2013-05-28, 05:02
Medlem
Norlins avatar
Folk som inte ställer tillbaka vikter eller de som ställer tillbaka 2 av samma vikt på olika ställen borde få sig en propp.

Sen finns det personer som stönar och har sig på gymmet mer än som borde vara tillåtet. Klart man frustar lite om man tar i ordentligt men det finns personer som ger ifrån sig babianvrål vad de än gör från första rep till sista. Jag tappar koncentrationen när sånna personer överröstar allt annat som försigår på gymmet.

Tjejer med slöja kan jag väl inte säga att jag stör mig på men dock brukar jag undra hur jobbigt det måste vara att träna i alla kläder. Själv kan jag inte träna i långärmat en gång utan att börja svettas som en gnu innan jag ens börjat passet.
2013-05-28, 23:24
Medlem
Zmekers avatar
Stör mig också på grupper med dem 14-15 åriga fotbollskillarna som kommer in och direkt sätter sig på en bänk eller sprider ut sig och dricker vatten under hela "passet". Dem gör ju ingenting så varför ens vara där
Det mest märkliga och irriterande var när en ca 20 årig kille satt på den enda lediga bänken och läste en bok iklädd jeans och t-shirt, sa till honom att jag skulle köra och bad honom att flytta på sig. Då fick han ett jävla ryck och skrek till mig att det var hans bänk och att han bokat den via nätet . Jag frågade vänligt en gång till om han inte istället skulle gå till biblioteket så att han skulle kunna sitta och läsa i lugn och ro. Då tog han boken och kastade den hårt som ini *** i ställningen med hantlar, sedan gick han till springbanden och sprang i turbofart i 2 minuter sen gick han . Märklig typ det där...
2013-05-28, 23:26
Medlem
TheAlamos avatar
Den ultrarippade negern med asmuskulösa armar och vad jag nästan trodde, syntholpumpade delta. Hans rygg var bred till hälften av min rygg och hans ben mindre än mina underarmar. Han kör förresten bara armar.
2013-05-28, 23:47
Medlem
bombaccis avatar
1. Folk som paxar en maskin i 45 min!

Hänt mig en gång. Jag ville köra på en maskin men araben som stod där sa att han skulle köra 45 min non stop så jag fick inte träna emellan. Visste att det är emot reglerna så orkade inte tjafsa så gick och körde några andra övningar. Såg senare att han inte alls körde non stop utan stod o snackade med någon annan arab.

2. Folk som tar massor av olika hantlar och således lägger beslag på många av gymets hantlar. Jag skulle gärna göra så med men då jag förstår att andra vill kunna använda hantlarna så tar jag ett par och sedan byter vid tillfälle.

3. Folk som kör med tjejhantlar och sedan lägger dem bland de övriga hantlarna, fast tjejvikterna ligger typ 10 meter ifrån den ställningen. Alt folk som ska lägga sina hantlar fel. Hur svårt ska det vara att lägga t ex 16 kg hantlarna rätt?

4. Små klena typer som mest är i vägen. Tänker t ex på en japan som går förbi en med bestämda steg för att köra med 10 kg hantlarna och verkar tro att han är Bruce lee. Fast han mest är en liten tjockis.
2013-05-29, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
1. Folk som paxar en maskin i 45 min!

Det här är relaterat till en ny grej jag börjat störa mig på. Iom att jag tränar på ett billigt budgetgym i centrum i en storstad så betyder det naturligtvis att det alltid är massa jävla folk där. I såna lägen börjar människor samarbeta och utforma oskrivna regler, som att man alltid kan köra emellan, att man inte har en maskin så jättelänge, etc..

Det finns en kines som tränar där mest hela tiden, han känns så jävla snål och osympatisk, frågar man ifall man kan köra emellan är det typ "njaa.." och han kan ibland säga att han ska köra 6-7 set i cable crossen som det bara finns en av, eller något annat, så glider han runt mellan seten som om han äger gymmet och vilar fett länge.

Visst "får" han göra det, men varför kan man inte vara lite medmänsklig för? Det är lika för alla i såna situationer och då borde vara solidarisk!
2013-05-29, 05:32
Medlem
redbullzs avatar
En snubbe som vägrade hjälpa mig med Chins för han sa att det är bara kvinnor som behöver hjälp med sånt. Jag bara skakade på huvudet och sa Jaha, då får jag väl fråga nånn annan.
Riktigt skitbeteende, han var ledig och jag väntade tills han var klar med set'et.

Det är lite det jag tycker är tjusningen med gym, man hjälper okända och får hjälp av okända, träffat rätt många nya polare (killar och tjejer) där. Men denna snubbes attityd var nått av det jävligaste.
2013-05-29, 06:35
Medlem
Napoleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Det här är relaterat till en ny grej jag börjat störa mig på. Iom att jag tränar på ett billigt budgetgym i centrum i en storstad så betyder det naturligtvis att det alltid är massa jävla folk där. I såna lägen börjar människor samarbeta och utforma oskrivna regler, som att man alltid kan köra emellan, att man inte har en maskin så jättelänge, etc..

Det finns en kines som tränar där mest hela tiden, han känns så jävla snål och osympatisk, frågar man ifall man kan köra emellan är det typ "njaa.." och han kan ibland säga att han ska köra 6-7 set i cable crossen som det bara finns en av, eller något annat, så glider han runt mellan seten som om han äger gymmet och vilar fett länge.

Visst "får" han göra det, men varför kan man inte vara lite medmänsklig för? Det är lika för alla i såna situationer och då borde vara solidarisk!

