Citat:
Ursprungligen postat av
Feru
Efter närmare titt så verkar det inte alls som att detta folk var särskilt "vitt" så att säga, även om det finns uppenbara likheter. Vita är de väl, men inte vitare än den genomsnittliga nordeuropén i norden, det är iaf min uppfattning.
Allt beror naturligtvis på hur man definierar vit. När man analyserar hela populationers autosomala DNA kan man i varje population identifiera ett antal komponenter som mer eller mindre överensstämmer med vilken "ras" (genetiskt isolat) deras förfäder tillhörde (
exempel). Eftersom slumpen avgör vilka gener man ärver av sina föräldrar, kan en kreolmulatt någonstans i Karibien i teorin ärva sina ansiktsdrag och anlag för låg melaninproduktion (=ljus hy) från nordeuropéer men resten av hela sitt genom från negrer.
Det finns säkert tusentals halvisolerade indiska byar, och i vissa råkar blondhet vara relativt vanligt förekommande. Brokpa-folkets (och vissa andra kända exempel, som kalasher) blonda hår har med 99 procents säkerhet ärvts från arierna (som var genetiska nordeuropéer), men vi kan inte utgå från att resten av deras autosomala DNA är särskilt ariskt bara för att de har bevarat ariernas blonda hår. Om man tittar i diagrammet som jag länkade kan man se att indier (i diagrammet
Sindhi, Pathan, Burusho och
North_Kannadi) i varierande utsträckning har bevarat sitt nordeuropeiska ursprung, men det rör sig uppenbarligen om max 15-20 procent av hela deras genom. Antagligen skiljer sig Brokpa-folket inte särskilt mycket från andra nordindier, men jag säger inte att de inte kan ha varit extra duktiga på att bevara sitt nordeuropeiska arv förrän det har gjorts en ordentlig genetisk studie av Brokpa-folket.
Om man inte kan nöja sig med tyska män och vill impregneras av ariska övermänniskor, är det hur som helst litauer som gäller. Inte babbar från Indien.
Citat:
Men även om dessa skulle vara lika vita som oss, bortsett från fantasier och fetischer från dessa kvinnor, kan jag inte se någon poäng med det. Som tidigare påpekat finns det ett överflöd av vita människor i Nordeuropa, så det känns rätt överflödigt minst sagt. Men hade dessa varit så vita som jag trodde innan, så hade det ju ändå varit bättre, än dessa svenskar som drar iväg till Thailand och letar efter partners att skaffa barn med.
Ja, det är riktigt äckligt att svenskar importerar thailändska luder när det finns massor av ensamma svenska kvinnor.