2013-06-01, 17:19
Medlem
Det är såna judar som styr media och många delar av världen. Därför ser världen ut som det gör med alla intriger, bögar mm som man glorifierar.
Citera
2013-06-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Jättebra då kan du hänvisa till det som du uttrycker i denna länk http://www.halakhah.com/ så kan vi andra få läsa detta, då länken går till den engelska översättningen av babyloniska talmud.

Åter igen bör du läsa den ocensurerade ursprungliga versionen av Talmud och inte vissa tillgängliga engelska översättningar där man tyvärr tagit bort de "värsta" delarna. Den vanliga skriften som du kan låna på biblioteket har Judarna censurerat och vi kan anta varför de gjort detta.

Men nämn gärna vilket stycke du stör dig på för jag har den riktiga skriften här framför mig.
Citera
2013-06-01, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Av tre frågor så besvarade du en men förmådde inte ens ge ett konsistent svar på den. Du får ett nytt försök men inte fler. Klarar du inte att svara seriöst nästa gång så har du förlorat.

Så vitt jag vet så har jag besvarat dina frågor. Är du inte nöjd med svaret kan du ta första flyg till Tel Aviv och bosätta dig där.
Citera
2013-06-01, 17:50
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Åter igen bör du läsa den ocensurerade ursprungliga versionen av Talmud och inte vissa tillgängliga engelska översättningar där man tyvärr tagit bort de "värsta" delarna. Den vanliga skriften som du kan låna på biblioteket har Judarna censurerat och vi kan anta varför de gjort detta.

Men nämn gärna vilket stycke du stör dig på för jag har den riktiga skriften här framför mig.

Och hur vet vi att du inte sitter med en manipulerad version för att stödja din åsikt?

Alltså ett icke argument som vissa tar till när det inte har fog för sin åsikt!
Citera
2013-06-01, 17:57
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
BS, Sluta spruta ut dig jude propaganda. VD:n och presidenten för Walt Disney är en jude Bob Iger. Förra presidenten var Michael Ovitz, en jude. Föregångaren Frank Wellz var en jude. Förra VD:n var Michael Eisner, en jude. Förra ordförande Rich Ross var en Ashkenazisk jude. Förra Vice styrelseordförande var en jude, Sanford Litvack. Nuvarande styrelseordförande är Alan F. Horn, en jude. Förra produktionschefen var en jude, Oren Avin. Föregångare till föregångaren var en jude.

Ja, allt har varit dominerat judar och det är direkt ingen slump att det är på det viset.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bob_Iger

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_management_of_The_Walt_Disney_Company
Idiotdjävel Varför tror du att jag undersökte vilka ägarna är när TS sa just ÄGARE? Hur kan du vara så förbannat korkad att du inte ser skillnad på VD, ordförande och ägare? Idiot!
Citera
2013-06-01, 18:04
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

Nej, du kom med påståendet, ditt jobb att belägga detta. Det var ju inte kjellkritisk som sa att han stört sig på Talmud och har du nu den enda riktiga versionen framför dig så sätt igång och visa vad det var så ska vi se om vi inte kan hitta något liknande i GT.

Citat:
Så vitt jag vet så har jag besvarat dina frågor. [...]
Ok, det blev en 0.03 på den. Du vet mycket väl att du inte svarade och eftersom du sumpade din andra chans så har du nu förlorat. Alla av kristen härkomst och/eller bekännelse bär ansvar för vidrigheterna som florerar i gamla testamentet. Du ansvarar också. GT kryllar av vidrighete såsom att man ska skicka ut sin dotter för att bli gruppvåldtagen för att rädda sitt eget skinn, massmördandet av barn, folkmord etc. etc.

