Citat:
Ursprungligen postat av
Erbakan
Här är grejen, dagen då AKP använder sig av valfusk eller tar bort valen totalt kan du kalla det för en diktatur, annars är det en demokrati med felaktiga positioner som bör utredas och om det visar sig att regimen gjort fel fördömas.
Till skillnad från Ataturk som lät britterna få instituera sina lagar utan att skjuta ett enda skott. Han gjorde Turkiet till britternas billigaste koloni som de inte ens behövde några soldater i för att försvara!
Okej? När har jag ens kallat mig islamist? Och vem är du att avgöra vad som har med islam att göra och inte?
Nu ser vi ju direkt demokrati här. Jag förstår att du är nervös för förr eller senare kommer Erdogay att dingla från ett rep precis som Menderes för hans brott mot republiken och det Turkiska folket.
Turkiska folket talar nu på gatorna och om ni kommer lyda om inte frivilligt så sike sike som man brukar säga där nere.
Sedan så ska du inte snacka om demokrati med mig. Demokrati innebär mer än val, såsom yttrande- och tryckfrihet och maktdelning. Klart Erdogay kommer vinna valen om han kontrollerar all media, domstolar, fänglsar journalister, studenter etc. Med odemokratiska medel har han tillintetgjort den legitima oppositionen och nu talar istället folket direkt till förrädaren. Detta är demokrati det som sker nu.
Vahdettin skrev på Sevresfördraget som styckade upp Osmanska riket till ett antal småstater ditt fån! Han samarbetade med britterna och utfärdade en fetwa till folket att inte göra motstånd mot britterna! Detta samtidigt som britterna stängde det osmanska parlamenten och höll den ynklige Vahdettin i husarrest. Med andra ord hade Osmanska riket redan blivit en brittisk koloni!! Och förblev det tills Kemals arméer slängde ut britter, greker och annat pack.
Erdogan har säkert redan bokat en flygbiljett till Pennsylvania nu för att leva i exil tillsammans med Fetos den armeniske hunden.
Folket talar äntligen och förrädarna kommer att bestraffas snart. Elhamdulillah.
De kommer att gå till historien som Judas, som vidriga råttor som förådde och sålde ut sitt eget folk för judar, saudier och amerikaner. Detta kommer att skrivas ned i historieböckerna och turkiska barn kommer att läsa om dessa råttor och äcklas av dem. De kommer att bli ett varnande exempel för nästkommande generationer.
Ne mutlu Türküm diyene!