2013-06-01, 00:37
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furstenbaum
Söker man på "brokpa" på wikipedia får man upp en uppskattning på ca. 5000 individer.
Om man bildgooglar brokpa är det inte direkt några blåögda nordiskliknande figurer man får upp. Med undantag för den här bilden: http://z3.ifrm.com/67/29/0/p468716/girl_from_kalash_pakistan_with_facial_tattoos.jpg

Däremot lyckades jag därifrån på nåt jävla sätt hamna på Stormfront och i en intressant tråd om en etnisk grupp i Afghanistan som ser europeiska ut och som det spekuleras i om huruvida dom är grekättlingar från Alexander den stores armé: http://www.stormfront.org/forum/t424155/
Citera
2013-06-01, 12:13
Medlem
gavlips avatar
Jag tror hela historien är påhittat nonsens.
Citera
2013-06-01, 17:49
Medlem
Efter närmare titt så verkar det inte alls som att detta folk var särskilt "vitt" så att säga, även om det finns uppenbara likheter. Vita är de väl, men inte vitare än den genomsnittliga nordeuropén i norden, det är iaf min uppfattning.

Men även om dessa skulle vara lika vita som oss, bortsett från fantasier och fetischer från dessa kvinnor, kan jag inte se någon poäng med det. Som tidigare påpekat finns det ett överflöd av vita människor i Nordeuropa, så det känns rätt överflödigt minst sagt. Men hade dessa varit så vita som jag trodde innan, så hade det ju ändå varit bättre, än dessa svenskar som drar iväg till Thailand och letar efter partners att skaffa barn med.
Citera
2013-06-01, 19:36
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Efter närmare titt så verkar det inte alls som att detta folk var särskilt "vitt" så att säga, även om det finns uppenbara likheter. Vita är de väl, men inte vitare än den genomsnittliga nordeuropén i norden, det är iaf min uppfattning.
Allt beror naturligtvis på hur man definierar vit. När man analyserar hela populationers autosomala DNA kan man i varje population identifiera ett antal komponenter som mer eller mindre överensstämmer med vilken "ras" (genetiskt isolat) deras förfäder tillhörde (exempel). Eftersom slumpen avgör vilka gener man ärver av sina föräldrar, kan en kreolmulatt någonstans i Karibien i teorin ärva sina ansiktsdrag och anlag för låg melaninproduktion (=ljus hy) från nordeuropéer men resten av hela sitt genom från negrer.

Det finns säkert tusentals halvisolerade indiska byar, och i vissa råkar blondhet vara relativt vanligt förekommande. Brokpa-folkets (och vissa andra kända exempel, som kalasher) blonda hår har med 99 procents säkerhet ärvts från arierna (som var genetiska nordeuropéer), men vi kan inte utgå från att resten av deras autosomala DNA är särskilt ariskt bara för att de har bevarat ariernas blonda hår. Om man tittar i diagrammet som jag länkade kan man se att indier (i diagrammet Sindhi, Pathan, Burusho och North_Kannadi) i varierande utsträckning har bevarat sitt nordeuropeiska ursprung, men det rör sig uppenbarligen om max 15-20 procent av hela deras genom. Antagligen skiljer sig Brokpa-folket inte särskilt mycket från andra nordindier, men jag säger inte att de inte kan ha varit extra duktiga på att bevara sitt nordeuropeiska arv förrän det har gjorts en ordentlig genetisk studie av Brokpa-folket.

Om man inte kan nöja sig med tyska män och vill impregneras av ariska övermänniskor, är det hur som helst litauer som gäller. Inte babbar från Indien.
Citat:
Men även om dessa skulle vara lika vita som oss, bortsett från fantasier och fetischer från dessa kvinnor, kan jag inte se någon poäng med det. Som tidigare påpekat finns det ett överflöd av vita människor i Nordeuropa, så det känns rätt överflödigt minst sagt. Men hade dessa varit så vita som jag trodde innan, så hade det ju ändå varit bättre, än dessa svenskar som drar iväg till Thailand och letar efter partners att skaffa barn med.
Ja, det är riktigt äckligt att svenskar importerar thailändska luder när det finns massor av ensamma svenska kvinnor.
Citera
2013-06-02, 12:36
Medlem
Koltjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Om man bildgooglar brokpa är det inte direkt några blåögda nordiskliknande figurer man får upp. Med undantag för den här bilden: http://z3.ifrm.com/67/29/0/p468716/girl_from_kalash_pakistan_with_facial_tattoos.jpg

Den där flickan är för övrigt inte ens brokpa till att börja med utan Kalashi från Pakistan enligt namnet på bilden som Wasteland la upp.....

Bildgooglar man lite till så kan man hamna här om man letar efter brokpa: http://s1.zetaboards.com/anthroscape/single/?p=987989&t=5066996
Och inse att man photoshoppat fram det man ville ha till den där artikeln - är nog lättare att hitta folk som ser nordeuropeiska ut i Turkiet än i norra Indien. Udda tråd det här.
Citera
2013-06-03, 12:59
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
De blir väl tvungna att emigrera för att föröka sig då de vita nationalisterna här hemma uppenbarligen inte har tillräckligt med stake för att umgås med kvinnor.
Citera
2013-06-03, 16:26
Bannlyst
Detta känns inte på något sätt otroligt. Det är ingen hemlighet att tyskar generellt sett är det mest självföraktande, icke-rasmedvetna vita folket idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in