2013-06-01, 17:01
Medlem
Otroligt tråkigt med Monaco. Skulle fan älska ifall klubben vägras spel i högstaligan. Varför skulle de daltas med och slippa betala skatt? Nej, samma regler skall gälla för alla, om de inte pallar med franska skatteregler, varför ska de då få spela i franska ligan?
2013-06-01, 17:19
Bannlyst
Monaco köper sjukt osmart. De har väl bränt över 1 miljard nu på 4 spelare. Det kan man få en hel startelva för som håller hög klass.

Sen kommer de ändå aldrig vinna något med Ranieri som tränare.
2013-06-01, 17:39
Medlem
Adil Rami i Valencia har tydligen en utköpsklausul på 10-12 miljoner.

Jag hoppas han stannar kvar i Valencia, men det är ett ypperligt högsta-pris för honom, i mina ögon.
2013-06-01, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Nu har ju PSG inte gjort några värvningar under 2013, än. Men hur vill du mena att Monacos värvningar utklassar PSGs? PSG värvade världens bästa mittback, världens bästa anfallare (ja, jag är seriös), en målvakt i världsklass, samt spelare som Verratti och Lavezzi och har även flera andra spelare som håller hög klass. Och har även en väldigt kompetent tränare och ett bra kollektiv.
PSG är fortfarande det bättre laget, so far.

Värvningar som Pastore och Lucas är jag dock lite tveksam till. Helt sjukt vilka överpriser PSG köpte de för.

EDIT: Men ja, PSG behöver definitivt förstärka laget. Fortfarande en stor avsaknad av en playmaker samt en till anfallare som Z kan spela med.

Falcao är bättre än Zlatan. De enda världsspelarna PSG lyckats signa är Thiago Silva, Lavezzi och Zlatan. James Rodriquez, Moutinho, Falcao är definitivt jämförbara och i mina ögon bättre köp. Sen är de inte ens färdiga på marknaden, är helt övertygad om att Monaco åtminstone kommer ha mer spets än PSG efter fönstret är stängt.

Betänk då att de värvar dessa spelare som nykomling i Ligue 1. Tänk då vilka spelare de kommer signa när de är klara för CL. Om nu inte FFP sätter stopp för Monacos satsning(vilket jag hoppas) tror jag defentivit de kan bli en maktfaktor och mer framgångsrika än PSG med tanke på deras skattelättnader.
2013-06-01, 17:48
Medlem
JR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene1

Jag hoppas han stannar kvar i Valencia, men det är ett ypperligt högsta-pris för honom, i mina ögon.
Håller med! Känns lite lustigt att det inte spekulerats mer om honom? Har väl ryktats lite om Barca om jag inte minns fel.
2013-06-01, 17:57
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene1

Monaco hugger väl.
2013-06-01, 18:05
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Fiorentina är intresserade av Scott Parker enligt Corriere dello Sport. Det vore hysteriskt roligt om han gick dit för en hyfsad summa.
2013-06-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
Fiorentina är intresserade av Scott Parker enligt Corriere dello Sport. Det vore hysteriskt roligt om han gick dit för en hyfsad summa.

Haha. Det känns alltid komiskt när britter går utomlands av någon anledning.
Beckham är väl en av få som faktiskt passar in på varmare breddgrader.
2013-06-01, 18:23
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Falcao är bättre än Zlatan. De enda världsspelarna PSG lyckats signa är Thiago Silva, Lavezzi och Zlatan. James Rodriquez, Moutinho, Falcao är definitivt jämförbara och i mina ögon bättre köp. Sen är de inte ens färdiga på marknaden, är helt övertygad om att Monaco åtminstone kommer ha mer spets än PSG efter fönstret är stängt.

Betänk då att de värvar dessa spelare som nykomling i Ligue 1. Tänk då vilka spelare de kommer signa när de är klara för CL. Om nu inte FFP sätter stopp för Monacos satsning(vilket jag hoppas) tror jag defentivit de kan bli en maktfaktor och mer framgångsrika än PSG med tanke på deras skattelättnader.

Problemet ligger ju i att denna ytterst lilla samling spelare brakat loss på över miljarden. Med ett publikunderlag i nivå med Öster och inget CL/EL-spel, hur ska man kunna klara FFP?

