr.
Men det bästa tipset är att använda en tungskrapa när man borstar tänderna på morgonen, det tar bort mycket av den dåliga andedräkten.
Citera
2013-06-02, 19:12
Medlem
MissPears avatar
Så brukar jag också få ibland - även då jag inte har druckit. Kan bara vara efter en vanlig middag som resulterat i en riktigt sen kväll med poolarna. Röker gör jag inte heller, men varje gång jag varit uppe alltför sent och hållit igång så vaknar jag alltid torr i munnen med en vidrig smak. Visserligen kan det ju vara så att man skippade tandborstningen natten innan som kan vara en bidragande orsak i och för sig Det där med uttorkning som -=Damian=- nämnde låter ju tämligen rimligt, kan inte själv komma på någon bättre förklaring. Brukar få samma smak i munnen när jag tränar riktigt tuffa cardiopass, så helt fel låter det ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in