2013-06-02, 14:24
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Jag tänkte på om VB varit naken när KJ knivade henne? Har de haft sex och så ville hon inte mer och då har han knivat henne 9 ggr. Annars borde det ju finnas blodiga kläder från VB någonstans. Tänkte på gula påsen med underkläder . Har man kunnat knyta den till VB eller KJ?

De går väl inte ut med nånting. I kuriren-länken dementerar de ju att de ska ha gjort något påse-fynd. I NSD-länken finns lite mer fakta kring fyndet + en bild där en polis stirrar rätt ner i en gul påse...

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7670134
http://www.kuriren.nu/boden/default.aspx?articleid=6846037
Citera
2013-06-02, 14:26
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, efter viss tid börjar sår läka... och klia. Han kan ha haft väldigt många sår där, ja. Har han inte haft det här beteendet under uppväxten, kommer det knappast nu.

Tänkte om han maniskt försöker dölja spår. Eller ha kvar minnet av någonting. Till skillnad från det troliga, att han försöker föra över själslig ångest till kroppen.
Citera
2013-06-02, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vem påstår detta ? Den huvudmisstänkte, KJ ? Du ska nog ta den uppgiften för vad den är ..

Polisen!
Citera
2013-06-02, 14:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapsuslingua
Såg det också. Finns det nån air-soft kunnig som kan?
Majoriteten av hans inlägg är förmodligen normala, men det om dildo och kniv känns obehagligt för mig. Men vad vet jag. Det kanske är normalt språkbruk bland ynglingar.
Här kan du komma åt mt:s "normala" inlägg (Jump to post...):
http://www.berget-events.com/forum/search.php?keywords=&terms=all&author=Kibba&sc=1&s f=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Se arch
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nu är det så här att du åker på ignore eftersom du har svårt att hålla dig till verkligheten.
Jag vet hur MPS letade och hur dom skulle leta, så det betyder kort att du har fel och tror saker utan underlag och vill få dig själv till att medverkat till att MPS hittade benen. Det är så fel det kan bli.

SÅg på MPS sida ett medium som vill hjälpa till, nu e jag inte människa att komma ihåg vad hon hette men hon kom från Särna iaf och i samband med att hon erbjöd hjälp nämnde hon att hon bidragit till att Hitta VB.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Tänkte om han maniskt försöker dölja spår. Eller ha kvar minnet av någonting. Till skillnad från det troliga, att han försöker föra över själslig ångest till kroppen.

Ja att killen helt enkelt mår jävligt dåligt av att sitta där han gör nu, svårare än så är det nog inte.
Citera
2013-06-02, 14:29
Bannlyst
VB skrev ju på sin FB . Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^

Tänkte på om hon har motionerat och sedan kommit till KJ och tar en dusch och att hon blir knivad i duschen. Är väl en möjlig teori?
Citera
2013-06-02, 14:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
SÅg på MPS sida ett medium som vill hjälpa till, nu e jag inte människa att komma ihåg vad hon hette men hon kom från Särna iaf och i samband med att hon erbjöd hjälp nämnde hon att hon bidragit till att Hitta VB.

Ja, visst och det är ju ett pålitligt medel att hitta någon, men nu är det just den gruppen som hittat fyndet och pga av att man tittade in på väg tillbaka från ett annat ställe dom sökt på.
Jag tror att frågan handlar om att man måste se dessa intervjuer med just MPS ledare för att exakt veta hur det gick till. Det är inte första gången dom finner likdelar, och dom är ju proffs på att leta.
Att man vill ta åt sig deras ära är ett sorgligt kapitel och man anklagar dom både för det ena och det andra.
Citera
2013-06-02, 14:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, visst och det är ju ett pålitligt medel att hitta någon, men nu är det just den gruppen som hittat fyndet och pga av att man tittade in på väg tillbaka från ett annat ställe dom sökt på.
Jag tror att frågan handlar om att man måste se dessa intervjuer med just MPS ledare för att exakt veta hur det gick till. Det är inte första gången dom finner likdelar, och dom är ju proffs på att leta.
Att man vill ta åt sig deras ära är ett sorgligt kapitel och man anklagar dom både för det ena och det andra.

Proffs? Jag som trodde att det var en nybildad avdelning i Norrbotten, så värst mycket erfarenhet kan de ju inte ha i så fall. Om de nu är så smarta så borde de listat ut var man bör söka redan inledningsvis, men icke. Polis och MPS sökte på helt andra platser, varför? Berodde det på deras utomordentliga analysförmåga eller var det bara träning?
Citera
2013-06-02, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
VB skrev ju på sin FB . Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^

Tänkte på om hon har motionerat och sedan kommit till KJ och tar en dusch och att hon blir knivad i duschen. Är väl en möjlig teori?

tänkt den tanken jag också, om inte annat.. brukar man inte duscha efter man motionerat?????
Citera
2013-06-02, 14:36
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
tänkt den tanken jag också, om inte annat.. brukar man inte duscha efter man motionerat?????

Nog har det spekulerats rätt friskt om duschen här i tråden?
Om hemmet mot förmodan är BP så är väl duschen det mest troliga och lättstädade stället?
Citera
2013-06-02, 14:40
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Inte bekräftat av polis helt riktigt, men av "källor till AB. Jag finner det som högst sannolikt att det är sant. Hade man tex. funnit VB:s blod både i lght och i skuff vore det "case closed"

Nej, så enkelt är det inte, det låter lite väl lättvindigt och summariskt, tycker du inte ? Ingen åklagare med förståndet i behåll beslutar om åtal med mindre än att han/hon har tillräckligt torrt på fötterna att kunna påräkna en fällande dom. Blod i den mordåtalades lägenhet, i dennes bil eller i annat utrymme som den mordmisstänkte disponerar utgör inget som helst bevis i skuldfrågan i ett mordåtal. En skicklig försvarsadvokat skulle pulvrisera ett åtal som väckts på så lösa grunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in