Det påminner mig om en extremt störande tjej jag råkade ut för nyligen. Hon kommer in med sin biffiga pojkvän när jag precis börjat köra knäböj. Jag tar i för kung och fosterland och svettas som bara den så han frågar "är det jobbigt?", på ett trevligt sätt som normala människor gör, jag svarar andfått "det kan man väl lugnt säga". Efter denna lilla oskyldiga konversation går han till hantlarna men tjejen ställer sig bredvid och bara stirrar på mig, konstigt tänker jag men kör på med mina set. När jag vilar fortsätter hon glo på enbart mig, jag håller på i kanske 15-20 minuter innan jag är klar, hon har stirrat på mig hela tiden och inte sagt ett enda ord, lite obehagligt. Men när jag går iväg, då går hon fram och ska också köra knäböj.

Hon kunde väl frågat om hon kunde köra när jag vilade istället för att stå och råglo på mig i 20 minuter.
2013-05-29, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon
Det påminner mig om en extremt störande tjej jag råkade ut för nyligen. Hon kommer in med sin biffiga pojkvän när jag precis börjat köra knäböj. Jag tar i för kung och fosterland och svettas som bara den så han frågar "är det jobbigt?", på ett trevligt sätt som normala människor gör, jag svarar andfått "det kan man väl lugnt säga". Efter denna lilla oskyldiga konversation går han till hantlarna men tjejen ställer sig bredvid och bara stirrar på mig, konstigt tänker jag men kör på med mina set. När jag vilar fortsätter hon glo på enbart mig, jag håller på i kanske 15-20 minuter innan jag är klar, hon har stirrat på mig hela tiden och inte sagt ett enda ord, lite obehagligt. Men när jag går iväg, då går hon fram och ska också köra knäböj.

Hon kunde väl frågat om hon kunde köra när jag vilade istället för att stå och råglo på mig i 20 minuter.
Att inte fråga vad hon vill efter sådär 5-10 min är nästan lika konstigt.
2013-05-29, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon
När jag vilar fortsätter hon glo på enbart mig, jag håller på i kanske 15-20 minuter innan jag är klar, hon har stirrat på mig hela tiden och inte sagt ett enda ord, lite obehagligt. Men när jag går iväg, då går hon fram och ska också köra knäböj.

Hon hade kanske inte kört övningen innan och såg det hela som en privatundervisning i knäböjs-teknik? :P
2013-05-29, 10:01
Medlem
Har ett par nötter på gymmet som alltid tar med sig diverse saker, så som telefon, hörlurar, snusdosa, vattenflaska, shaker, en extra tröja, handduk etc. Dessa saker läggs sen alltid på de mesta olämpliga ställen. Antingen uppepå ställningen där det finns skivstänger med fast vikt, där de lätt kan ramla ner. Alternativt dumpar de alltihopa på en bänk, som det inte finns sådär jättemånga av.

Minns en gång när det var rätt fullt på gymmet, jag o polarn behöver en bänk som står lite vid sidan av. Ingen har använt bänken på jättelänge, och det står en vattenflaska på den. Polarn går och ska hämta bänken, och ställer då vattenflaskan på golvet bredvid (vi visste inte vems den var), och då kommer en idiot springande och ska läxa upp min kompis om bristande respekt för att han rörde hans vattenflaska, och inte frågade vems den var först. Varför kan folk inte bara lägga sina grejor i ett hörn på golvet, eller i skåpet?

Hänga tröjar och handdukar på ovan nämnda skivstänger är inte helt ovanligt heller. Hur fan tänker man då?
2013-05-29, 10:29
Medlem
le0nard-grEnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zmeker
Stör mig också på grupper med dem 14-15 åriga fotbollskillarna som kommer in och direkt sätter sig på en bänk eller sprider ut sig och dricker vatten under hela "passet". Dem gör ju ingenting så varför ens vara där
Det mest märkliga och irriterande var när en ca 20 årig kille satt på den enda lediga bänken och läste en bok iklädd jeans och t-shirt, sa till honom att jag skulle köra och bad honom att flytta på sig. Då fick han ett jävla ryck och skrek till mig att det var hans bänk och att han bokat den via nätet . Jag frågade vänligt en gång till om han inte istället skulle gå till biblioteket så att han skulle kunna sitta och läsa i lugn och ro. Då tog han boken och kastade den hårt som ini *** i ställningen med hantlar, sedan gick han till springbanden och sprang i turbofart i 2 minuter sen gick han . Märklig typ det där...

Du råkade inte bli trollad måntro? Kanske hade personen i fråga sin kompis gömd någonstans filmande hela spektaklet?
2013-05-29, 11:07
Bannlyst
Det jag stör mig på är:

- Folk som inte ställer tillbaks vikter på rätt plats (Hantlar)
- Folk som inte tar bort vikt kakor från ställningarna när dom är klara

- Folk som kärring tränar, 99,9% av gym folk kärring tränar i dagens läge. Man kan lika gärna ta ut dom och sätta ett nack skott på dom för så effektiv är doms träning.

Folk som tränar som kärringar är folk som använder:

Bälte
Handleds stöd
Remmar
Armbågs stöd
Bänkpress tröja
Knä stöd
Magnesium

I stort sett allting som kan hjälpa till, dessutom är folk som inte gör full rörelse kärringar. Folk som gör en rörelse med hjälp utav rörelse kraft är kärringar, osv, osv, osv.

Finns så få folk som tränar nuförtiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in