2013-06-01, 12:35
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
försvaret behöver egentligen inte ha en "vettig" förklaring till blodet, det kommer mest troligt räcka med att de helt enkelt har en anledning öht. OM det nu är så att blodet är det ENDA som binder honom till detta. som sagt, det är tunt, väldigt tunt..

Inte bara blod, det finns kroppsdelar också, do you remember?
Citera
2013-06-01, 12:36
Medlem
lilltoes avatar
Det var en egendomlig formulering jag reagerade på gällande artikeln jag sökte.

"I bilen låg bland annat militärkläder, ett par handskar och en kartong till ett soft-airgunvapen.
Hittade blod
Men i bagageutrymmet gjorde teknikerna ett fynd - av blod."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16885063.ab

Låg militärkläderna mm i baksätet, medan bagaget var tomt? Eller hur menar dem?
Är det inte enklast att ha skrymmande saker i bagaget?
Kan det vara som i min bil att centrallåset inte låser bagaget och därför får ha saker av värde i kupén?
Kan då blodet vara planterat av någon som hade kännedom?

Svara nu inte att det var tomt för att VB låg där sist.
Citera
2013-06-01, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
I bilen låg bland annat militärkläder, ett par handskar och en kartong till ett soft-airgunvapen.

Jaså? Om hennes blod återfanns på hans handskar, så är det ju en besvärande omständighet för honom kan man tycka. Men det kanske han kommer att försöka förklara på nåt sätt.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Läste att KJ´s advokat sagt att KJ har en förklaring till hur blodet hamnat där.
Den lär vi väl inte få höra under närmsta tiden heller antar jag.

Skulle dock vara intressant att höra den förklaringen
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Det var ett himla tjat om yppandeförbudet och hur advokaten hanterat detta. Yppandeförbudet rör sådant som är direkt hänförligt till förundersökningen/utredningen. Självklart kan advokaten uttala sig om hur hans klient mår, vad man anser om bevisläget osv, men han får inte släppa detaljer kring bevisningen som inte har redogjorts för tidigare av polis/åklagare. Kort sagt, yppandeförbudet är till för att advokaten inte ska avslöja detaljer i utredningen som han erfar genom sitt uppdrag men som polis/åklagare inte vill ska komma ut.

Föreligger inget yppandeförbud har advokaten rätt att säga precis allt han vet om utredningen. Förundersökningssekretess träffar inte advokaten utan enbart myndigheten/myndigheterna.
Citera
2013-06-01, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Inte bara blod, det finns kroppsdelar också, do you remember?

jo jag kommer ihåg, men fakta kvarstår.. det behövs konkreta och hållbara tekniska bevis för att binda kroppsdelar direkt (och enbart) till KJ! rent teoretiskt så KAN blodet i bagaget hamnat där av "naturliga" skäl (tydligen) även om detta månne vara högst osannolikt så måste det ändå hålla i en rättegång..
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Har inte obduktion visat att hon dog av kniv hugg?
Enligt vad som sagts av åklagarna dog hon till följd av stickvåld mot vitala organ. Detta ska alltså vara dödsorsaken och då kan strypning, karatesparkar, air soft bollar och fan vet allt uteslutas.

Stickvapnet var ett "eggvasst" föremål med visst gradantal angivet. Det allra troligaste är alltså en kniv av något slag.
Citera
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om han placerat henne med huvudet lågt tar det lite tid innan hon försvinner. Blodtillförseln till hjärnan är tidsavgörande.
Dessutom så har vi ju inbyggt i våra kroppar försvarssystem mot hastiga och stora blodförluster vid just avslitna/amputerade lemmar. Blodkärlen drar ihop sig perifert och kroppen samlar blod centralt, just för att vi skall hinna kalla på hjälp innan vi blöder ut. Detta var ju en överlevnadsgrej längre tillbaka i tiden och evolutionen har ju sett till att vi alla är utrustade med detta försvar.
Citera
2013-06-01, 12:41
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det var en egendomlig formulering jag reagerade på gällande artikeln jag sökte.

"I bilen låg bland annat militärkläder, ett par handskar och en kartong till ett soft-airgunvapen.
Hittade blod
Men i bagageutrymmet gjorde teknikerna ett fynd - av blod."

Låg militärkläderna mm i baksätet, medan bagaget var tomt? Eller hur menar dem?
Är det inte enklast att ha skrymmande saker i bagaget?
Kan det vara som i min bil att centrallåset inte låser bagaget och därför får ha saker av värde i kupén?
Kan då blodet vara planterat av någon som hade kännedom?

Svara nu inte att det var tomt för att VB låg där sist.
Har dom hittat blod från VB i en bil som KJ förfogat över är det ju endera KJ eller annan som förfogat över bilen som fått dit blodet om det nu inte är någon som har brutit sig in i bilen för att plantera blodet alt. att bilen var olåst. Det där har nog polisen koll på i dagsläget. Han har lite att försöka förklara nu den gode KJ.
Citera
2013-06-01, 12:42
Medlem
-DaRude-s avatar
Nu återstår bara motiv. Man är ju mycket förtegna så det är lätt att spekulera vilt nu.

Det vore sjukt om KJ halshögg henne när hon fortfarande vid liv. Maffiarituellt. Vissa galningar vill ju själva kunna kontrollera övergången till döden och att offret ska vara vid fullt medvetande under denna övergång. Men KJ verkar haft andra orsaker, förflyttning av kropp t e x.

Det är klart hon styckades när hon redan var död, som i 99 procent av alla fall.

Nu när man hittat blodspår av VB i hans bil kan man nog med säkerhet avvisa alla andra teorier.
Citera
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
rätta mig om jag har fel men, hjärtat måste fortsätta att pumpa runt blod för att blodtillförseln i hjärnan inte ska "stanna" för fort vilket, som du säger, är avgörande för medvetandet.. men samtidigt så blöder BO ihjäl snabbare beroende på hur snabbt/om hjärtat slår eller inte? (känner mig sjukt korkad nu )

Med hög hjärtfrekvens pumpar blodet ut snabbare, det är riktigt men ganska snart blir hjärtfrekvensen genom blodförlusten allt långsammare och därmed blödningarna. KJ hinner definitivt sticka henne ett antal gånger eller plåga henne på annat sätt innan hon stämplar ut från det här jordelivet.
Citera
Medlem
bortse nu från ett (tydligen) gällande yppandeförbud:
"Försvaret har ingen insyn i utredningen berättar Forssberg.

- Nej, jag får mer information av tidningarna än av spaningsledningen, säger han och tillägger:

– Jag tror faktiskt han är oskyldig och fick jag insyn i utredningen skulle jag kanske kunna hjälpa till att föra utredningen vidare"

vart fan har dom hittat denne advokat!!??

källa: www.kuriren.nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in