Bra att vi kunde fastslå det. Det hade ju bara blivit tjatigt om du hade försökt argumentera.
Citera
2013-06-01, 18:37
Bannlyst
Citat:
BS, Sluta spruta ut dig jude propaganda. VD:n och presidenten för Walt Disney är en jude Bob Iger. Förra presidenten var Michael Ovitz, en jude. Föregångaren Frank Wellz var en jude. Förra VD:n var Michael Eisner, en jude. Förra ordförande Rich Ross var en Ashkenazisk jude. Förra Vice styrelseordförande var en jude, Sanford Litvack. Nuvarande styrelseordförande är Alan F. Horn, en jude. Förra produktionschefen var en jude, Oren Avin. Föregångare till föregångaren var en jude.

Ja, allt har varit dominerat judar och det är direkt ingen slump att det är på det viset.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bob_Iger

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_management_of_The_Walt_Disney_Company

Ok, och hur sprider t ex Disney sin bög-, pedofil- och könsoperationpropaganda då?
Citera
2013-06-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Och hur vet vi att du inte sitter med en manipulerad version för att stödja din åsikt?

Alltså ett icke argument som vissa tar till när det inte har fog för sin åsikt!

Jag använder mig av den ocensurerade "The Soncino edition of the Talmud". Den första engelska översättningen av Talmud som omfattar Sanhedrin, Berakoth, Shabbath, Yebamoth, Kethuboth, Nedarim, Nazir, Sotah, Gittin, Baba Kamma, Baba Mezi'a, Baba Bathra, Abodah Zarah, Horayoth, Niddah, och Tohorothkom.

Översättningen kom ut 1935 och översattes av den judiske ortodoxa rabbinen Dr. Isidore Epstein samt Elizabeth Dilling, Rabbi Dr. J. H. Hertz, Rabbi Michael Rodkinson, Rabbi Israel Brodie, Rabbi Dr. Louis Finkelstein m.m.

En annan intressant person är Benjamin Freedman, en förre detta jude som konverterat till kristendomen. I sina böcker avslöjar han bland annat vad Talmud egentligen står för och att denna form av religion egentligen är samma form av religion som Fariséerna praktiserade för 2000 år sedan. Du vet dom där som fick Jesus avrättad:

Senast redigerad av Kamora 2013-06-01 kl. 20:57.
Citera
2013-06-01, 20:18
Medlem
Citat:
Idiotdjävel Varför tror du att jag undersökte vilka ägarna är när TS sa just ÄGARE? Hur kan du vara så förbannat korkad att du inte ser skillnad på VD, ordförande och ägare? Idiot!

Styrelsemässigt ägs den av judar. Bolagsmässigt är den förmodligen ägd av ett rad icke-judiska aktiebolag men det var inte direkt det du försökte ge dig på. Du försökte stänga diskussionen genom att säga "Nej, Walt Disney ägs inte av judar" när bolaget är fullproppat med judiska infiltratörer.

Kort men sagt kan man mycket väl hävda att Walt Disney styrs av en hel del judar.
Citera
2013-06-01, 20:46
Medlem
Citat:
Du vet mycket väl att du inte svarade och eftersom du sumpade din andra chans så har du nu förlorat. Alla av kristen härkomst och/eller bekännelse bär ansvar för vidrigheterna som florerar i gamla testamentet. Du ansvarar också. GT kryllar av vidrighete såsom att man ska skicka ut sin dotter för att bli gruppvåldtagen för att rädda sitt eget skinn, massmördandet av barn, folkmord etc. etc.

Bra att vi kunde fastslå det. Det hade ju bara blivit tjatigt om du hade försökt argumentera.

Fast nu verkar det som att du inte riktigt har någon insyn i GT eller Talmud. Gamla Testamentet är en rad skrifter som först och främst utgörs av berättelser. Kristendomen använder inte GT som någon legitim källa i sitt praktiserande av religionen annat än en viss inspiration och förståelse då man anser att Jesus död var startskottet för det nya förbundet och inte det gamla förbundet (GT - Moselag till israeliterna etc.). De "vidrigheter" som existerar i GT går tyvärr inte att jämföra med de vidrigheter vi hittar i Talmud. I GT kan du t ex inte hitta någonting som säger att icke-judar är en smutsig grupp människor som bör dödas, rånas, förtryckas eller att någon profet badar i kokande sperma osv. GT har ett strikt förbud mot detta.

