2013-06-01, 03:37
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawakami
Då är jag med, var nog lite väl trött när jag satt på forumet igår.

Förresten, vad säger folk om förstagångsdosering? En halv eller en hel lapp? Jag har en handfull handfull svamptrippar tillika salviatrippar och en 4-homettripp i bagaget men eftersom jag inte provat LSD eller någon LSD-analog tidigare så vet jag inte hur pass det kan te sig vad gäller intensitet, mindfuck och OEV/CEV.

Mindfuck:
50% mindre än vad svamp ger.
OEV: Starkt, väldigt visuellt.
CEV: svaga CEV. Det finns definitivt en hel del. Men jag föredrar svampens CEV.
Associerings förmåga: svagare än 4 ho met.

DEL I:

Jag har extraherat innehåller ur dessa lappar . testade 20st (0,5*0,5cm) lappar,
Fick 2 olika färger på pulvret:
1. genomskinliga kristaller ca 2-3 mg, blev glänsigt vit pulver när det torkades. (förmodligen 150 micro per lapp)
2. ett ljusgul-grå pulver ca 6-7 mg. (Förmodligen 350 microgram per lapp)

Så det finns sammanlagt 500 micro gram pulver per 0,5*0,5cm blotters.

Det här e 2 olika ämne, en som e väldigt potent med tanke på dosen. andra kan har kort halveringstid så de balanserar varandra. så det är intensivt första timmarna sen lugnare det ner sig och fortsätter, (uppfattas som efterglow?)

Detta säger att det här är en riktig potent hallucinogen iallafall om jag jämför det med 25B, C och I

Gjorde reagens test på dessa

Marquis reagent

på det vita pulvret fick jag ingen förändring i färg.
på det andra fick jag mörkt orange.

SÅ vad innebär det?
1. med tanke på doseringen och tidsintervallet trippen ger så är dessa färg inga bra referenser. Då det finns enbart data på de klassiska (25C, 25I, 25B,D och H) Jag kollar upp detta fortfarande. (25C visar orange men inte det mörkoranga färgen jag hade.)
Jag testade även färgen på en hel orörd lapp, och då fick igen mörkorang. Så det här är förmodligen 2 olika ämnen ?

2. Man kan konstatera att ingen av dessa är en argoline, då hade man fått oliver på något av testerna. Men någon av dessa vara en tryptamine?

Ehrlich's reagent
Jag testade Ehrlich's reagent, fick ingen färg ändring/ ingen reaktion alls på pulver 1 och 2.
testade även på en hel lapp, inget hände heller.
Slutsats: Existerar ingen indol-grupp alltså dessa är ingen tryptamin heller.

.................................................. ................................
fortsättning följer snart här på flashback
Senast redigerad av friman1987 2013-06-01 kl. 04:36.
Citera
2013-06-01, 09:29
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
Text.

Bra jobbat friman! Mäktigt att du orkat göra denna hemmanalys, mkt intressant. Nbome + tryptamin låter inte alls omöjligt rusmässigt. Tyckte att det fanns vissa aspekter av special som inte hörde hemma hos varken syra eller vanliga tryptaminer, framföralls lager på lager effekten som gör att mycket blir suddigt, men samtidigt så hade den mindfucket av en av de mer "skarpare" substanserna som LSD eller 4-ho-det.

Jag har ju tidigare i tråden spekulerat ifall att det går att göra tryptaminbaserade Nbomes, i så fall så skulle det kanske kunna vara något sådant inblandat, om de nu ens går att göra rent kemiteoretiskt? Finns ju inga vanliga tryptaminer som är i närheten av att vara aktiva i så pass låga doser annars.
Citera
2013-06-01, 11:28
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
[b]

Kanon. Så du kan med säkerhet säga att det inte är LSB / LSB(D) det rör sig om?
Citera
2013-06-01, 19:44
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Finns ju inga vanliga tryptaminer som är i närheten av att vara aktiva i så pass låga doser annars.
Ja det finns inte faktiskt, ända som finns e a,O-DMS. Är aktiv på 2 mg, håller upp till 18 timmar, haha.
Citat:
går det att göra tryptaminbaserade Nbomes.....
Ja det går att göra det, men de är mycket svagare än fenetylamin versionen.
Ehrlich's reagent ändrar färg när det får reagera med en INDOL grupp. Får du inget på det så har du inte tryptamin någonstans i molekylen, annars hade det reagerats med funktionella gruppen. Så det här är ingen tryptamin version av NBOMe heller. Special har ingen indol grupp alls.
Citat:
Kanon. Så du kan med säkerhet säga att det inte är LSB / LSB(D) det rör sig om?
Ja omöjligt.
Det där är inte LSB, 10000% säker.
LSB(d) teorin är baserade på vitlögn,
Försäljarens förklaring till LSB(d):
Citat:
Derivativ av LSB där indol byts mot indane för att göra det billigare att tillverka även lagligt då LSD derivativa är olagligt i många länder).

