2013-05-31, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Jag tror att KJ lider av någon form av bipolär sjukdom(manodepressiv sjukdom) . Som jag dessutom tror var orsaken till att han blev ratad på mönstringen till militärtjänstgöringen.
Om man har Neuropsykiatrisk diagnos kan man också bli nekad i vissa fall.
Bipolär och Nep diagnos tillsammans är inte ovanligt.
Schizofreni är nåonting som ofta bryter ut i den här åldern
Oavsett vad eller om han har nn diagnos behöver han vård.
Citera
2013-05-31, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Inte vågar!? Men vad är det för trams??

Av samma orsak som alla andra som blir och blitt hotad till tystnad?
Jag tror att det finns nån därute som fortfarande går fri och låter KJ ta hela skiten själv... han känner ingen utväg och skär sig.. vart han nu fått tag i nåt att skära sig med.. kan ju hända att de inte visste att han är självskadebenägen men i vanliga fall tar de bort speglar och annat glas på häkten. Just pga risken för självmord,
De tar även bort lakan så att de inte kan hänga sig.
Citera
2013-05-31, 21:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bundys
Vad SUR jag blir! Pallar man att stycka en jävla människa så pallar man väl ändå ett par dygn i cell!
Går du inte händelserna lite i förväg nu? Han är inte dömd ännu. Dessutom, din nyhet om Öjebyn är ca elva timmar sen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför kan inte problematiken uppstå när man utsätts för svår press?
Det kan den göra. Panikångest ex uppstår vid hög press. Självskadebeteende är ett sätt att hantera ångest och KJ kan mycket rikigt ha upplevt detta för första gången MEN då skulle man inte säga från advokatens sida att han har ett självskadebeteendet eftersom beteende är upprepande mönster.
Citera
Medlem
Citat:
Men nej, är man oskyldig så ser jag ingen anledning till självskadebeteende. Jag har själv haft dessa problem och gjorde det väl aldrig utan anledning. Ofta är det väl för att häva ångesten eller för att straffa sig själv. Varför ska man vilja skada sig själv när man vet att man inte gjort något?
Precis, han straffar sig själv. Det är ett sunt tecken eftersom han uppenbarligen känner ångest över det han gjort. KJ har troligen varit i ett psykotiskt tillstånd under mordet och när han landat i vad han gjort så blir det svårt att leva vidare. Själsligt lugn blir omöjligt att uppnå.
Citera
2013-05-31, 21:24
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macaroni81
Vad är DITT problem?
Om ni lyssnat på polisen på AFTONBLADET säger han KLART OCH TYDLIGT VART man hittat spåren! Suck... är detta ett forum för besserwisserfasoner o bråksugna?

...
Länk?

Citat:
...Anna Bergström vill inte kommentera om blodet har hittats i mannens lägenhet eller i något av de två fordon som beslagtogs för en dryg vecka sedan. Bland annat beslagtogs 22-åringens bil.
– Vilken plats det är och hur mycket blod vi har hittat kan jag inte kommentera, säger Anna Bergström...
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7687068
Citera
2013-05-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Precis, han straffar sig själv. Det är ett sunt tecken eftersom han uppenbarligen känner ångest över det han gjort. KJ har troligen varit i ett psykotiskt tillstånd under mordet och när han landat i vad han gjort så blir det svårt att leva vidare. Själsligt lugn blir omöjligt att uppnå.
Bara att han är inlåst ger förmodligen massor med ångest, inte alls säkert att det är för det han gjort.
Citera
Bannlyst
Jag vet inte hur det fungerar för de som inte får göra lumpen men får de någon sorts utlåtande om varför man inte är lämplig? Jag har ju gjort lumpen och vet ju att mönstringen innehöll alla möjliga tester både fysiskt och psykiskt plus att man fick träffa och prata med en psykolog. Det borde ju finnas ett utlåtande om KJ varför han inte antogs. Men kanske är sekretess?
Citera
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Av samma orsak som alla andra som blir och blitt hotad till tystnad?
Jag tror att det finns nån därute som fortfarande går fri och låter KJ ta hela skiten själv... han känner ingen utväg och skär sig.. vart han nu fått tag i nåt att skära sig med.. kan ju hända att de inte visste att han är självskadebenägen men i vanliga fall tar de bort speglar och annat glas på häkten. Just pga risken för självmord,
De tar även bort lakan så att de inte kan hänga sig.

Jag tror som du, jag tror att KJ blir ditsatt av någon , han kanske var med på detta under hot? eller någon hål hake. Den egentlige GM kanske finns närmre än de tror?!
Nu blir väl folk arga på mig men jag tror som jag gör sen är en person inte skyldig innan det finns tillräcklig bevis som visar på skulden så att säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Håller med. Skulle kunna tänka mig att han var psykotisk och detta ska den lilla psyk undersökningen ta reda på inledningsvis.
Citera
2013-05-31, 21:27
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Om man har Neuropsykiatrisk diagnos kan man också bli nekad i vissa fall.
Bipolär och Nep diagnos tillsammans är inte ovanligt.
Schizofreni är nåonting som ofta bryter ut i den här åldern
Oavsett vad eller om han har nn diagnos behöver han vård.

Någon som har någon info om KJ´s familjeförhållanden? En förefallande normal bror (DJ) finns ju. Föräldrar har jag ingen info alls om bortsett namn. Hittade andra släktingar (onödigt namnge dem) och ser att det verkar som att några är intresserade av airsoft, vapen, militär och två ev kusiner har "blodiga" bilder på sina facebooks.
Grubblar över hur KJ´s psykiska hälsa inte verkar ha uppmärksammats i tillräcklig utsträckning. Och vad hans psykiska problem kan bero på.
Citera
2013-05-31, 21:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Vad är DITT problem?
Om ni lyssnat på polisen på AFTONBLADET säger han KLART OCH TYDLIGT VART man hittat spåren! Suck... är detta ett forum för besserwisserfasoner o bråksugna?

Sluta hitta fel i ALLA mina inlägg tack..

(finns en orsak att jag flyttat från N-botten).

Var snäll och posta en länk til den uppgiften där det står eller sägs at blodet hittats i KJ's bil och lägenhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in