Talmud är en helt annan grej som omfattar judendomens stadgar, lagdiskussioner och skriftutläggningar där världen definieras och där man redogör hur man ska leva som en Jude. Hur man ska behandla andra människor/minoriteter/nationer och hur man kan uppnå sina mål. Det är från Talmud juden utgår ifrån. 99 % av alla som kallar sig judar har Talmud som utgångskälla.

Det är också därifrån man hittar grejer som att icke-judar är likställda med djuren och att en jude kan stjäla från en Goy utan att begå en synd eller hur judar bör suga en spädbarns kuk, hur Jesus kokar i sperma etc.

Därför är inte GT något som de kristna använder sig av till skillnad från Judarna som fortfarande använder sig av Talmud i sin praktisering religionen och som fullständig lag/regelverk. På samma sätt som att muslimer omskär sig eller lär sig att be (Med stöd av traditionella hadither). Det är väl ingen som kan kalla sig muslim utan att tro på Koranen, Right?

Man måste börja inse varför judar har gjort som de gjort de senaste 2000 åren och varför de väljer att isolera sig själva. Varför folk har massmördats och varför Israelerna fortfarande förtrycker, mördar och fördriver palestinierna. Det är enligt Talmud tillåtet att döda, förtrycka och förslava Goyim. Judarna är det utvalda folket som väntar på det judiska herraväldet inom en snar framtid.

USA:s 56:e utrikesminister Henry Kissinger som själv är en jude sade bland annat:

"A people who have been persecuted for 2000 years must be doing something wrong?"

Och han har fullständigt rätt. Någonting är fel...
Senast redigerad av Kamora 2013-06-01 kl. 20:59.
Citera
2013-06-01, 20:53
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Jag använder mig av den ocensurerade "The Soncino edition of the Talmud". Den första engelska översättningen av Talmud som omfattar Sanhedrin, Berakoth, Shabbath, Yebamoth, Kethuboth, Nedarim, Nazir, Sotah, Gittin, Baba Kamma, Baba Mezi'a, Baba Bathra, Abodah Zarah, Horayoth, Niddah, och Tohorothkom.

Översättningen kom ut 1935 och översattes av den judiske ortodoxa rabbinen Dr. Isidore Epstein samt Elizabeth Dilling, Rabbi Dr. J. H. Hertz, Rabbi Michael Rodkinson, Rabbi Israel Brodie, Rabbi Dr. Louis Finkelstein m.m.

En annan intressant person är Benjamin Freedman, en förre detta jude som konverterat till kristendomen. I sina böcker avslöjar han bland annat vad Talmud egentligen står för och att denna form av religion egentligen är samma form av religion som Fariséerna praktiserade för 2000 år sedan. Du vet dom där som fick Jesus avrättad:

Annars rekommenderar jag dig att ta en titt på detta videoklipp: https://www.youtube.com/watch?v=61IV2DbNHtc

Ja men ta då och lägg ut detta då som skiljer sig sitt inte på det som en äggsjuk höna!

Och om den gavs ut mellan 1935 till 1952 så är den ju knappast så ovanlig.

Och jag vill inte titta på YT innan du berskiver vad den handlar om.
Citera
2013-06-01, 22:52
Bannlyst
Citat:
Du gör bäst i att bemöta det långa inlägget, annars har du förlorat den här delen och alla kan se att du ljög. Upprepning av en lögn gör den inte ett dugg sannare, däremot förnedrar det dig själv. Låt se om du klarar att bemöta fakta med fakta eller om du är en liten patetisk lögnhals till judehatare.

Jag ljög inte alls. Jag skrev följande:

Ditt långa inlägg ändrar inte på det faktum att juden Iger är ”the current chairman and chief executive of The Walt Disney Company”, och före honom var det juden Michael Eisner. Och det finns många fler exempel.

Disney har varit i judiska händer väldigt länge. Det är ett faktum.