Kan säga att det är absolut inte billigare att tillverka lysergic med indane. Nästan overkligt svårt att göra det. Indane är svårare och dyrare att tillverka än indol grupp. Tror ej de vet vad de snackar om.

Så vad är syftet att ändra namn till LSB(d)?
de påstår att de har lagt indane istället för att distrahera. Det är enkelt att reda ut om man har en tryptamin eller argoline, enkla tester kommer visa att LSB inte har indol grupp, varken är argoline eller tryptamin, Så de ändrat namnet till LSB(d) för att undvika tjafs. Väldigt smart tänkt men som sagt det är väldigt svårt att tillverka en sån molekyl.
Senast redigerad av friman1987 2013-06-01 kl. 19:55.
Citera
2013-06-01, 20:07
Medlem
Maltuss avatar
Då kommer frågan, vad är detta för ihopkok egentligen?
Senast redigerad av Maltus 2013-06-01 kl. 20:19.
Citera
2013-06-01, 20:27
Medlem
BeardBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltus
Då kommer frågan, vad är detta för ihopkok egentligen?

Precis. Vad är det man har stoppat i sig och ÄLSKAT. För det är en riktigt trevlig upplevelse.
Citera
2013-06-02, 01:15
Medlem
LightClouds avatar
Citat:

Mindfuck:
50% mindre än vad svamp ger.
OEV: Starkt, väldigt visuellt.
CEV: svaga CEV. Det finns definitivt en hel del. Men jag föredrar svampens CEV.
Associerings förmåga: svagare än 4 ho met.

DEL I:

Jag har extraherat innehåller ur dessa lappar . testade 20st (0,5*0,5cm) lappar,
1. genomskinliga kristaller ca 2-3 mg, blev glänsigt vit pulver när det torkades. (förmodligen 150 micro per lapp)

Så det finns sammanlagt 500 micro gram pulver per 0,5*0,5cm blotters.

Det här e 2 olika ämne, en som e väldigt potent med tanke på dosen. andra kan har kort halveringstid så de balanserar varandra. så det är intensivt första timmarna sen lugnare det ner sig och fortsätter, (uppfattas som efterglow?)

Detta säger att det här är en riktig potent hallucinogen iallafall om jag jämför det med 25B, C och I

Gjorde reagens test på dessa

Marquis reagent

på det vita pulvret fick jag ingen förändring i färg.
på det andra fick jag mörkt orange.

SÅ vad innebär det?
1. med tanke på doseringen och tidsintervallet trippen ger så är dessa färg inga bra referenser. Då det finns enbart data på de klassiska (25C, 25I, 25B,D och H) Jag kollar upp detta fortfarande. (25C visar orange men inte det mörkoranga färgen jag hade.)
Jag testade även färgen på en hel orörd lapp, och då fick igen mörkorang. Så det här är förmodligen 2 olika ämnen ?

2. Man kan konstatera att ingen av dessa är en argoline, då hade man fått oliver på något av testerna. Men någon av dessa vara en tryptamine?

Ehrlich's reagent
Jag testade Ehrlich's reagent, fick ingen färg ändring/ ingen reaktion alls på pulver 1 och 2.
testade även på en hel lapp, inget hände heller.
Slutsats: Existerar ingen indol-grupp alltså dessa är ingen tryptamin heller.

.................................................. ................................

Förbannat intressant läsning!

Rör det sig inte om ett derivat av LSD överhuvudtaget heller? Riktigt rörigt alltså...
Citera
2013-06-02, 01:43
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ja det finns inte faktiskt, ända som finns e a,O-DMS. Är aktiv på 2 mg, håller upp till 18 timmar, haha. En bit ner till microgramdoser ändå.
Hehe där ser man! Tack för infon!
Citat:
Ja det går att göra det, men de är mycket svagare än fenetylamin versionen.
Ehrlich's reagent ändrar färg när det får reagera med en INDOL grupp. Får du inget på det så har du inte tryptamin någonstans i molekylen, annars hade det reagerats med funktionella gruppen. Så det här är ingen tryptamin version av NBOMe heller. Special har ingen indol grupp alls.
Jajuste , har för mig att det finns en Nbomevariant 5-MeO-DMT om jag inte minns fel som verkar rätt verkningslös. Som sagt, fantastiskt bra att du testat mot INDOL-gruppen! Klart intressant att den saknar...Gör visserligen mysteriet ännu mer underligt...hmm. Känns märkligt att det skulle vara två renodlade fenetylamin-derivat av några slag. Visserligen är 2c-e rätt analytiskt och kallt men annars har de en helt annat feel. Konstigt att doseringen skulle vara så låg också även om det skulle vara nån relaterad Nbome.
Citat:
Ja omöjligt.
Det där är inte LSB, 10000% säker.
LSB(d) teorin är baserade på vitlögn,
Försäljarens förklaring till LSB(d):

