2013-06-01, 21:33
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Evolutionsteorin motbevisar guds inverkan på skapelsen uppkomst och utveckling. På vilket sätt gör den det? tänk så verkar gud genom evolution?

Uppkomst och utveckling är inte synonyma, och visserligen har jag bara sagt detta två gånger tidigare, så det skulle vara naivt optimistisk om jag förväntade mig att du skulle reagera på det tedan nu.

Så alltså: Skilja mellan dessa och omformulera motsvarande din fråga.

Men bogomil, jag har ju skiljt på orden, ser du inte det.

Jag skrev ...uppkomst och utveckling.... i frågan ovan. Begreppen skiljdes åt med ordet och . Är det ditt nya sätt att omfokusera? försök svara på frågan i mitt tidigare inlägg

Citat:

Evolutionsteorin kan inte användas som argument mot Guds inverkan med avseende på arternas uppkomst.

om du inte håller med så vill jag att du besvarar följande:

Evolutionsteorin motbevisar guds inverkan på skapelsen uppkomst och utveckling. På vilket sätt gör den det? tänk så verkar gud genom evolution?
Citera
2013-06-01, 21:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Nej.

Citat:
Jag skrev ...uppkomst och utveckling.... i frågan ovan. Begreppen skiljdes åt med ordet och

Försök igen, så jag inte behövar dras med fallgroperna i din undermåliga semantiska akrobatik
Citera
2013-06-01, 21:46
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:

Jag skrev ...uppkomst och utveckling.... i frågan ovan. Begreppen skiljdes åt med ordet och . Är det ditt nya sätt att omfokusera? försök svara på frågan i mitt tidigare inlägg
Du det är mänsklighetens fördärv att gudsidén upptogs som den gjordes, hade inte bluffhypotesen omhuldats så nitiskt, skulle den cynism som direkt kännetecknar religionsförsvararna kunnat visa en värld helt fri från den patologiskt infantila barnslighet som driver fullständiga mytomaner att fortsätta bedrägeridramatiken, kallad för show och fördrivning av sanning, som du när du kom med "gud är osynlig" jajamensan gud är variabeln - vartenda gudskoncept går ut på att vinna tid, för att försöka klara av att knåpa iop ngt som liknar försvar, då jag redan innan skrev att hypotes via lögnarmetoder kopierar vetenskapsmetodik för att försöka ge sken av att "titta här då... ser ni nu då.. blabla" -metoder - seriella patologiska mytomaner, det är vad trosideologerna pumpar sina komncept fulla med och folk går på det och du är inte vekare än att enbart löjla loss med helt andefattig schematisk trådstartsupplägg, som svarade vad barn också får höra, gud både är och inte är, och då menar du att teorier verkligen har det seriösa upplägget? 1+2=3 men kan likväl vara 4+2338=2 , det blir lika rätt, aldrig fel.. Bedrägeriverksamhet lilla lögnstumpan, ekvationsmissbruk och livet är fantastiskt, japp det vet vi.
Citera
2013-06-01, 22:17
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nej.

Försök igen, så jag inte behövar dras med fallgroperna i din undermåliga semantiska akrobatik

Här är ett nytt försök:

Evolutionsteorin motbevisar guds inverkan på skapelsen utveckling. På vilket sätt gör den det? tänk så verkar gud genom evolution?

besvara på frågorna.
Citera
2013-06-01, 22:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Evolutionsteorin motbevisar guds inverkan på skapelsen utveckling.

Ja, med dom vanliga reservationer för vetenskapens terminologi.

Citat:
På vilket sätt gör den det?

Vilken 'gud' talar du om?

Citat:
tänk så verkar gud genom evolution?

Det är inte samma fråga.
Citera
2013-06-01, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Vårda ditt språk!

Du gav mig länkar, stämmer. Men kan du inte tänka själv istället för att andra ska göra det åt dig? Du verkar bara acceptera att "det är bara så" för att evolutionen säger det. Visa mig någon empirisk sanning på att "fiskar" fick ben och började gå upp i land. Har du inget får någon annan göra det.