Citat:
Jo du ljög i det fallet också. Jag skiter faktiskt fullständigt i om artikeln du hade läst också ljög, de lögner som du för vidare får du ta ansvar för själv.

Om en etablerad nyhetssajt som Forbes skriver att det handlar om tvångssterilisering så har jag inga problem med att upprepa det, och i Haaretz används orden ”omänsklig behandling”, vilket du fortsätter att strunta i.

Du har inte förstått poängen med inlägget. Poängen var att belysa israelernas rasism och diskriminering mot icke-judar, främst palestinier och afrikanska invandrare. Så här skrev jag:

Citat:
Precis. Så här sa Ovadia Yosef, en av Israels mest inflytelserika rabbiner, för några år sedan:

"Why are Gentiles needed? They will work, they will plow, they will reap. We will sit like an effendi and eat. That is why Gentiles were created."

"Gentiles were born only to serve us. Without that, they have no place in the world – only to serve the People of Israel."

http://en.wikipedia.org/wiki/Ovadia_Yosef#Remarks_regarding_gentiles

Och så har vi följande uttalande om araber:

"In 2001 Yosef was quoted as calling for the annihilation of Arabs, instructing his followers that "It is forbidden to be merciful to them. You must send missiles to them and annihilate them. They are evil and damnable.""

http://en.wikipedia.org/wiki/Ovadia_Yosef#Remarks_regarding_Arabs_and_Palestini ans

Och så har vi Yitzhak Shapira:

Yitzhak Shapira is an Israeli rabbi who lives in the West Bank Israeli settlement Yitzhar[1] and is head of the Od Yosef Chai Yeshiva.[2]

In 2009 he published a book (The King's Torah) in which he writes that it is permissible for Jews to kill non-Jews (including children) who threaten the lives of Jews.[3][4] The book states "There is a reason to kill babies [on the enemy side] even if they have not transgressed the seven Noahide Laws because of the future danger they may present, since it is assumed that they will grow up to be evil like their parents."

In October 2010, he urged Israel Defense Forces soldiers to use Palestinian civilians as human shields

http://en.wikipedia.org/wiki/Yitzhak_Shapira

Det finns många fler rabbiner som förespråkar dessa vidrigheter. Det är ett faktum. Det är också ett faktum att Israels lagar är baserade på samma talmudiska hat som rabbinerna promoterar. Här har vi några exempel:

Israel tvångssteriliserar afrikanska invandrare:

http://www.forbes.com/sites/eliseknu...birth-control/

Israel upholds citizenship bar for Palestinian spouses

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-16526469

Israel launches 'Palestinian only' buses in move attacked as 'racist'

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ed-racist.html

Det här är bara en bråkdel av Israels rasism. Man kan hitta många fler artiklar och länkar i Flashback-tråden Judisk rasism:

https://www.flashback.org/t1585407

Men enligt judeförsvararna så handlar det endast om ett fåtal extremister. Visst…

Det kvittar hur upprörd du blir, det kvittar hur många gånger du skriver ”djävla” och ”skit”, jag tänker inte be om ursäkt för att jag postade detta.

Citat:
De mest kända pedofiliförespråkarna i modern tid var det nederländska Partiet för broderlig kärlek, frihet och mångfald. Inte judar.

Struntprat. Judar är överrepresenterade i bög- och pedofildyngan. Läs tråden ”Judarna, HBT-rörelsen, bögeri och perversioner”.

https://www.flashback.org/t958443

Citat:
Alltså ägghuvudet, det går att dra fram avskyvärda judar, det går att dra fram avskyvärda kristna och det går att dra fram idioter och avskum från vilken djävla religion du än kan tänka dig.

Okej, då ber jag dig nämna en av buddhismens mest inflytelserika ledare som har sagt att icke-buddhister måste utrotas. Kan du göra det? Och vad sägs om att nämna en inflytelserik buddhistisk ledare som har sagt att buddhister borde mörda icke-buddhisters barn så att de inte blir onda när de växer upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in