Hoppas att det håller hela vägen för dig - kan föreställa att precis allt kan hända i de matcher förutom AIK - där tror jag att din spik håller.....
Men God´s speed - nu tänker vi positivt och kanske.....kanske blir det denna gången
Nej det blev inte den här gången heller.
Jag utgick från svenska förutsättningar och tänkte att "bortamatch i USA = lufta reserver och prova nya spelare från inhemska ligan". Men tydligen ställde Belgien upp med sina stjärnor och vann övertygande.
1. Brasilien-England 1
Brassarna brassar på och det blir med största sannolikhet lite brass för att fira segern mot njursviktspajätarna.
2. USA -Tyskland 2
Jänkarna misslyckades grovt med att försöka slå trappistmunkarna häromdagen. Mot den stolta örnens B-uppställning har man således inte en suck!
3. Degerfors-Ljungsk. 12
Bruksarbetare vs baddräktshomon. Har aldrig varit något fan av baddräkter för män men man måste erkänna att de funkar bra i sim-VM så jag slänger med en garderingstvåa.
4. GIF Sunds-Hammarby 1
Bajen kommer att bli utspelade på Norrporten i morgon och får trösta sig med ett par plattor fulöl och skinheadgroupies i bussen hem till fjollträsk.
5. Örebro -Östersund 1
ÖSK har fler kravallande blattar vilket torde ge ett övertag mot jämterna som ju vanligtvis ägnar sig åt renskötsel och storsjöodjursfiske.
6. AFC Utd -Selånger 1X
Selånger starkare i bandy än fotboll. Max kryss här.
7. IFK Luleå-Vasalund X2
Vasalund har även de sin beskärda del av bilbrännare och stenkastare. Detta borde inge en viss respekt hos de kolugna norrbottningarna som nog kommer att spela försiktigt här. Tror inte på hemmaseger.
8. Nyköping -Dalkurd 2
Dalkurd stärkta av protesterna i Istanbul och här kommer man att ge 110 % för sina utsatta bröders skull!
9. V-ås SK -Sandv.IF 1X2 M
Bandyklassikermöte. Öppet.
10. Karlstad -Halmia 12
Sola skiner alltid i Karlstad med solstekkustens kungar från Tylösand är värdiga motståndare och jag tror på en öppen match.
11. Kristians-Torslanda X2
Tor är starkare än Kristian och han bör landa detta utan större problem. Dock alltid dajmkryssrisk när dessa herrar möts i en tvekamp.
12. Lunds BK -Skövde 12
Intellektuella vs Lastbilschaffisar. Tufft möte som kan väga över åt endera hållet men oavgjort lär det inte bli.
13. Sleipner -Enskede 1X
På tal om Tor så är ju hästen hans också en färgstark figur. Således klar fördel hemmalaget men jag vågar inte utelämna krysset i match 13...
1. Brasilien-England 1
Brassarna brassar på och det blir med största sannolikhet lite brass för att fira segern mot njursviktspajätarna.
2. USA -Tyskland 2
Jänkarna misslyckades grovt med att försöka slå trappistmunkarna häromdagen. Mot den stolta örnens B-uppställning har man således inte en suck!
3. Degerfors-Ljungsk. 12
Bruksarbetare vs baddräktshomon. Har aldrig varit något fan av baddräkter för män men man måste erkänna att de funkar bra i sim-VM så jag slänger med en garderingstvåa.
4. GIF Sunds-Hammarby 1
Bajen kommer att bli utspelade på Norrporten i morgon och får trösta sig med ett par plattor fulöl och skinheadgroupies i bussen hem till fjollträsk.
5. Örebro -Östersund 1
ÖSK har fler kravallande blattar vilket torde ge ett övertag mot jämterna som ju vanligtvis ägnar sig åt renskötsel och storsjöodjursfiske.
6. AFC Utd -Selånger 1X
7. IFK Luleå-Vasalund X2
Vasalund har även de sin beskärda del av bilbrännare och stenkastare. Detta borde inge en viss respekt hos de kolugna norrbottningarna som nog kommer att spela försiktigt här. Tror inte på hemmaseger.
8. Nyköping -Dalkurd 2
Dalkurd stärkta av protesterna i Istanbul och här kommer man att ge 110 % för sina utsatta bröders skull!
10. Karlstad -Halmia 12
Sola skiner alltid i Karlstad med solstekkustens kungar från Tylösand är värdiga motståndare och jag tror på en öppen match.
Tor är starkare än Kristian och han bör landa detta utan större problem. Dock alltid dajmkryssrisk när dessa herrar möts i en tvekamp.
12. Lunds BK -Skövde 12
Intellektuella vs Lastbilschaffisar. Tufft möte som kan väga över åt endera hållet men oavgjort lär det inte bli.
13. Sleipner -Enskede 1X
På tal om Tor så är ju hästen hans också en färgstark figur. Således klar fördel hemmalaget men jag vågar inte utelämna krysset i match 13...
Tack för dina roliga,snuskiga och informativa tipskrönikor!
Mitt system (som jag gjorde redan för 3 dagar sedan) är inte helt olikt ditt faktiskt:
1. Brasilien-England 1
2. USA -Tyskland 2
3. Degerfors-Ljungsk. 12
4. GIF Sunds-Hammarby 1
5. Örebro -Östersund 1
6. AFC Utd -Selånger 1X
7. IFK Luleå-Vasalund X2
8. Nyköping -Dalkurd 2
10. Karlstad -Halmia 12
12. Lunds BK -Skövde 12
13. Sleipner -Enskede 1X
Som vanligt är du klockren i dina alster, jag tänker dock helgardera Dalkurd, snart kommer bakslaget