Du har inte läst någonting med andra ord? Förvånad är ingen. Alltså vad vill du av mig? Varför ska du tro mig mer än en legitim hemsida? Vill du att jag ska åka hem till dig och trycka upp en övergångsfossil i arslet på dig för att du ska bli övertygad eller? Nej, för varför skulle du tro att den var äkta?

Ja, jag "bara accepterar" det, eftersom det är den enda nu rimliga förklaringen till mångfalden av arter. Kul att du är skeptisk, men sluta vara en idiot, seriöst. Du vill ju inte ens lära dig, så varför fortsätter du?

Varför bara accepterar du att Påskön existerar, att jorden är rund, att atomer existerar, att gravitationsteorin stämmer, att universum är större än vintergatan?

Tänker du bara accepterar det?

Edit: du inser väl för övrigt att den forskare eller, vem som helst egentligen, som kan motbevisa evolutionen skulle bli megakänd och grejer? Evolutionsteorin är inget triumfkort mot religion som ni verkar vilja få det att se ut som. Det är helt enkelt fakta. Det finns inget som motsäger det, och allt talar för det i princip inom alla vetenskapliga områden.

Och så kommer du här och säger "tihi, bevisa evolution då om ni kan!". Om du har någon form av mental kapacitet så borde du förstå hur jävligt irriterande detta är.
Senast redigerad av javenne 2013-06-01 kl. 23:14.
Citera
2013-06-01, 23:37
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javenne

Ja, jag "bara accepterar" det, eftersom det är den enda nu rimliga förklaringen till mångfalden av arter.

.

Vågar du ifrågesätta evolution eller vill du bara acceptera det för att forskarna säger så?
Citera
2013-06-02, 00:40
Medlem
Citat:
Vågar du ifrågesätta evolution eller vill du bara acceptera det för att forskarna säger så?

Varför vågar du inte förstå att evolutionsteorin stämmer? Den är ju helt fantastisk och vacker i sig! Verkligen värd vår Skapare. Du borde överväga att sluta förneka. Vad är det för fel på teistisk evolution?

Observera nu, att jag inte postulerar att det faktiskt är så att Gud finns, och att han planerat evolutionen. Det är min genuina tro, men det är ingenting jag kan säga med säkerhet stämmer.
Citera
2013-06-02, 01:13
Medlem
Citat:

Svara på mina frågor så svarar jag på dina. Du verkar ha lite svårt att argumentera med folk.
Citera
2013-06-02, 06:35
Medlem
guderis avatar
Citat:

Varför skulle jag lägga ner energi på att ifrågasätta något som är vetenskapligt bevisat, det finns mängder av andra områden som är bättre att lägga ner min energi på.

Förstår du innebörden av vetenskapligt bevisat, förstår du att det inte är så att forskare "bara säger så".

Forskare, läkare, ingenjörer och många andra yrkesgrupper tillämpar evolutionsteorin i praktiken, varje dag.

De som ifrågasätter den är antingen personer som inte förstått den eller tror den beskriver saker den inte gör, eller religiösa auktoriteter som parasiterar på samhällets svaga och ser sin självutnämnda gudsauktoritet hotad och därmed drar med sig sin flock och sina gelikar och börjar på heligt korståg mot väderkvarnar...
Citera
2013-06-02, 09:00
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javenne
Svara på mina frågor så svarar jag på dina. Du verkar ha lite svårt att argumentera med folk.

Varför jag accepterar att jorden är rund? Varför jag accepterar att det existerar atomer? Varför jag accepterar att universum är större än vintergatan? Jo, av den enkla anledningen att det är fakta som är bevisat. Varför ska man förneka fakta? Det har man ingen anledning för.
Citera
2013-06-02, 09:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Varför jag accepterar att jorden är rund? Varför jag accepterar att det existerar atomer? Varför jag accepterar att universum är större än vintergatan? Jo, av den enkla anledningen att det är fakta som är bevisat. Varför ska man förneka fakta? Det har man ingen anledning för.

Goddag .... yxskaft. Det är ett icke-svar av ditt vanliga retoriska slaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in