Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Vårda ditt språk!
Du gav mig länkar, stämmer. Men kan du inte tänka själv istället för att andra ska göra det åt dig? Du verkar bara acceptera att "det är bara så" för att evolutionen säger det. Visa mig någon empirisk sanning på att "fiskar" fick ben och började gå upp i land. Har du inget får någon annan göra det.
Du har inte läst någonting med andra ord? Förvånad är ingen. Alltså vad vill du av mig? Varför ska du tro mig mer än en legitim hemsida? Vill du att jag ska åka hem till dig och trycka upp en övergångsfossil i arslet på dig för att du ska bli övertygad eller? Nej, för varför skulle du tro att den var äkta?
Ja, jag "bara accepterar" det, eftersom det är den enda nu rimliga förklaringen till mångfalden av arter. Kul att du är skeptisk, men sluta vara en idiot, seriöst. Du vill ju inte ens lära dig, så varför fortsätter du?
Varför bara accepterar du att Påskön existerar, att jorden är rund, att atomer existerar, att gravitationsteorin stämmer, att universum är större än vintergatan?
Tänker du bara accepterar det?
Edit: du inser väl för övrigt att den forskare eller, vem som helst egentligen, som kan motbevisa evolutionen skulle bli megakänd och grejer? Evolutionsteorin är inget triumfkort mot religion som ni verkar vilja få det att se ut som. Det är helt enkelt fakta. Det finns inget som motsäger det, och allt talar för det i princip inom alla vetenskapliga områden.
Och så kommer du här och säger "tihi, bevisa evolution då om ni kan!". Om du har någon form av mental kapacitet så borde du förstå hur jävligt irriterande detta är.