Kan säga att det är absolut inte billigare att tillverka lysergic med indane. Nästan overkligt svårt att göra det. Indane är svårare och dyrare att tillverka än indol grupp. Tror ej de vet vad de snackar om.

Så vad är syftet att ändra namn till LSB(d)?
de påstår att de har lagt indane istället för att distrahera. Det är enkelt att reda ut om man har en tryptamin eller argoline, enkla tester kommer visa att LSB inte har indol grupp, varken är argoline eller tryptamin, Så de ändrat namnet till LSB(d) för att undvika tjafs. Väldigt smart tänkt men som sagt det är väldigt svårt att tillverka en sån molekyl.

Förvånar mig verkligen inte om de bara snackar skit. Det handlar ju om profit precis som det mesta annat i vår kära kapitalistiska värd. Det är ju skitbra att sådana som du kan dra ner brallorna på dem så att säga. Inget ont mot TT dock, deras verksamhet är mkt uppskattad!
Citera
2013-06-02, 01:45
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Hehe där ser man! Tack för infon!

Jajuste , har för mig att det finns en Nbomevariant 5-MeO-DMT om jag inte minns fel som verkar rätt verkningslös. Som sagt, fantastiskt bra att du testat mot INDOL-gruppen! Klart intressant att den saknar...Gör visserligen mysteriet ännu mer underligt...hmm. Känns märkligt att det skulle vara två renodlade fenetylamin-derivat av några slag. Visserligen är 2c-e rätt analytiskt och kallt men annars har de en helt annat feel. Konstigt att doseringen skulle vara så låg också även om det skulle vara nån relaterad Nbome.

Förvånar mig verkligen inte om de bara snackar skit. Det handlar ju om profit precis som det mesta annat i vår kära kapitalistiska värd. Det är ju skitbra att sådana som du kan dra ner brallorna på dem så att säga. Inget ont mot TT dock, deras verksamhet är mkt uppskattad!

Här kan jag bara instämma. TT sköter sin verksamhet grymt bra och det är knappast deras fel att kinesen de handlar av är oärlig och bara vill tjäna pengar!
Citera
2013-06-02, 10:01
Medlem
busy-signals avatar
Citat:

Vänta nu.. Påstår du att du har extraherat fram två olika pulver ur lapparna med "Special"?

Gjorde du någon slags syra/bas-behandling då eller? Eller hur fick du dom att separera? Förklara gärna lite mer i detalj. Annars luktar det trolleri/hittepå.

mvh Mr BS
Citera
2013-06-02, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Vänta nu.. Påstår du att du har extraherat fram två olika pulver ur lapparna med "Special"?

Gjorde du någon slags syra/bas-behandling då eller? Eller hur fick du dom att separera? Förklara gärna lite mer i detalj. Annars luktar det trolleri/hittepå.

mvh Mr BS

+1

Jag har försökt skrapa av pulver från Special lapparna, men jag får inte fram något pulver, det man får är avskrap från pappret..

Vill också veta mer om processen.

Sen att Friman haft 20st 0,5cm x 0,5cm är inte heller OK med de lapparna vi har då vi siktar på 0,75 x 0,75cm. Visst vissa kan bli mindre 0,7 eller så men inte 0,5cm x 0,5cm.

/TT
Citera
2013-06-02, 13:32
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal

mvh Mr BS

Väldigt enkelt, innehållet på lapparna är i saltform. du kan lösa upp det i destillerat vatten eller vanligt kallvatten. Efter det kan du titrera med svaga respektive starka baser och så ska du få 2 olika fällningar.
jag tog 20st 0,5 * 0,5 cm lappar, la de på varandra. kollade volymen för lapparna genom att ta brädd * höjd * djup. Sedan tog 10 gånger mer volym vätska. när skit löser sig kommer det diffusera så koncentrationen e lika stor överallt i lösningen. Då vet jag att 10% av innehållet kommer vara kvar på lapparna.
Titrerade sedan med olika baser. med svaga baser fick ja fällning nr 1.
När jag körde på stark bas (NaOH) fick jag andra fällningen.
så jag fick 2 olika substanser ur lapparna, förmodligen 85-90% i Utbyte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in