2013-06-02, 14:14
Medlem
Har redan försökt att skriva i "". Den stora "värdera min bil" tråden... Utan framgång då jag bara fick oseriösa svar.

Kanske finns någon som vet vad den kan vara värd här, hade varit roligt!

Info:
Porsche 911T Coupe
Årsmodell - 1973.
6000 mil. Samma ägare i 30 år.
Utbytt motor till en 2,3 liters motor med sex enkla förgasare.
Breddad både bak och fram i kaross = alltså inget orginalskick!
Den ar några skönhetsfel som tex slitna stolar, lite tradig lack men fortfarande väldigt fin.
Köpt och importerad från Tyskland för ca 30 år sedan, av min far. Den var då krockskadad i fronten av en olycka på Autobahn.
- överlag ett fint skick på den, går bra i motor och låda.

Ha det!
Citera
2013-06-02, 14:39
Medlem
dannekerrors avatar
Priserna på dom bilarna varierar ju kraftigt, men mellan 150 000 till 250 000 skulle jag gissa på
Den där breddningen är nog inget som höjer priset heller, då köparna av gamla porschar oftast vill ha orginal.
Citera
2013-06-02, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannekerror
Priserna på dom bilarna varierar ju kraftigt, men mellan 150 000 till 250 000 skulle jag gissa på
Den där breddningen är nog inget som höjer priset heller, då köparna av gamla porschar oftast vill ha orginal.

Nej exakt därför jag skrev breddningen = inget orginalskick. Den har även inga orginalfälgar utan fuchs fälgar från en senare turboversion....

Men tack för priset, kan nog stämma rätt så bra det .
Citera
2013-06-02, 15:35
Medlem
Jämför med andra på blocket.
Citera
2013-06-02, 15:53
Medlem
TheoriginalMasterZs avatar
Är breddningen gammal och bra gjord är det inte säkert att det är en prissänkare då nostalgivågen aldrig dalar. Mellan tumme och pekfinger 180-210 tkr
Citera
2013-06-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baconaboo
Jämför med andra på blocket.

Extremt svårt då det finns allt från 100 -500 k.
Citera
2013-06-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheoriginalMasterZ
Är breddningen gammal och bra gjord är det inte säkert att det är en prissänkare då nostalgivågen aldrig dalar. Mellan tumme och pekfinger 180-210 tkr

Aha okej, breddningen gjordes för ca 25 år sedan.
Citera
2013-06-03, 18:13
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvens
Breddad både bak och fram i kaross = alltså inget orginalskick!
Den ar några skönhetsfel som tex slitna stolar, lite tradig lack men fortfarande väldigt fin.
Köpt och importerad från Tyskland för ca 30 år sedan, av min far. Den var då krockskadad i fronten av en olycka på Autobahn.
- överlag ett fint skick på den, går bra i motor och låda.
"Breddad" betyder i princip alltid krockad och lagad när det gäller Porsche. Men är det gjort för 35 år sedan har alla eventuella fusklagningar redan rostat sönder etc. så jag tror inte att man behöver dra av allt för mycket på priset. Räkna med att seriösa köpare vill syna krocklagningen noga.
Citera
2013-06-03, 20:01
Medlem
TheoriginalMasterZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
"Breddad" betyder i princip alltid krockad och lagad när det gäller Porsche. Men är det gjort för 35 år sedan har alla eventuella fusklagningar redan rostat sönder etc. så jag tror inte att man behöver dra av allt för mycket på priset. Räkna med att seriösa köpare vill syna krocklagningen noga.

Det där håller jag definitivt inte med om. Förr byggde man om bilar för att det var trendigt och för att man tyckte det var snyggt. Precis som alla tingeltangel bilar man ser idag med diverse märkliga plastbitar stickandes ut överallt.
Citera
2013-06-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heson

Min far köpte den av första ägaren som bara hade hunnit ha den ett halvår ca innan han körde och krockade den (som jag nämnde). Men den är endast krockad fram och inte bak. Den breddades där bak för att farsan egentligen ville åt en turbo bil men inte hade pengarna.
Den skadades inte ordentligt utan bara plåtskador. Fronten är nu av glasfiber.
Citera
2013-06-04, 11:10
Medlem
karbonaras avatar
1973 ses av många som det sista bra året för 911r och modellen är väldigt populär nu bland läsare av vintagesajter som Petrolicious. Dessutom är Fuchs-fälgarna eftertraktade. Jag skulle kolla av instresse på utländska Porscheforum och inte bara annonsera på Blocket och andra svenska sajter.
Citera
2013-06-04, 12:13
Medlem
Lugini3s avatar
Krockad och importerad från Tyskland, kommer bli en mardröm att sälja på Blocket

OnT så säger jag 125K. Lägg upp en bild så vi har lite mer att gå på. Priset på en så gammal bil beror ju helt på hur den ser ut och fungerar, omöjligt att uppskatta utan att sett och provkört.

6000mil och bytt motor? Varför, den smällde väl fram?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in