Det är så orimligt att de inte kan tillåtas hända om UEFA inte ska bli utskrattade och resten av världen se det som grönt ljus att ösa in hur mycket pengar man behagar utifrån.

Ur Monacos synvinkel hade det såklart varit bättre att satsa pengarna på fler spelare och bygga en stark stomme för att kunna ta steget ut i Europa kommande säsong och på sikt bygga upp intäkter. Nu blir det bara absurt och omöjligt att gå igenom. Tillåts Monaco bete sig såhär utan repressalier är det som sagt grönt ljus för vem som helst att slussa in pengar.
2013-06-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Problemet ligger ju i att denna ytterst lilla samling spelare brakat loss på över miljarden. Med ett publikunderlag i nivå med Öster och inget CL/EL-spel, hur ska man kunna klara FFP?

Det är så orimligt att de inte kan tillåtas hända om UEFA inte ska bli utskrattade och resten av världen se det som grönt ljus att ösa in hur mycket pengar man behagar utifrån.

Ur Monacos synvinkel hade det såklart varit bättre att satsa pengarna på fler spelare och bygga en stark stomme för att kunna ta steget ut i Europa kommande säsong och på sikt bygga upp intäkter. Nu blir det bara absurt och omöjligt att gå igenom. Tillåts Monaco bete sig såhär utan repressalier är det som sagt grönt ljus för vem som helst att slussa in pengar.

Jag skrev fel, tror jag, är ganska trött. Jag hoppas också FFP sätter stopp för Monaco och delvis PSG med. Även om PSGs satsning verkar ha ett tydligt mål och en baktanke på hur man skall bli självsörjande.

Monaco kommer givetvis aldrig klara av FFP-reglerna. Liten arena, liten fanbase, liten stad(land), å så är Ligue 1 TV-kontrakt inte i närheten av de 4 stora. De borde bli utsparkade ifrån Europa om Platini är seriös. Men den mannen är å andra sidan inte det.
2013-06-01, 18:58
Medlem
LNCJ-exLRs avatar
Citat:
Jag skrev fel, tror jag, är ganska trött. Jag hoppas också FFP sätter stopp för Monaco och delvis PSG med. Även om PSGs satsning verkar ha ett tydligt mål och en baktanke på hur man skall bli självsörjande.

Monaco kommer givetvis aldrig klara av FFP-reglerna. Liten arena, liten fanbase, liten stad(land), å så är Ligue 1 TV-kontrakt inte i närheten av de 4 stora. De borde bli utsparkade ifrån Europa om Platini är seriös. Men den mannen är å andra sidan inte det.

Men då ska man väl stoppa PSG också? Chelsea också? Man city också? Barcelona också? Manchester UTD också? Real Madrid också?

Varför skulle inte Dmitry Rybolovlev ha starka mål?

Ska tillägga att jag också är Mot Den Moderna Fotbollen, men då ska man vara mot alla moderna lag.
2013-06-01, 19:01
Medlem
Citat:

Utöver att Z gör mer mål och assist än Falcao så är han även mer involverad spelmässigt. Och han har en spelförståelse, teknik och styrka som inte Falcao har. Du kan inte hitta en spelare som är en skicklig target, effektiv målskytt samt en fantastisk playmaker.

Och jag vågar även påstå att Sirigu är en världsspelare. Även Verratti kommer tillhöra världseliten inom några år. Potentialen är enorm hos honom. Och även Matuidi ska vi inte glömma bort. Visserligen ett träben men fantastisk i defensiven och gör alltid bra djupledslöpningar från mittfältet.

Men visst, Monaco har gjort några otroligt bra värvningar. Men jag tror knappast att PSG har värvat klart de heller.

Sen ska du inte heller underskatta vikten av att ha en bra tränare och en stark defensiv. PSG har det, Monaco har i nuläget varken en bra tränare eller en särskilt stark defensiv.

33 insläppta mål i Ligue 2 och har hittills lagt nästan alla pengar på offensiva spelare. PSGs defensiv är flera nivåer bättre, i nuläget. Men vi får se vilka spelare Monaco väljer att köpa. De har åtminstone en väldigt bra offensiv i nuläget. Nu bör de försöka få in en ny tränare, samt några riktigt bra defensiva spelare.

Men det kommer helt klart att bli intressant att se vilka spelare de hämtar hem. Förväntar mig minst en till riktigt stor värvning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in