Citat:
Ursprungligen postat av
xeezer
Falcao är bättre än Zlatan. De enda världsspelarna PSG lyckats signa är Thiago Silva, Lavezzi och Zlatan. James Rodriquez, Moutinho, Falcao är definitivt jämförbara och i mina ögon bättre köp. Sen är de inte ens färdiga på marknaden, är helt övertygad om att Monaco åtminstone kommer ha mer spets än PSG efter fönstret är stängt.
Betänk då att de värvar dessa spelare som nykomling i Ligue 1. Tänk då vilka spelare de kommer signa när de är klara för CL. Om nu inte FFP sätter stopp för Monacos satsning(vilket jag hoppas) tror jag defentivit de kan bli en maktfaktor och mer framgångsrika än PSG med tanke på deras skattelättnader.
Utöver att Z gör mer mål och assist än Falcao så är han även mer involverad spelmässigt. Och han har en spelförståelse, teknik och styrka som inte Falcao har. Du kan inte hitta en spelare som är en skicklig target, effektiv målskytt samt en fantastisk playmaker.
Och jag vågar även påstå att Sirigu är en världsspelare. Även Verratti kommer tillhöra världseliten inom några år. Potentialen är enorm hos honom. Och även Matuidi ska vi inte glömma bort. Visserligen ett träben men fantastisk i defensiven och gör alltid bra djupledslöpningar från mittfältet.
Men visst, Monaco har gjort några otroligt bra värvningar. Men jag tror knappast att PSG har värvat klart de heller.
Sen ska du inte heller underskatta vikten av att ha en bra tränare och en stark defensiv. PSG har det, Monaco har i nuläget varken en bra tränare eller en särskilt stark defensiv.
33 insläppta mål i Ligue 2 och har hittills lagt nästan alla pengar på offensiva spelare. PSGs defensiv är flera nivåer bättre, i nuläget. Men vi får se vilka spelare Monaco väljer att köpa. De har åtminstone en väldigt bra offensiv i nuläget. Nu bör de försöka få in en ny tränare, samt några riktigt bra defensiva spelare.
Men det kommer helt klart att bli intressant att se vilka spelare de hämtar hem. Förväntar mig minst en till riktigt stor värvning.